Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 11:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2019 16:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
+ nog 1

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2019 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
wat een prachtige kit is dit ,wat een verschil met die van airfix .
je interieur komt heel realistisch over alleen dacht ik dat het cockpit gedeelte zwart zou moeten zijn.
En de invasiestrepen absoluut zelf spuiten , dat ziet zo veel beter uit als de decals ( die waarschijnlijk
toch niet echt lekker passen )
Plak die strepen niet al te netjes af , in het echt werdt het met de blokwitter er op gekalkt en werdt er
niet al te nauw naar gekeken .

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 maart, 2019 0:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Zelf spuiten dus. Gaan we doen :brouw:

Van alles aan elkaar geplakt. Ook de vleugels aan de romp en daar ging wat mis want de vleugel zat nog niet goed vast toen ik het model ging verplaatsen, waardoor de vleugel los liet en.... een niet zachte landing maakte op mijn laminaat vloer. Natuurlijk viel het ding op de al geïnstalleerde wielpoot, die toen, net zoals je dat in de formule 1 steeds ziet in kleine stukjes uit elkaar spatte om de energie van de impact mee te nemen. :oops: Maar, ik kon alles terug vinden en heb minutieus alles weer aan elkaar weten te plakken. Het is niet zo sterk als de niet beschadigde poot maar goed, het model is niet zwaar dus dat gaat wel goed denk ik.
De motoren heb ik in gunmetal en middelgrijs gespoten en geschilderd. De cowling ring heb ik in een mix van gunmetal en brons gespoten en daarna nog een drybrush met brons er overheen. Straks komt er nog mat vernis over en ik denk dat het er dan wel mooi uit ziet. Die mix van gunmetal en brons is trouwens wel een hele mooie kleur. :)
Ziet er nu al aardig uit als een Stirling. Wat me opvalt is dat de vleugels klein lijken in verhouding met de romp. De Lanc had bijna dezelfde spanwijdte maar de Stirling is echt de grootste van de drie belangrijkste Britse bommenwerpers uit WO2. Maar ik ben geen ingenieur dus kijk ik waarschijnlijk met de ogen van een amateur. :lol:

Uitlaten en motoren zonder brons drybrush
photo 471914
photo 471913
Met drubrush
photo 471912
photo 471915
Totaaloverzicht zonder motoren en hersteld onderstel. (Ik kan niet meer zien welke het was, ik geloof de linkerkant :lol:)
photo 471916
photo 471917
Met motoren
photo 471918
photo 471919

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 maart, 2019 11:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Mooi mooi , de reden dat de stirling een kleine spanwijdte had is dat hij in een hangar moest
kunnen , de deuren daarvan waar maar 100 voet (= 33 meter) breed.
Die korte dikke vleugels waren ook de oorzaak dat hij maar een beperkte kruishoogte
kon bereiken en dus al bij aanvang van ww 2 achterhaald was.

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 maart, 2019 0:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dat klinkt plausibel. Standaard kan een hoop kosten besparen.

De eerste main kleur er op volgens het schema. Dark earth. Lijkt misschien wat donker maar hier komt nog een highlight overheen waardoor het iets meer op de wat oranjere kleur gaat krijgen. Nu goed laten drogen zodat ik niet alles weer los trek als ik de posterbuddy's verwijder.

photo 471941
photo 471942

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 maart, 2019 11:49 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Interessant Henny! Maar wist je ook dat de vleugelpositie van de Sunderland als inspiratie heeft gediend bij het ontwerp?

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 maart, 2019 10:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Lekker aan het spuiten geweest en.... NEEEE!!! (zie resultaat hieronder)
Dit ga ik overdoen met betere kleuren.

photo 472000
photo 472002
photo 472001

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2019 13:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Ik heb de bouw van de Stirling maar even stil gelegd. Er gaan gewoon teveel dingen mis. Ik heb wel de juiste kleuren gevonden maar het zwakke onderstel was niet in staat om de constante verplaatsingen, hoe voorzichtig ook, te weerstaan. Dat het door mijn eigen onhandigheid al was afgebroken maakt het nog veel erger. Het voor de tweede keer tapen na het kleuren debacle van de vorige post werd de arme pootjes teveel. Dus nu staat het weer in de lijm en laat ik het weer twee dagen drogen in de hoop dat het dan wel wil. Een metalen set toevoegen lijkt me nu niet meer echt een optie. Als het echt niet meer wil dan is dat jammer want verder is dit echt een hele leuke kit om te bouwen.
Hopelijk wordt vervolgd.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2019 13:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Verstandig besluit.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2019 12:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
De drybrush is mooi gelukt :brouw:

Wat is dat balen zeg.... dat het nu misgaat, het ging zo voortvarend....het lijkt wel een sneeuwbaleffect.
En via Italeri de onderdelen opnieuw vragen....ik weet niet hoe de service is van Italeri.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maltalossewen en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement