Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 9:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 sep, 2019 12:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Thanks Alex!

Van de week zijn trouwens de bestelde aanvullingen voor de Fockewulf binnengekomen, leuk leuk!

Afbeelding

En ik ben ondertussen ook weer een paar stapjes verder met het model. Het scheiden van de voor en achterkant van het glaswerk is gelukt. Eerst even geprobeerd op degene die ik niet wilde gebruiken, rechts op de foto. De kopse kant moet een klein beetje bijgeschuurd worden maar dat is natuurlijk geen probleem.

Afbeelding

De achterzijde van het glaswerk en het losgesneden deel van de canopy sluiten niet heel mooi aan, dat kan wel wat plamuur gebruiken! De eerste laag staat te drogen, ik denk dat na het schuren er nog wel een laagje op moet om het netjes te krijgen.

Afbeelding

Ik ben iets te fanatiek geweest met het leeghalen van de originele invulling van de cockpit. Twee kleine stukjes restsprue ingelijmd om twee toekomstige naadjes op te vullen.

Afbeelding

Toen kon de fuselage weer los en was het tijd om de eerste verf op het model neer te laten dalen. Eerst een zwarte onderlaag, en vervolgens RLM66. Deze heb ik een beetje lichter gemaakt met een paar druppels wit. Dit om te voorkomen dat alles echt helemaal weg gaat vallen in het donker van de schaduw in de pit.

Afbeelding

Afbeelding

Als beginnende airbrusher, na ruim 12 jaar gekwast te hebben, ben ik na elke AB-actie toch weer zo blij verrast dat je wachttijd zo veel minder is. Met de kwast had ik eerst een primertje gespoten (uit de spuitbus), vervolgens wachten tot het droog was. Dan een zwart laagje kwasten, wachten tot het droog was. Dan een laagje grijs, wachten tot het droog was. Dan waarschijnlijk nog een laagje, en weer wachten. Nu kan je zo lekker achter elkaar doorgaan!

Afijn, ten slotte konden de romphelften tegen elkaar aangelijmd worden en kon ik het "vulpaneel" voor achter de cockpit inlijmen. Dit staat nu te drogen en dan kan er weer geplamuurd worden.

Afbeelding

Volgende update kan ik dus hopelijk een paint-ready-canopy laten zien, en een afgewerkt interieur wat geplaatst kan worden, tot dan!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Goed werk Deef! Ben benieuwd hoe de PE van Airmodel jou bevalt.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 sep, 2019 7:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ik ben ook benieuwd Alex, ik weet niet of ik er echt een goed oordeel over kan vellen aangezien het cockpitje van Eduard voor deze Fw het eerste PE is wat ik ooit heb toegepast. Ik heb niet echt veel vergelijkingsmateriaal dus :wink:
Het eerste wat me wel opviel bij het uitpakken is dat de PE-flaps wat breder zijn dan de flaps van het model.

photo 485744

Maar ja, ligt dit aan de PE of aan de kit? Ik denk dat ik aan de rompzijde wel iets meer weg kan halen, en aan één kant de PE wat inkorten? Naja dat is voor later, eerst nog even verder met romp en cockpit, gisteren is er een laagje RLM66 gespoten over het cockpitdeel van de fuselage na wat plamuur en schuurwerk:

photo 485743

Next: detaillerinkje, drybrushje, glaswerk afgeplakt er op en cockpit er in!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 sep, 2019 10:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
door het perspectief van de foto is het moeilijk te beoordelen. Ik zie wel dat er ook een stukje van de flaps bij de wingroot moet worden weggehaald. Dan zou het zomaar kunnen passen.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 sep, 2019 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1078
Woonplaats: Zelzate-België
Man man :shock:

Op deze schaal en dan nog PE erbij....
Petje af hoor :brouw:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 sep, 2019 16:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
ik heb de 1/72 profipack 190 op de werkbank en dat is met PE bedoelt voor de kit. Dit is echt knap. mooi om te zien


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 sep, 2019 16:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Ik denk dat Speedas gelijk heeft, de neus kan nog wel een schuurbeurtje gebruiken zo te zien.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 sep, 2019 6:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
SpeedAS schreef:
door het perspectief van de foto is het moeilijk te beoordelen. Ik zie wel dat er ook een stukje van de flaps bij de wingroot moet worden weggehaald. Dan zou het zomaar kunnen passen.
Oww daar zou je wel gelijk in kunnen hebben inderdaad, thanks. Daar zal ik t.z.t. eens naar kijken.

Lucske schreef:
Man man :shock:

Op deze schaal en dan nog PE erbij....
Petje af hoor :brouw:

Grtz.

Luc 8)
Haha thanks Luc! Tja het is de eerste keer dat ik PE-gebruik. Ik ben wel al gecharmeerd van de details, en het is al een paar keer door mijn hoofd gegaan dat ik misschien ook maar eens aan een wat grotere schaal moet gaan, wat sowieso wat meer gedetailleerd werk met zich mee zou brengen. Wie weet...

looney schreef:
ik heb de 1/72 profipack 190 op de werkbank en dat is met PE bedoelt voor de kit. Dit is echt knap. mooi om te zien
Vooralsnog vind ik het zelf gewoon een beetje aanrommelen hoor. :lol:
Die profipack ben ik stiekem wel een beetje jaloers op, het is dat ik deze had liggen en het dan wel leuk vind om er wat van te maken, maar ik zie mezelf ook nog wel eens zo'n nette Eduardkit aanschaffen.
Succes met jouw bouw ook!

Silenoz schreef:
Ik denk dat Speedas gelijk heeft, de neus kan nog wel een schuurbeurtje gebruiken zo te zien.
Ja ik denk dat er nog wel wat meer geplamuurd en geschuurd moet worden aan de body :lol:
Doel je op de deuken die op de foto te zien zijn of op de passing van het paneel wat er bovenop zit?

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 sep, 2019 9:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Moet er een keuze gemaakt worden??? ;-)

Bij dit soort kits is het goed om zo ver mogelijk vooruit te droogpassen, zodat je het meegegoten detail kan gebruiken. dan misschien beter de romp iets breder, maar minder te schuren...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 sep, 2019 10:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Silenoz schreef:
Moet er een keuze gemaakt worden??? ;-)

Bij dit soort kits is het goed om zo ver mogelijk vooruit te droogpassen, zodat je het meegegoten detail kan gebruiken. dan misschien beter de romp iets breder, maar minder te schuren...

Ik denk dat de foto misschien een beetje vertekend, want het is niet zo dat die bovenkap oversteekt t.o.v. de zijkanten. Ik heb met dryfitten ook de cowlingring op de voorkant gehad en toen liepen de rondingen allemaal mooi mee.
Maar wel goed dat je er nog even de aandacht op legt. Ik zal het vanavond nogmaals even passen, en wellicht kan ik het wat beter op de foto krijgen.

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement