Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 20 jul, 2019 17:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
In het kader van mijn diorama van een Sovjet luchtmacht basis was ik op zoek naar meer figuurtjes om erbij te plaatsen. Nu kwam ik daarbij deze kit tegen. Deze kit van ICM bevat de spit en niet minder dan 7 figuurtjes in 1:48. De spitfire werd ook door de Sovjets gebruikt tot aan het einde van de oorlog dus ga ik deze ook bij mijn dio met de P-39s plaatsen.
Dit is niet zomaar een klein modelletje. Het is erg goed gedetailleerd en als ik qua pasvorm af moet gaan op mijn T-Ford van ICM dan zit dat ook wel goed. Er zit een complete Merlin in en open mitrailleur bakken. En dat voor minder dan 20 euro. Ik heb nog wat zaakjes bij Eduard besteld en dat verwacht ik over een weekje binnen dus voor die tijd ga ik niet echt beginnen. Tegen die tijd zijn de P-39s wel klaar en kan ik in één beweging doorgaan met deze.

De figuurtjes, waar het toch allemaal om begonnen was zien er ook prima uit. ICM maakt mooie nette poppetjes met herkenbare gezichtsuitdrukkingen.

Fotootjes.
De doos
photo 480830
En die zit ook vol ook.
photo 480831
Sprues
photo 480832
photo 480833
photo 480834
photo 480835
photo 480836
transparant
photo 480837
Figuurtjes
photo 480838
Echte Sovjet koppen :lol:
photo 480839
Decals
photo 480840
Instructies (waar je wel een loep bij nodig hebt trouwens :lol:
photo 480841
photo 480842

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2019 8:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Interessant onderwerp. Ben benieuwd hoe deze kit in elkaar valt en hoe accuraat ICM de kits en markeringen maakt.
Over markeringen gesproken, de decals zijn erg fragiel afgaande op datgene wat mij verteld was.

Historisch stukje: een collega bouwer van de club heeft een paar foto's van de betreffende kist opgedoken alsook van de andere Spitfires in deze squadron. Erg wazige foto van de kist in kwestie, maar het lijkt erop dat de kist een afgevlakte vroege richtingsroer heeft. Op de squadron foto is wel duidelijk te zien dat de andere Spitfires geen pointed tail hebben.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2019 17:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Die ICM 1:48 kits zien altijd goed uit, maar schijnen wel wat haken en ogen te hebben om in elkaar te zetten. Leuke uitgave deze met die extra figuren. Samen met de Bella's vormt dit een interessant trio. Sowieso vind ik de kleurenschema's van de sovjet WOII toestellen erg mooi. Succes, ik volg 'm!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2019 20:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dank heren. Ik ben ook echt benieuwd naar de kwaliteit van het model. Het ziet er allemaal wel verzorgd uit dus ik hoop dat ik niet teleurgesteld raak net als bij de tempest.

@SpeedAs. Ik had zoiets al gevreesd en het is erg lastig om echt goede foto's te vinden, sterker nog, op mijn favoriete bronnen site (google) zijn alleen tekeningen te vinden of bewerkingen van War Thunder. Edoch, de referenties die er zijn plaatsen deze kist in 1945 bij Leningrad. (Ленинград). En de gegeven versie heeft dan wel een puntstaart. Er is een versie die erop lijkt met een ronde staart maar die is toch echt anders. Maar, zoals ik al zei, mijn bronnen zijn beperkt. Als iemand betere referenties heeft dan zijn die welkom. Ik moet nog beginnen met bouwen :brouw:

mijn versie
photo 481076
De versie die erop lijkt.
photo 481077

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2019 21:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Volgens dit verhaal zou het een naoorlogse beschildering zijn.
http://fighters.forumactif.com/t37479-s ... s-avec-dio

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jul, 2019 9:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Aorntman schreef:
Volgens dit verhaal zou het een naoorlogse beschildering zijn.
http://fighters.forumactif.com/t37479-s ... s-avec-dio


Check! Deze post bevatten de foto's in kwestie. De kleine z/w foto betreft de kist die ICM voorstelt te bouwen. Als je erg goed kijkt dan zie dat het wit aan de bovenkant te vlak loopt om een late style (pointed) roer versie te zijn.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 jul, 2019 12:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Het is alweer effe geleden dat ik deze Spit gebouwd hebt, nou ja, deels, (ligt met een hus andere projecten stof te happen) maar wat ik er nog van weet is dat met name de neussectie (inbouw blok en zijplaten) best wel veel problemen gaf, je moet zeker veel droogpassen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jul, 2019 0:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@Bert Bedankt voor de tips. Dryfitten is altijd een goed idee maar ik ga er dan ook echt extra aandacht aan besteden. De motor wil ik wel open displayen en dat kan natuurlijk met een hoop personeel er omheen :)

@SpeedAs Om eerlijk te zijn vind ik het wel een heel erg grainy picture hoor. Er staat ook nog iemand voor die staart dus ik laat het lekker zo. De kit heeft trouwens de optie om beide soorten staarten te maken. Een beetje net zoals die F-16 van Academy in 1:32, daar kun je ook allerlei versies bouwen met wat er standaard aan de sprues zit. Ik vind het trouwens erg leuk dat jullie allemaal meedenken. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jul, 2019 19:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Ik heb het gezien op de sprues Klaas - twee verschillende staarten, 3 verschillende configuraties voor de C-Wing kanonnen, 4 wingtips (high altitude, clipped wings, etc.). Deze kit heeft interessante en mooie opties wat dat betreft! De clear parts zijn een beetje teleurstellend, maar met een beetje polijsten zijn de onderdelen mooi te krijgen.

Heel veel succes met deze bouw!

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 aug, 2019 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Eduard setje is aangekomen. Is maar een PE plaatje en een setje instrumenten. Dat gaat weer priegelen worden. Nu ik bijna klaar ben met de Aircobra's ga ik binnenkort beginnen aan deze. Nog even volhouden.

photo 481912
photo 481911

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement