vanuit de tekening de plaats van de landingslichten afgetekend. Eerst ingezaagd met de scheermeszaag, daarna afgewerkt met mes en vierkant vijltje.
Bij het droogpassen van de flare pod pylons staken die over de flaps heen. Dat kan natuurlijk niet, dus heb ik er een kleine 3 mm afgehaald.
Rechts de oorspronkelijke onderdelen, links de gecorrigeerde. Nu weet ik niet of ik ook nog iets van de achterkant van de flare pods moet afhalen; ik heb daar geen duidelijke foto's van. Wat ook niet duidelijk is, is of de Fokker 60's met twee pods vlogen of met een lege pylon and een pod. Op de foto's die ik heb is steeds de stuurboord pylon leeg (U-01, U-03) en zie alleen maar een flare pod aan bakboord (U-02). En op een aantal foto's zijn zelfs de pylons afwezig (U-01). Dat wordt dus strootjes trekken.
Omdat de gaten voor de landingsgestelpoten in de wielbakken op de verkeerde plaats zitten en ik toch een stvige verbinding van de poot met de vlegel wil hebben, heb ik een 0,5 mm gaatje in de poten deboord en er een stukje 0,5 mm messing in gelijmd.
Een beetje lang gehouden, dat is makkelijk voor het schilderen; wordt pas op maat gemaakt vlak voor montage.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.