Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 17:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 aug, 2019 0:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1387
Bedankt allemaal voor de reacties ! Geeft weer energie om verder te bouwen... :D

En voor Ferry, de vleugelbekleding met zelfklevende alumiumfolie is niet zo moeilijk aan te brengen, nauwkeurig werken en wat ervaring opdoen. En vooral..geduld... :lol:

Ik teken eerst de panelen af, zoals die op het origineel lopen, vervolgens stukjes tape ruim afmeten en dan netjes, zonder kreuken, aanbrengen. Zoals bekend altijd van één kant uit gladstrijken, ik gebruik gewoon de achterkant van een penseel. Zit het er glad op, de randen met een hobbymesje inkerven en voorzichtig verwijderen. Bij het volgende aansluitende stuk, een klein randje laten overlappen, wat je later ook weer weg kan snijden.

Plaatje:

https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 0&start=20

Natuurlijk gaat er wel eens wat mis, gewoon verwijderen en opnieuw aanbrengen. :roll:
De tape is niet duur en bij veel bouwmarkten te krijgen.

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 aug, 2019 9:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Duidelijk. Ik had even niet begrepen dat het tape was :oops: . Ik dacht dat het alufolie was en dat het was gelijmd.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2019 15:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1387
Bouwverslag Nr. 5

Beste mensen,

Het heeft enige tijd geduurd, maar hier is dan het volgende bouwverslag. De reden...tijd.... :lol:

Ik ben momenteel druk bezig met een interne verhuizing. Ik had mijn hobby(werkplek) op zolder, niet optimaal, maar nu kan ik een verdieping lager zakken, naar twee vrijgekomen kamers.
Een kamer wordt mijn nieuwe plek, die is al aardig ingericht, maar het is wel een reuze klus om alles te verhuizen. Wat heeft een mens een hoop spullen. Ik heb inmiddels 4 boekenkasten verplaatst,
moet er nog 3. Maar dan komt het nog, drie vitrinekasten met +/_ 500 modellen verplaatsen. Ik ben dus wel even bezig.

Maar terug naar de Fokker,

Ik was bezig met het maken van de drijvers. de grondvorm had ik al, het laatste waar ik mee bezig was, het profile en de rondingen aanbrengen. Dat is altijd veel werk om het profiel erin te schijven, vijlen en met de dremmel in de weer zijn. Maar ze zijn klaar.

Hier zijn ze:

photo 484291

De staartvlakken heb ik ook al in ruwbouw klaar. De afwerking moet nog even wachten, want ik moet daarbij alles pas maken op de romp, en die is nog niet klaar. Want daar moet eerst de vleugel en de romprug op. Kunnen jullie het nog volgen ? :? Het is af en toe net een legpuzzel.

photo 484290

Dus ben ik eerst maar begonnen om de motorgondels te maken. Die waren gelukkig redelijk makkelijk te maken, vierkant met een puntje (hmm, vreemd nederlands ...) :D
Enfin, het moeilijkste is de motor zelf, in ieder geval eerst maar een blokje hout grofweg in vorm vijlen en dan daarop 3 fairings van de cylinders maken. Daar ben ik nog even een tijdje zoet mee.

Maar even een impressie hoe het er nu uitziet, je ziet gelukkig al een beetje de grote lijn. Op mijn nieuwe werkplek !

photo 484292

photo 484293

Tot zo ver de stand van zaken, ik weet nog niet wanneer ik weer wat kan laten zien, ik probeer tussen het verhuizen door toch nog wat te bouwen.

Jullie gaan het wel zien,

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2019 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Mooi werk, John. Wat betreft houtbewerkingben je (wat mij betreft) onovertroffen.

Citaat:
Op mijn nieuwe werkplek !


Dat is een hele vooruitgang, zo te zien.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2019 21:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1387
Bedankt Rob :D ,

Ja, ik heb nu wel een veel betere plek voor het knutselwerk, veel beter licht en minder trap lopen.... :lol: :lol: het is ook gewoon een gezelliger kamer om te zitten.

Met vr. groet,

JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 sep, 2019 7:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Tis gewoon old school modelbouw dit, tekeningen en dan maar hout zoeken en model maken. Tegenwoordig gewoon onderdeel 1 op 2 lijmen of de 3D printer aanzetten (okee, heb ik het even niet over het tekenen)
Dit is gewoon echt mooi

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 sep, 2019 15:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1387
Dank je Bert,

Bij scratchbouw moet je eigenlijk van alle markten thuis zijn. Inderdaad dat geldt ook voor de klassieke bouw methodes. Alleen 3D printen, hmmm, mooie techniek, maar wat je al zei, het tekenwerk dat is voor mij nu een brug te ver. In die tijd heb ik een onderdeeltje meestal al met de hand gemaakt... :wink:

Vanmorgen wat nieuwe maatschetsen en tekeningen gemaakt op mijn nieuwe printer, ik dacht dat even zo te doen, ben er wel meer dan drie uur mee bezig geweest. Maar ik weet nu tenminste, hoe die
printer te programmeren is voor vergroten en zo. Conclusie...zeer ongebruiksvriendelijk. Maar ik heb de tekeningen... :lol:

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 sep, 2019 12:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
:D :D :D

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 sep, 2019 22:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Prachtig werk. Super strak. :shock: :D

Ik vind eigenlijk dat zowel bij dit vakkundige handwerk alswel bij iemand die een 3D design maakt je de echte passie er altijd doorheen ziet schemeren. Zoals hier! Voor mij zijn en blijven alle technieken relevant, maar toch vooral het plezier erin en de wil er iets moois van te maken en dat dan ook nog te delen, top!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 okt, 2019 21:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 nov, 2017 0:11 am
Berichten: 9
Schitterend werk John!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement