Bedankt voor de prijzende woorden. Maar het is nog niet af
.
De vislijn op het vleugel middenstuk afgesneden met een scherp mes.
Daarmee zijn de meeste resten van de secondelijm te verwijderen zonder dat de hechting van het draadje in het gat er onder lijdt. Het moet wel voorzichtig gebeuren en per ongeluk kracht uit te oefenen op de korte stijltjes. Prompt kwam er bij mij eentje los en verdween richting vloer. Gelukkig terug gevonden. Ook hingen na de excercitie de twee draadjes naar de motorkap een beetje slap. Dat was gemakkelijk te corrigeren met het "koele" stuk van de soldeerbout (waar het hete stukje in steekt). Had ik al meer geprobeerd, was dus routine. Zo ziet het er nu uit:
Wel trek ik hieruit de conclusie, dat in de kit toch tenmiste twee reserve stijlen moeten komen. De volgende stap was het aanbrengen van de gekruiste spandraden tussen de voorste en achterste vleugelstijlen. De binnenste:
En de buitenste:
En daar komt het volgende probleem al weer aan: De bovenvleugel hangt te veel door, kennelijk is de verbinding tussen ondervleugels en romp veel stijver dan die tussen bovenvleugels en vleugel middenstuk. Dus moet ik waarschijnlijk ook de spandraden echt als spandraden gebruiken, in dit geval de "landing wires" in de de binnenste "wing bay" (weet er geen Nederlandse woorden voor
).
Dus die eerst aangebracht.
Als de lijm droog is, weer de soldeerbout oefening. Kijken of het werkt. In de kit de aanwijzing om de messing pennetjes, waarmee de delen avn de bovenvleugel aan elkaar bevestigd worden, toch tenminste 8 mm lang te maken en dus de geboorde gaatjes 4 mm diep.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.