Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 6:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 jun, 2019 0:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
fvdm schreef:
Het enige waar ik mij over verbaas is de snelheid waar jij mee bouwt :) . Ik kijk even niet en er is alweer een cockpit klaar.

Tja, vakantie hè, dan schiet het wel op. Al bouw ik meestal toch gewoon 's avonds dus eigenlijk zou dat niets uit moeten maken. :lol:

De neus leek in eerste instantie niet te passen maar nu blijkt dat de motor van de tempest Mk.II in het echt ook wat ruimer was dan de romp zelf. Dat lijken ze te hebben gebruikt om de koeling van de motor te verbeteren en er zit dus een flinke spleet tussen de achterkant van de motor en de romp. Dat scheelt dus weer. De romp zelf zit nu dicht maar het nodige plamuur en schuurwerk is in volle gang.
Wat voor geen meter past zijn de wiel bakken. Ze zijn opgebouwd uit verschillende schotten maar dat past allemaal maar zo zo. En als je dan de bovenkant op de vleugel past dan, nou, dan past het gewoon niet. Da's jammer want het idee is goed. Ik heb de indruk dat sommige onderdelen gewoon te vroeg uit de mal zijn gedrukt of er is niet genoeg tijd gegund om de mallen fatsoenlijk op temperatuur te laten komen. Dan krijg je dit soort ongein. De mallen lijken ook al behoorlijk versleten te zijn. Misschien is dit een laatste run geweest van een set mallen o.i.d. Beetje revell achtige toestanden dus. Edoch, ik laat me niet uit het veld slaan en dus wordt het wat meer edel snij, vul, schuur en vijlwerk. Ik ben een beetje verwend met moderne modellen denk ik. :lol:

Verder ben ik begonnen aan de gunbay van de linker vleugel. Er is er maar één geleverd bij het model en voor de andere kant kun je de gunbay bijkopen. (wel een mooi handeltje zo haha) Het plaatsen houdt in dat je zelf de kleppen moet wegsnijden. Dat kan behoorlijk ruw want er zijn kleppen meegeleverd in resin. Ik heb dus een mm van de klepranden langzaam de kleppen losgesneden. Daarna heb ik stukje bij beetje richting de echte klepranden gesneden, geschraapt, geschuurd en gevijld. En, het resin onderdeel past in dit geval wel perfect. En ziet er ook prachtig uit dus dit is zeker de moeite waard.

Plaatjens
Cowling en romp
photo 477904
photo 477903
Zo ziet de motor er zelf uit en als je de spinner ervoor zet en je bedenkt er nog vier propeller bladen bij dan blijft er niet veel te zien over.
photo 477905
photo 477907
Wielbakken
photo 477908
photo 477906
Dit moet worden geplaatst (is maar een deel, er komt nog veel meer bij)
photo 477900
Dit is wat ik heb losgesneden
photo 477901
Gaat al redelijk zo
photo 477899
Resultaat van het bijwerken, tjemig wat een rommel. :lol:
photo 477909
Maar... da ziet het er wel mooi uit.
photo 477911
photo 477910

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 jun, 2019 18:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Was vandaag op de Oostwold airshow waar heel toevallig ook een tweezits seafury stond met dezelfde motor als de Tempest Mk.II. Daar kon je dus heel goed zien dat er een opening achter de motor zit. Kwam dat even mooi uit.
photo 477991

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jun, 2019 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Lekker verder geknutseld. Vooral bezig geweest met de resin onderdelen van de gunbay. Mooi detail en het past gelukkig allemaal perfect. Soms een beetje wringen maar het geeft mee dus dat gaat prima. De eerste verf zit er ook al op. Details komen morgen als de eerste laag droog is. Leuk stukje om te bouwen :)

photo 478108
photo 478109
photo 478110
photo 478111
photo 478112

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jun, 2019 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Deze bouw begon goed maar, tjemig, wat een draak van een kit zeg. De cockpit was leuk maar de rest past echt gewoon nergens fatsoenlijk. Geen enkele paspin zit op de goede plek, die mooie weapons bay ziet er mooi uit maar hij past eigenlijk niet tussen de twee vleugelhelften. En een van de lampfittings zit in de weg zodat ik een link stuk moest wegsnijden van zowel die resin wapen bak als van de fitting. En dan moet je proberen om die vleugels waar die wapenbak moeizaam in gelijmd is aan de romp vast te maken. Ik begon langzaam op die Sergeant Hartman van Full Metal Jacket te lijken...
Edoch, het zit er aan vast. Nu een partij plamuur er tegenaan en morgen maar eens wat gaan schuren.

Alle kleuren erop
photo 478625
photo 478624
photo 478626
photo 478627
In de vleugel. Moet nog een hoop aan worden bijgespijkerd maar dat is voor later.
photo 478629
photo 478628
Plamuur heaven
photo 478630
photo 478631

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jun, 2019 7:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik hoor wel meer dat resin aftermarkt vaak pasproblemen geeft. Maar dat is voor jou toch geen probleem? Of ben je teveel verwend door de Mustang van Tamiya? :lol:

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jun, 2019 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ondanks de tegenslagen ziet het er wel verdomd mooi uit allemaal.

Nooit geweten dat de Mk.II een dergelijk grote motor had. Vreemd dat de Mk.V dan weer de reguliere vorm had.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jun, 2019 13:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Wordt toch een volwassen kit! En die stiksels van de stoel vind ik bijzonder geslaagd!

Keep it Up! :)

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 jun, 2019 20:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Ondanks de pass problemen heb je de weaponsbay er erg mooi en netjes ingekregen.
ik vind die patronengordels erg goed geslaagd. succes met het glad maken van deze. Ik vermoed dat als ik de volgende keer kijk je hem al in de camo hebt staan met dat tempo van jou. :brouw:

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2019 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt voor de steun heren. Dat maakt doorgaan een stuk makkelijker.

@fvdm Ja behoorlijk. Ik ben soms net een kat; als je me duurder eten geeft dan hoef ik dat goedkopere niet meer ;)

@Fokkerfan Ja, die motor is echt een beest.

photo 478686

@Jetblast. Dank je. Ben ook heel tevreden over de stoel :)

@Timmie. Dank je. Ik ben snel, maar niet zo snel. Kan het gewoon niet laten staan, das alles :lol:

Schuurwerk klaar. Beetje bij gerivet en het gaat redelijk zo. De neus en de vleugelwortels heb ik zo goed als mogelijk gedryfit en bijgewerkt. Dat is wel nodig want het zit allemaal super strak. Dat is niet erg trouwens want gelukkig zit het ook redelijk goed op gelijnd. Ben nu ook begonnen aan de pootjes. Ik hoop dat dat stevig genoeg gaat zijn. Lijkt van wel maar omdat het ook een beetje schuin komt te staan zal het de neiging hebben om door te zakken. Ik zal de lijm oppervlakken goed schoon moeten maken en na het lijmen lang laten drogen. Maar voor nu ben ik hierover best tevreden. Ze kunnen het dus wel daar in Tsjechië.

Plaatjens
De neus en vleugelwortels voorbereid.
photo 478684
Pootjes gedryfit. Vooral de schroefdraad ziet er mooi uit.
photo 478685
photo 478683

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jun, 2019 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
De neus zit erop. Er was wat plamuur nodig om iets te brede paneellijnen dicht te smeren maar verder zit het redelijk. Wel een flinke kist, die tempest. Groter dan alle andere eenmotorige WO2 kisten waar ik modellen van heb staan. Dat is ook zo leuk aan het maken van dit soort modellen, je kunt zo leuk vergelijken.

Voor het maken van de maskers aan de binnenkant van de ramen aan de voorkant van de cockpit heb ik de restanten van de meegeleverde masks gebruikt als template. Ik heb het over een stuk masking tape geplakt en langs de randjes gesneden en hop, perfecte maskers voor de andere kant van de raampjes. (Dit werkt trouwens niet als de binnenkant behoorlijk kleiner is dan de buitenkant als het transparante plastic nogal dik is.)

Ben ook al met de piloot aan de slag gegaan. Dit is mijn eerste volledig resin figuurtje dus ik ben benieuwd hoe dat gaat met verf. Eerst maar in de primer denk ik.

Plaatjes
Beetje plamuur nodig
photo 478949
Masking level 2
photo 478950
photo 478948
photo 478951
Pupke
photo 478952
photo 478953
Tid bits
photo 478954
photo 478955
photo 478956

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement