Bert Takken schreef:
Mooi begin en lekker dun onderstel
Haha, Grapjas
Maar volgens mij is het iets steviger dan van de stirling.
@Fokkerfan Ik ben nog niet aan de resin toegekomen maar heb het natuurlijk al wel geïnspecteerd. Over het algemeen is het meestal net even wat preciezer. En de propeller meegeleverd door Hasegawa is de drie bladige en ik ga voor de vierbladige. Leuk is trouwens dat ze ook een resin mal meeleveren om de bladen mooi recht op de as te krijgen.
@ the rest, bedankt
De cockpit onderdelen gespoten. Kussentje geschilderd net als wat andere details zoals de stuurknuppel. Daarna konden de gekleurde PE onderdeeltjes erop. Was wel even lastig om precies de positionering van sommige delen te bepalen. De beschrijving is hier niet helemaal duidelijk in maar lang leven de referentie foto's
Nu is het tijd om dit wat te weatheren. Eerst maar eens een laagje glanslak er overheen.
Je ziet trouwens straks niet heel veel van deze cockpit omdat de opening van de cockpit typisch Brits nogal klein is, in tegenstelling tot de Amerikaanse kisten. Ik heb dat verschil wel eens horen beschrijven als; de Britten bouwen een vliegtuig en wringen er dan ergens een piloot in terwijl de Amerikanen eerst een ruime cockpit ontwerpen en daar een vliegtuig omheen bouwen. Lijkt te kloppen.
Overzicht
Beetje dichterbij
Nog dichterbij
Nog een dryfit.