Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
En weer verder met een vliegtuig. Dit keer in een voor mij buitengewone schaal. 1:72. Ik kwam deze Stirling tegen op de brouwersdag en had zin om eens iets anders te bouwen dan in grote schaal. De Stirling is sowieso minder gebruikelijk dan bijvoorbeeld de Lancaster. Maar de Stirlings waren ook onmisbaar voor de geallieerde strategie. Deze versie is ingezet als trekpaard voor de Horsa's die de Britse Para's over noord Frankrijk hebben uitgezet. Grappig is in de bouwbeschrijving de datum die ze meegeven aan de inzet van deze kisten tijdens operatie overlord. 6 juni 1944. Het grappige is dat deze vliegtuigen al voor 6 juni vertrokken vanaf hun bases in Engeland. Details details.

De sprues zien er prima uit. Een klein beetje bramen hier en daar maar zo te zien geen beeldhouw praktijken bij deze bouw nodig zoals soms bij de Starfighter nodig was. Er is ook een beetje PE meegeleverd. Ik heb ervoor gekozen om geen aftermarket producten te bestellen. Het meeste daarvan is voor in de cockpit e.d. en aangezien je die niet open kunt zetten had het gevoelsmatig weinig toegevoegde waarde.

Plaatjes. De doos
photo 469830
Sprues
photo 469831
photo 469832
photo 469833
photo 469834
Transparant
photo 469836
PE
photo 469837
Decals
photo 469838
Instructies in typisch Italeri met foto's
photo 469839
Schilderinstructie
photo 469840

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op zo 10 maart, 2019 13:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Echt een gave kist, volgmodus aan.........tricky afplakken dat cockpitglas :mrgreen:

Have fun :brouw:

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2019 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Gave kit. Wel aan de prijs, maar weer eens wat anders dan een Lanc. Ik heb ook op het volgmodusknopje gedrukt :wink:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 feb, 2019 17:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Wat een vette bak dit. Ben benieuwd wat de +-en en de --en zijn van deze kit.
De sprue's zien er iig veel belovend uit.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt jongens. Tot nu toe valt het niet tegen. Leuke details die als ik de weinige foto's die ik kan vinden check prima zijn. Ik heb vooralsnog alleen een schaarsteun onder de tafel van de navigator toegevoegd. Misschien dat ik nog wat instrumenten links en rechts in de cockpit toevoeg want daar ontbreekt het een en ander en ik denk dat je dat wel kunt zien straks. Passen doet het allemaal prima trouwens en bijsnijwerk is niets ernstigs dus, mooi werk van Italeri tot zo ver. Wel moet ik sommige "kastjes" wat vierkanter schuren maar dat komt doordat te vierkante objecten niet goed uit de mal komen en daarom dus wat trapezoïde zijn. Niks mis mee.

Ik ga, als ik de interieur secties voorbereid heb, de binnenkant in interieur groen FS 34151 spuiten. Da's een redelijk donkere tint maar als ik de foto's bekijk (allemaal zwart wit behalve een reconstructie en daar ben ik altijd sceptisch over) lijkt het een redelijk donkere tint te zijn geweest maar geen zwart. Ik denk dat ik daarmee wel goed zit. Ik wil ook niet dat het zo donker is dat je niets meer kunt zien straks :lol:

Plaatjes voor de liefhebbers
Overzichtje
photo 470141
Instrumentenpaneel met PE handels. (dash komt nog na het spuiten en de decal met de instrumenten)
photo 470140
Cockpit overzicht (dit is nog niet allemaal gelijmd hoor, anders krijg ik veel niet gespoten. En ik zie dat ik de armsteunen nog wat moet bijwerken).
photo 470139
photo 470142
In de romp
photo 470143
photo 470144

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 8:04 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ziet er erg strak uit voor Italeri, ik denk zelfs dat de romp als een eitje dicht dichtvalt

maar mooie details inderdaad, misschien toch eens tijd om mijn ongezouten mening over Italeri bij te stellen?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 14:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Dat plastic ziet er erg mooi uit.
daar ga je vast iets moois van kunnen maken.

Blijf je volgen met deze mooie vogel.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2019 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bert Takken schreef:
misschien toch eens tijd om mijn ongezouten mening over Italeri bij te stellen?

Ja, tot nu toe is het echt een prima kit. Alleen de bomluiken onder de vleugels (ja de Stirling had bommenruimen in de vleugels) zitten niet helemaal lekker al denk ik dat het niet echt op gaat vallen omdat het toch zwart wordt. Italeri is nogal wisselend van kwaliteit tot zover. Die Starfighter van de vorige keer had prachtige details maar sommige onderdelen hadden zoveel bramen dat ik die onderdelen net zo goed zelf uit een stuk plastic had kunnen snijden :lol: Maar deze is tot nu toe dus echt leuk. Aanradertje dus.

En dus lekker verder met de romp. Binnenkant in interior green en aluminium gespoten. Zo ook de cockpit interieurgroen. Daarna wat details aangevuld. De radio is mooi geworden al zeg ik het zelf. Ben alleen bang dat ik er weinig van kan zien straks maar ach, was leuk om te doen.
De staartwielen (twee) zijn enorm zwak. ik ben bang dat die het niet lang vol gaan houden. Ik ben nu dus ook er voorzichtig want als dit nu al afbreekt is het niet meer te herstellen.
Leuk is het instrumenten paneel met de decal en het stuk PE dat daar weer overheen komt. Past perfect en ziet er leuk uit.
Verder ook nog zitten tapen. Wat een werk.
Hierna nog wat drybrushen en chippen en dan kunnen de riemen op de stoelen.

Binnenkant
photo 471179
Overzicht van wat er allemaal in de romp komt te zitten
photo 471181
close upje
photo 471180
tapewerk
photo 471182
Instrumentenpaneel met decal en PE.
photo 471183
De cockpit in de wash.
photo 471184

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2019 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Dat is ook een hele mooie cockpit, en de raampjes afgeplakt. Jij bent druk geweest :lol:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 8:05 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Heel mooi al

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement