SpeedAS schreef:
Happy to help! Wel een kleine correctie: met een stukje PS (polystyreen is die witte plastic) kun je de frame op maat bouwen, gebaseerd op dat PE deeltje. Acetaat plaat is een doorzichtige plaat waarmee je glas kunt imiteren. Deze zou ik niet buigen daar dit dof wit kleurt bij de buigpunten.
Kijk maar even in mijn G.1 topic - daarin heb ik een voorzet gemaakt met het binnenwerk van de cockpitkap. Voor het idee zeg maar.
Ow maar voor de zijbepantsering hoef ik niks te buigen toch? Het deel van de canopy waar het tegenaan moet komen is vlak. Ik dacht dus dat je bedoelde uit een plaatje transparant PS (
verkopen ze kennelijk bij mijn lokale modelbouwshop) het pantserglas te snijden/zagen, af te plakken en de randen dan spuiten. Dan heb ik gewoon een paneeltje wat zo tegen de zijkant van de canopy gelijmd kan worden toch? Ik heb in de laatste minuutjes van mijn werkdag visueel gemaakt wat ik in mijn hoofd heb:
Hierbij is het witte de transparante plaat en het zandkleurige masking.
FokkerFan schreef:
Met een halfuurtje per dag kom je er ook wel Deef! Het duurt alleen wat langer
Goed om te zien dat je in ieder geval doorgaat.
V.w.b. de lijm gebruik ik het volgende.
Revell contacta
Check!
Citaat:
de Mr. Hobby lijm. [...] vergelijkbaar met de eerder genoemde TET
Check!
Citaat:
tube secondelijm
Check!
Citaat:
houtlijm
Check!
Moet goedkomen dus! Goeie om voor cockpitruiten houtlijm te gebruiken, die schrijf ik op.
Citaat:
Over de cockpitramen gesproken. Ik heb eventueel de bepantsering in plastic van een Eduard kit. Ik kan ze naar je opsturen als je wilt. Stuur een PB'tje dan.
Je kan een PBtje van me verwachten!
Bedankt voor de reacties weer! Ik heb er nu al zoveel profijt van dat ik weer actief ben geworden op het forum