Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 sep, 2019 16:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Heb weer een paar dagen niks om handen, tijd om de Eagle weer eens verder op te pakken.

Ben bezig geweest met de uitlaten. Heb hier wat PE-detail opgezet. Hoewel ik er dankzij jullie tip 'n tricks wel wat handigheid in begin te krijgen, weet ik nog niet of ik alles ga gebruiken uit het PE-setje. Moet hier en daar toch wel de zaag in het plastic zetten en onderdelen strak om kunnen buigen en recht uit kunnen lijnen. Denk dat ik dit beter kan leren op een cheap-ass kitje waar een miskleun niet zo boeit...

Voor nu, wat beeldmateriaal:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo. Dat was één kant. Nu 4 uur uit trekken voor de andere uitlaat...

Voordeel van foto's posten is dat er dan pas soms dingen opvallen die anders amper te zien zijn...
Zag hier en daar nog wat naadwegwerkwerk :wink:

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2019 16:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Even een vraagje: de romp is door de handling toch wat vettig geworden en er zitten aardig wat vingerafdrukken op. Denk dat ik de boel even moet ontvetten voordat ik het verfkanon erop zet.

Normaal gesproken doe ik dit bij aanvang van het project, maar ja, in due time wordt toch weer wat smoezelig...

Hoe ontvetten jullie onderdelen die al in elkaar zitten?

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2019 18:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Water met afwasmideel werkt bij mij altijd wel goed. Aanbrengen met een tandenborstel (liefst een oude) en even schrobben.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep, 2019 13:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Denk ik gewoon een zachte tandenborstel?
En van die brillenpoetsdoekjes of gewoon snoetenpoetsers? Zou dat helpen? Misschien minder kans op krassen?
Ik ga t es proberen.

Ook de exhausts zijn eindelijk klaar. Kan ik weer verder met de rest van de romp.
Jammer dat het resultaat van dat gefrot met PE nu amper te zien is... :P
Nou ja, 'at least you know it's there'.

De binnenkant:
XF-2 wit met stroken X-19 smoke, vervolgens een wash met Elfenbein Schwarz en terpentine, afgemaakt met wat zwarte pastels.
Met het blote oog ziet de weathering er wel ok uit, misschien een tikje te subtiel...
Afbeelding

De buitenkant:
Turkeyfeathers Alclad Jet Exhaust met een glossy zwart grondlaag, de ringen zijn Alclad Duraluminium. De rompplaten doe ik later als de romp verder klaar is.
Afbeelding

De ringen heb ik freehand gebrusht, kleurmodulatie vind ik op zich niet misstaan.
Afbeelding

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep, 2019 18:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Een harde of een zachte tandenborstel maakt niet uit. Ik gebruik altijd een harde en het plastic is nooit beschadigd. Uiteraard wel oppassen met kleine fragiele onderdelen. Het water met sop wat je niet met een keukenrol wegkrijgt droogt vanzelf.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 sep, 2019 11:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Het ontvetten gaat voorlopig nog niet aan bod komen, vrees ik. Er zal eerst nog gevuld en geschuurd moeten worden.

Want!

Ik heb de vleugels erop gezet en een hoop kleine meuk verwerkt, zoals miniscule PE-details en het wegschuren van de naden in de droptanks. Dat wordt pas leuk en zichtbaar als het schilder- en weatherwerk erop zit.

Er zitten toch nog flink wat pasvormprobleempjes in deze kit. Tussen de vleugels en romp zit boven en onder een kloof van een kier. Helaas was dit vooraf niet te dry fitten, omdat de vleugels via een (op zich prima doordacht) kliksysteem direct vast komen te zitten. Ik vrees dat ik ze niet meer loskrijg zonder de boel te beschadigen.
Afbeelding

Verder past de schootsopening van de M61 of aan de ene kant aansluitend, of aan de andere kant, maar niet rondom...
Afbeelding

Ach, gelukkig heb ik nog wat Evergreen liggen om de boel recht te trekken.

De omvang van dit ding is trouwens echt massive, nu de vleugels erop zitten.
Afbeelding

Ik ga er een Mk20 of CBU87 config onder hangen, zoals voorgesteld de site die Silenox en Odorf hadden gepost. Deze loadout zou zijn gebruikt tijdens de eerste nacht van Operation Desert Storm, jagend op SCUDs.

Eduard heeft een mooie setje van die CBU87s zag ik. Denk dat ik die eronder ga hangen. De kit supplied Mk20s zijn toch wel wat grof, vergeleken met de resin CBU's. Ik twijfel dus nog...
Voorlopig ben ik toch nog aan het vullen en schuren, dus alle tijd om rustig te overwegen en wie weet te wachten op wederom een pakketje uit Tjechië. :lol:

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 20:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Nou, een kleine 7 maanden, 1 verhuizing, een jobhop en een pandemie later, is dan eindelijk zover: KLAAR!

Ben om praktische redenen afgestapt van extra CBU’s en de PE heb ik ook maar laten zitten. Door het vele gesleep met dat ding, waren er wat metaaltjes kwijtgeraakt. Daarom heb ik maar de kortste route naar de finish gepakt.

Het was een leuke kit om te bouwen, al was de engineering duidelijk gedateerd. Moest op enkele plekken toch wat meer buiten de lijntjes kleuren om t resultaat enigszins in de pas te laten lopen met m’n plan. Maar dat gaf t proces soms ook wel weer een verrassende wending.

Maar goed. Plezier voorop!

En dan nu plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat t resultaat jullie netvliezen niet door laat branden :oops:

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo zeg.... Even knipperen met mijn ogen en hij is klaar. Wat een imposante verschijning zeg !
Mag je trots op zijn.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2020 20:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Ha bedankt! Dat ding was zo onhandig groot en lomp. Elke keer als ik m oppakte voor n klus, knalde ik wel ergens tegenaan of greep ik iets kwetsbaars vast, met n hoop geg#^*££$!!! tot gevolg :lol:

Maar goed:

Afbeelding

Bedankt voor het volgen en voor de tips!!

Op naar Great Wall Hobby’s Su-35S!

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2020 20:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Mooi hoor, dat ziet er bruut uit.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement