Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 21 jun, 2019 11:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie cockpit aan het worden...

Hoe worden de zijconsoles gemonteerd? Komt het IP daar niet bovenop te staan?

Ik bedoel, hier lijkt het erop te staan aan 1 zijde, de andere zijde ervoor, maar ik kan hierover niks vinden in de tekst...:
Afbeelding

(bron: https://www.zone-five.net/showthread.ph ... 44&page=10)

In verband met de bewapening:

Afbeelding

Maar ik denk dat dit enkel het prototype was die zo uitgevoerd is (Een F-15B met aangepaste avionica en euro camo)... Ik heb nog een oude Jane's liggen met de spraakmakende reclame voor de F-15:

Shoot's down, whatever's up
Blows up, whatever's down

Dus als je deze wilt bouwen ben je gebonden aan 1 specifiek toestel.

Vroeger was een heel uitgebreide webpagina over de F-15E (F-15E.info), maar die bestaat niet meer, waaronder verschillende load-outs:

Loadout #1 - Kick *** A
This loadout contains 5 GBU-12's and 6 Mk-82's, which allow the jet to strike a multitude of targets. The usual A/A payload (that is 2 Sidewinders and 2 AMRAAM's on the wing launchers) is used. Note that the drop tanks are light green, because they are War Reserve Material ( WRM), a cheaper and more 'expandable' version of the standard 610 gal drop tanks.
Afbeelding

Loadout #2 - Kick *** B
This loadout uses LGB's only, and two types of them: GBU-12's for smaller or mobile targets and big GBU-10's for bigger and harder targets. A standard A/A weaponry is used, plus light grey WRM drop tanks. A LANTIRN targeting pod is required to guide the LGB's.
Afbeelding

Loadout #3 - Kick *** C
This loadout is a combination of OIF KI/ CAS loadouts #1 and #2. It uses both the 'small' GBU-12's and the 'big' GBU-10, plus 3 Mk-82 'dumb' bombs are added. A/A load is standard and light gray WRM drop tanks are used.
Afbeelding

Loadout #4 - Offensive Counter Air
This is a pure A/A loadout configuration - being very rare with the Strike Eagle, which is utilized most of the time as a strike aircraft. The load of 6 AMRAAM's is quite impressive for anyone wanting an A/A clash with the F-15E. The two external WRM tanks and the LANTIRN pods are standard loads.
Afbeelding

Loadout #5 - Full GBU-12
This loadout uses no other A/G ordnance than GBU-12 - the maximum number of them that can be hung under the belly of the Strike Eagle. 9 GBU-12's give the F-15E the ability to strike lots of targets (either moving or stationary) during one single sortie. Besides this, a standard A/A load is used, plus WRM drop tanks and the LANTIRN pods.
Afbeelding

Loadout #6 - Basic GBU-12
This loadout is the typical GBU-12 configuration - only 4 of them is used. That still means four targets during one sortie, but with too much negative effects on total aircraft weight. A/A load is the usual, just like the two WRM drop tanks and the LANTIRN pods.
Afbeelding

Loadout #7 - Light GBU-12
This is a very light loadout, with almost the minimal A/G ordnance available - only two GBU-12's. A/A load is standard, just like the two LANTIRN pods and the two light gray WRM drop tanks.
Afbeelding

Loadout #8 - Heavy GBU-12
This loadout is practically the same as OIF loadout #8, but one GBU-12 less. Everything else ( A/A weaponry, WRM drop tanks, LANTIRN pods) is quite standard.
Afbeelding

Loadout #9 - Asymmetric Standoff
The core of this loadout configuration is the huge AGM-130 A/G missile. It is so big that it can be hung only on the wing pylons, while it requires a data link pod for guidance on the centerline pylon. This loadout uses only one AGM-130 and a drop tank on the other side which is a rather asymmetric loadout. Two GBU-12's give some LGB capability to the jet, while only 1 AMRAAM is carried, because AMRAAM and AGM-130 cannot be fit together on the same wing pylon.
Afbeelding

Loadout #10 - Pipeline Recce
This is another GBU-12 loadout - this time 5 of the 200 lbs laser guided bombs are hung under the belly of the Strike Eagle. A/A weaponry is the usual, just like the LANTIRN pods and the two light grey WRM drop tanks.
Afbeelding

Loadout #11 - Penetrator C.A.S.
This configuration contains the 'usual' 4 GBU-12's, plus a serious looking 2,000 lbs GBU-31 JDAM with penetrator warhead in the centerline station. Other elements of the loadout are just the usual: A/A load, WRM tanks and LANTIRN pods.
Afbeelding

Loadout #12 - Mixed C.A.S.
This is a typical loadout configuration that is often being used today (as of June 2010). A relatively low weight, but flexible mixture of LGB's and JDAM's with Sniper XR pod: this is the most modern A/G ordnance in service today (not mentioning SDB's). A/A loadout uses 3 AMRAAM's instead of the usual two. The 2 external drop tanks are standard.
Afbeelding

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 jun, 2019 23:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
@silenoz, wát een complete info!
:brouw:

Via de Wayback-machine is deze site overigens nog wel te bekijken;

https://web.archive.org/web/20180421064303/http://www.f-15e.info/joomla

Misschien handig. :brouw:
Al werken niet alle fotolinks meer goed.

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jun, 2019 14:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Bedankt voor jullie tips! Prima site trouwens. Ik zag trouwens geen achtergronden bij Eagles van de Eagles (niet verwarren met The Eagles :lol: ). Maar goed, hoe ver wil je gaan in je accuratesse, he?

Heb de zijconsoles er los opgezet om es te kijken, maar het resultaat is hetzelfde. By the way, op de foto van de pit, gepost door Silenoz, zit daar ook niet iets van een opening tussen dashboard en glare panel?

En anders wordt t denk ik toch creatief zijn met Evergreen oid, zoals FokkerFan opperde.

In de tussentijd heb ik vast wat canopymaskertjes besteld bij Eddie the Czechie. En gelijk toch ook maar een PE-setje voor externe details en ‘n setje slime lights. Al heeft dit voorlopig geen haast met deze zomerse temperaturen. :roll: 8)

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jul, 2019 19:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Ha! Eduard is binnen! Kan ik mooi weer verder. Ik had niet in de gaten dat het setje external detail ook voorzag in het onderstel, dus het neuswiel had ik al voor n deel opgepakt... ach, komt vast wel goed!

De verlichting van t neuswiel heb ik trouwens met n Molotow Chrome Pen gedaan! Wat n glans geeft dat! Werkt perfect! Ik ga er ook de spiegels mee doen. De oleos dan weer niet. Daarvan schraap ik gewoon de verf weg. Waarom iets metaal schilderen als het onderdeel van zichzelf al metalig glanst...

Voor wat betreft de pit: ik heb de glare panel er maar gewoon opgezet. Ik zie in verschillende foto’s van dergelijke projecten toch iets van een opening zitten, en er wordt verder niks over gezegd. In de echte machine lijkt er een soort lint met indicatoren te zitten:

Afbeelding
Weet niet of dit voor alle F15E’s geldt...

Wat andere fotootjes, te beginnen met goodies uit Tsjechië:
Afbeelding

Het kantoor:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geen riempjes wegens nog te beknutselen bemanning.

En een voorschotje op het neuswiel:
Afbeelding
Ik zie nu net dat er nog wat bijgetipt moet worden... :lol:

Hoop dat t jullie smaakt. :brouw:
Speaking of which, ik ga even hamburgerts bakken!

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jul, 2019 9:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Dat begint al een fraai cockpitje te worden.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jul, 2019 20:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Thanks, dat geeft weer het broodnodige vertrouwen. :lol:

Ik ga morgen toch even kijken voor een haaks profieletje voor die panel, eens zien of t wat oplevert...

Ben nu een paar dagen aan het klooien met PE, even wat kengetallen:
4 onderdelen behandeld, waarvan:
1 onderdeel direct bij het lossnijden wegsprong: MIA
1 onderdeel verkeerd gebogen, teruggebogen, brak direct wegens metaalmoeheid: KIA
1 onderdeel succesvol losgehaald en gedeburred, maar met veel moeite scheef geplaatst: WIA
1 onderdeel schoon en in 1 stuk losgekregen, maar snap geen hol van de instructie: known only unto God
Vloeken en schelden bij CA-lijm dat op alles hecht, behalve het te behandelen onderdeel: off the charts

Pluspuntje van vandaag: de Eagle heef nog geen voortijdige vlucht uit het raam beleefd, wat dan weer perspectief biedt.

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jul, 2019 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dat ziet er inderdaad prima uit. En dat het relatief schoon is, is eigenlijk ook prima. Die kisten worden soms bijgehouden als kleine ziekenhuizen. Ik vind die radarschermen ook mooi. De kleuren van die schermen zijn realistisch (en dat is met decals nogal eens niet het geval).

Please continue :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jul, 2019 11:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Jetblast schreef:
1 onderdeel direct bij het lossnijden wegsprong: MIA


Het kan helpen om zo'n goedkoop doorzichtig mapje om A4-tjes in op te bergen te gebruiken... fretje erin en zo doorheen de map snijden, dan springt het niet meer weg. Best ook met een glasvezelpen de corrosielaag op de deeltjes reeds afschuren voor je deze losknipt. Komt zowel de hechting van de CA als van de verf ten goede...
Afbeelding

glasvezelpen:
Afbeelding

Jetblast schreef:
1 onderdeel verkeerd gebogen, teruggebogen, brak direct wegens metaalmoeheid: KIA


Is normaal, kan geholpen worden met gloeien, maar meestal helpt enkel het solderen van de twee delen... Bezint eer ge begint (klinkt stupide en smakeloos, maar...)

Jetblast schreef:
1 onderdeel succesvol losgehaald en gedeburred, maar met veel moeite scheef geplaatst: WIA


Om te deburren gebruik ik meestal een platte bektang zonder tanden (soort electronicatang)
Afbeelding

Daarin je deeltje positioneren (meestal lastigste gedeelte) en dan kan je het zonder veel te vervormen schuren met een fijne vijl of schuurstick. Zo'n tang is ook handig als een miniplooibankje eigenlijk... (ik gebruik het voor de beide toepassingen in 95-97% van de gevallen)
In verband met het positioneren... je hebt verschillende soorten CA. Meestal gebruik ik gel en dunne CA. Van beide een druppeltje op een stukje alu-folie (blijft een half uurtje bruikbaar), met een fijn draadje een beetje van de gel op het contactoppervlak aanbrengen en voorzichtig positioneren, je hebt nog iets tijd om het te richten. Dan afwerken met de dunne secondenlijm. Weerom met de tip van een recht draadje een beetje opnemen uit de druppel en dan langs de verbinding strijken. Herhalen indien nodig om de volledige toer te doen. Zo breng je heel lokaal een minieme en gecontroleerde hoeveelheid CA aan. Zie je dat de tip van het draadje begint aan te laden, knip je het af... Via een tip van een vriend heb ik een soort tooltje gekopieerd: een oude verfborstel, de kop eraf, redelijk wat draad errond wikkelen en dan met gewone doorzichtige bureautape fixeren op de steel, waarbij je een cm of zo laat uitsteken. daarna afknippen en beetje uittrekken... ligt gemakkelijker in de hand.

Jetblast schreef:
1 onderdeel schoon en in 1 stuk losgekregen, maar snap geen hol van de instructie: known only unto God

een foto kan helpen, dan kunnen we eens meedenken. Daar is het tenslotten forum voor, niet enkel voor de oeh en ah, maar ook om een extra paar hersencellen te kunnen verschaffen indien nodig...

Jetblast schreef:
Vloeken en schelden bij CA-lijm dat op alles hecht, behalve het te behandelen onderdeel: off the charts

Don't you love it when your fingers stick together ;-)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jul, 2019 17:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
@Silenoz: bedankt voor je uitgebreide reactie en de tijd die je ervoor genomen hebt! Ik ga er zeker wat aan hebben!! Heb je de kaken van je platte tang trouwens beplakt met tape om krassen te voorkomen?

Heb vandaag gewoon ouwerwets plastic zitten bewerken. Toch maar een haaks Evergreenprofieletje gehaald voor de rand onder de glare panel, resultaat staat me wel aan:
Afbeelding

Denk wel dat ik het hierbij laat.

Verder begonnen met de intakes. Die zijn geëvolueerd van poffertjespan naar gladde jet intakes. Moet enkel nog n beetje afwerken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb besloten om t maar op deze manier te doen. Het alternatief was om de helften op elkaar te zetten en de naden van binnenuit te vullen en te kleuren, maar de straal van m’n airbrush komt denk ik niet diep genoeg. Zag t niet zitten om later alles weer open te moeten breken. Bovendien is de naad door het vele wit, het witte vulmiddel zelf, de nog te plaatsen intakekappen en beperkte lichtinval, niet heel erg goed te zien. Al zullen er wel wat sporen zichtbaar blijven...

De volgende stappen schreeuwen om PE, dus hopelijk krijg ik het bewerken van spul gauw onder de knie. Heb nu in elk geval een uitgebreide tutorial liggen ;) :lol:

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jul, 2019 15:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
In verband met het afplakken van de bekken, dit heb ik nog niet nodig gehad... om eerlijk te zijn, dus nee...

De luchtinlaten kan je gelijk hebben, er bestaat ook een methode met latexverf. De delen op elkaar lijmen, zoveel mogelijk vlakschuren aan de binnenzijde, aftapen aan 1 zijde en witte latexverf ingieten. poosje laten staan en dan weer uitgieten:

https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... ex#p904206

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement