Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 18 apr, 2019 20:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
In één woord: Supergave kit. Oké, twee woorden dan.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 apr, 2019 15:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1067
Woonplaats: Zelzate-België
Dat ziet er een vette kit uit,

Ik volg dus aandachtig :shock:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 apr, 2019 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
No pressure :lol:

Dat met die decals ben ik nog eens na gaan vragen maar dat is dus een EU dingetje. En bovendien gaat alle Tamiya in Europe schijnbaar via Duitsland en die hebben zo'n danig streng anti swastika beleid dat ze die dingen er in Japan al uit knippen. Bizar. Meng en andere fabrikanten manoeuvreren daar omheen door de swastika in delen op het decal sheet te zetten. Maar goed. Er is keuze uit drie versies en ik bouw versie A en dan heb ik dat decal niet nodig. Scheelt weer.

Verder met de bouw. Nog een hoop grut voor de cockpit en motor verwerkt. Daarbij ook de riemen gedaan. In een beige kleur gespoten met afgeplakte gespen. Ik heb het stikwerk er ook zelf op geschilderd. Ging redelijk. Door de wash die er nog op komt moet dat er allemaal mooi uit gaan zien.
Verder is de kleur groen nog wat diep maar dat is met opzet zo. Is wel zinc chromat green van Vallejo waar ik straks na de wash nog een drybrush met een met geel opgelichte tint overheen ga zetten. Werkte bij de Corsair ook prima.
Aan de motor zijn nog wat extra's van Eduard verwerkt. Stangetjes hier en daar en de bougiekabels. Ziet er niet slecht uit. Ik heb ook de boutjes en moertjes aan het motorblok met aluminium aangetipt. Was vast niet standaard maar ziet er leuk uit en sommige referenties geven het zo weldegelijk aan.

De onderdelen van de vorige post in de verf
photo 474982
Nieuwe delen
photo 474983
Riempjes en stoeltje
photo 474981
photo 474984
photo 474985
Alles in de verf
photo 474987
photo 474988
photo 474989
photo 474990
Ondertussen staat dit ook al in de glanslak/floorpolish. En door. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2019 0:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Gestaag ploeter ik verder aan mijn P-51. De cockpit is zo goed als klaar. Alleen nog een beetje matte lak en wat chipping aan de zijkanten. Instrumenten paneel is weer mooi. Tamiya doet dat leuk met die omgekeerde decal. Verder klopt alles netjes aan de details. Stoeltje is ook prima gelukt. Niet al te veel slijtage maar wel net een kale plek onder aan de rugleuning en wat aan de randen. De motor heb ik aan de cockpit vast gemaakt met de meegeleverde schroef.

Overzicht
photo 475263
Stoel met riemen.
photo 475262
photo 475264
Cockpit met motor
photo 475265
photo 475266
photo 475267
photo 475268
Zijkanten van de cockpit.
photo 475269

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2019 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Toch lekker als je op deze manier kunt doorploeteren. :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2019 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2017 19:28 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Grimbergen
Knap werk al die details. Ook de riemen met die zwarte puntjes, zo klein!
Ik zie het mezelf niet nadoen.

_________________
Grtz
Gerry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2019 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dank heren. Het is ook wel echt een gave kit om te bouwen dus dat is prutsen de luxe zeg maar. :lol:

De romp zit dicht. Toch hier en daar wat plamuur erop ondanks de prima passing. Nu komen er nog meer luchtinlaten en uitlaten bij van het complexe turbo systeem naast een hoop buizen. Ik wil trouwens ook z.s.m. de stabilo aanbrengen want er zitten erg tere antennetjes aan de staart en ik zie al waar dit eindigt als ik hier niet een soort buffertje aanbreng. De stabilo zal er voor zorgen dat het ding niet plat op de staart kan komen te liggen.

Dichte romp met beetje detail plaatjes.
photo 475314
photo 475315
photo 475316
photo 475317
Tere antennes. Dat grote gat waar de middelste antenne uit steekt krijgt nog een afdekplaatje hoor, no worries ;)
photo 475318

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2019 9:20 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Mooi werk tot zo ver, binnen werk ziet er gaaf uit.

Maar ben je nie bang dat de antennes gaan afbreken tijdens de bouw en spuiterij?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2019 17:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bert Takken schreef:
Maar ben je nie bang dat de antennes gaan afbreken tijdens de bouw en spuiterij?

Ja, daar maak ik me wel zorgen over met mijn Stirling nog in het geheugen. Maar dit is de enige manier. Die antennes zijn allemaal onderdeel van een stuk PE. Zowel de set van Eduard als het origineel in de kit moeten op dit moment aangebracht worden. Dat wordt dus voorzichtig zijn. No sweat.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2019 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Deze kit heeft een aantal hele leuke verrassingen. Zo blijkt dat je het onderstel zo kunt bouwen dat je het open en gesloten kunt tonen. Niet door de poten in te vouwen en de kleppen dicht te vouwen maar door onderdelen gemakkelijk uitwisselbaar te maken. Soms met boutjes maar af en toe ook gewoon met magneetjes. Ingenieus en verrassend. De eerste plek waar dat opvalt is bij het staartwiel. Daar kun je de geopende en gesloten versie zo uitwisselen. (ik heb alleen nog maar de geopende versie gebouwd) Met de passing van Tamiya is dat ook wel te verwezenlijken trouwens en, het is allemaal best stevig ook.
De uitlaten van de turbo zijn ook allemaal mooi te verstellen net als de staart en stabilo vlakken. Mooi werk.

De staartwielconstructie (nog met wat plamuur)
photo 475441
photo 475443
photo 475445
photo 475447
Uitlaat in open positie.
photo 475446
photo 475448
Staart in twee standen.
photo 475442
photo 475444

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement