Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 feb, 2019 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Na een korte pauze ga ik maar eens door een Eduard Spitfire, veel over gelezen maar nog nooit zelf gebouwd. Deze spitfire gaat een 322 kist worden die vanaf Vliegbasis Woensdrecht vloog. Na de bevrijding van het vliegveld werd Woensdrecht bemand door het 322Sqn met de vliegbasis code B-79. Daarmee was Woensdrecht de eerste operationele Luchtmacht basis tijdens de 2e wereldoorlog op Nederlands grondgebied.

Ik ben zeer benieuwd naar de kit, de details zien er i.i.g. goed uit.
De doos.

photo 468796

photo 468798

De decals van DD......

photo 468797

Één van deze twee gaat het worden....

photo 468800

Deze keer lui dus maar een set riempjes aangeschaft

photo 468799

En deze keer ga ik Tamiya verf gebruiken.....

photo 468801

En nu ga ik eens lekker bouwen :mrgreen:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Laatst bijgewerkt door Middel67 op do 23 apr, 2020 19:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 feb, 2019 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Een spitfire is altijd leuk. Veel plezier.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 feb, 2019 20:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
spuit of kwast je? ik heb geen verstand van spuiten maar ik verf altijd met tamiya verf en ben er goed tevreden mee.
voor de rest veel succes en ik blijf deze volgen.
gr luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 9:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
mooi man ik zie dat dutch decal ook bommen onder de spit hangen, ik heb laaste een zwart wit filmpje gezien dat ze de bommen aan het prepareren zijn om onder de spit te hangen en dat was op Woensdrecht in de sneeuw :D komen die er ook onder???


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 14:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dat wordt weer smullen. Grappig dat je de riempjes bij moet kopen bij een kit van Eduard. ;) (weekend edition natuurlijk)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2019 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Dit weekend eens lekker zitten bouwen, kacheltje aan, muziekje en koffie. Wat wil een man nog meer :mrgreen:

@Luuk_w....ik airbrush alleen, verf gebruik ik voor detail

@Marco...ja er komen bommen onder

En Klaas-Jan, het is al smullen deze kit valt in elkaar als lego. Ik had snel de grote delen van de sprue gehaald en gepast met plakband. Geen putty nodig zo te zien, en daar hou ik van.

photo 469171

Detail is verbluffend....

photo 469170

Gelijk van start gegaan met de cockpit, alle deeltjes gelijmd en droog gepast in de romp.

photo 469173

photo 469169

In de tekening staat dat je de cockpit eerst in elkaar zet en later in de rompdelen lijmt. Dat heb ik anders gedaan, aan de rechterzijde van de romp heb ik bijna alles vastgelijmd. Het instrumenten paneel lijm ik pas als de romphelften samengevoegd worden. In veel verslagen op het net las ik dat als de romphelften worden gelijmd er een kier aan de bovenzijde ontstaat ter hoogte van het instrumenten paneel. aangezien ik een hekel aan putty schuren heb, is het instrumenten paneel net zolang geschuurd totdat het perfect paste.....no putty used :mrgreen:

photo 469172

De wheelbays......dat bestaat uit veel onderdelen en baarde mij zorgen, dat was onterecht. het geheel viel wederom in elkaar als lego daarna de vleugels gepast. Ook dat ging naadloos.

photo 469174

Wat overige onderdelen....

photo 469175

De uitlaat ook alvast maar in elkaar gezet, gaat prima het is alleen een hoop detail waar je straks weinig meer van ziet......maar wat een detail.

photo 469176

photo 469177

Nu ga ik de compressor maar eens opstarten. Bedankt voor het kijken en de reacties :brouw:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Helaas niet veel kunnen doen afgelopen week :(
De meeste onderdelen heb ik met een laagje Tamiya X-18 zwart voorzien, uiteraard eerst alles grondig ontvet met alcohol.

photo 469746

Beide rompdelen heb ik na een laag x-18 voorzien met XF-71 cockpit green, het detailleren kan beginnen.

photo 469745

photo 469744

photo 469747

Tot zo ver.....

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Professioneel begin. Tamiya kleurtjes zijn nog steeds prima om te spuiten zie ik wel. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2019 18:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Leuk om te zien dat je hier al heel enthausiast van wordt. Probeer eens een profi kit :mrgreen: , dan wordt je gek.
Daar proppen ze nog meer onderdelen in, maar pasvorm is zeker subliem bij Eduard.
Ik ben nog ergens bezig met een ME109 profi kit.

Wat verf betreft ben ik zelf niet echt fan van Tamiya, ik gebruik liever Gunze ( is wat liever in gebruik ).

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2019 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Gaaf hoor. Ik lees dat je ervaringen met Eduard al positief zijn. Ik ben ook helemaal weg van ze en heb zelf ook twee 1/48 Spitfires van ze liggen en nog een paar in 1/72. Eéntje heb ik er al in die laatste schaal gebouwd en daar was ik ook erg tevreden mee. Dat was tevens mijn eerste kit die ik met Tamiya acrylics heb gespoten en ook die vond ik top. Wel een beetje verdunnen, maar verder is die RAF serie verven van ze erg fijn om mee te werken.

Dat instrumentenpaneel heb je slim opgelost. Zo zie je maar dat het altijd de moeite loont om vooraf wat onderzoek naar de te bouwen kit te doen.

Wat ik me nu afvraag, hoe weet je nu dat je de juiste kit voor de mk.xvi hebt? Wat ik begreep is dat die blisters op de vleugels verschillend zijn, maar ik kan nergens een goede foto vinden Nederlandse mk.xvi’s waar duidelijk uit blijkt welke vorm de goede is. Ik heb het Flevo Decals setje wat ik voor mijn kits wil gebruiken.

Succes, ik ga ‘m volgen. Leuk!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement