Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 20:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2019 12:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
Dank heren. De romp en zo zit nog lang niet in elkaar Jan dus ik kan alles nog verfvrij maken. Wel een goede opmerking van je want dat wist ik dus niet. Is wel weer meer werk maar beter dat als dat je alles niet goed dicht/passend krijgt. Eerst maar eens met het PE gaan stoeien :lol: en verder alles in kleur zetten.

Volgens de bouwbeschrijving moet de cockpit zwart worden. Maar als het dicht is wordt het vrij donker denk ik, is het een optie om de cockpitwanden in het groen te laten zodat de details nog een beetje opvallen of is dat vloeken in de kerk?

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2019 19:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Waarom zwart nog steeds wordt voorgeschreven snap ik niet, waarom niet een donkergrijs, dan heb je de schaalkleur, ingebouwd toont het toch donkerder en je heb de mogelijkheid om een pinwash en drybrush toe te passen en dat mag m.i. zelfs overdone gedaan worden, zodat je de cockpit ook in gesloten toestand nog kan bewonderen. Al dat PE daar zie je geen ruk meer van terug, maar het is wel gaaf om te doen ( ik doe het dus zelf ook en achteraf zie je er niets meer van, ach ja, gelukkig hebben we de foto's nog

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2019 20:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
Donkergrijs is inderdaad een idee, dank je Bert.
En wat het PE betreft hoopte en hoop ik dat ik er toch iets van gaat zien omdat het cockpit glas relatief groot is. En anders leg ik er gewoon een zaklamp bij als hij klaar is :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2019 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Sommige modelbouwers pleiten zelfs om helemaal nooit zwart te gebruiken. Dat lijkt me wat overdreven maar ik snap dat punt wel. Bert legt dat goed uit, je hebt met donker grijs nog veel meer mogelijkheden om effecten toe te passen. Ik ga binnenkort een Stirling bouwen en daar ga ik ook vooral donkergrijs gebruiken waar zwart wordt voorgeschreven. Bij banden etc zou ik dan weer wel zwart gebruiken.
Bij mijn laatste Black Widow heb ik ook donkergrijs gebruikt en dat pakte goed uit (totdat ik de regenstrepen er op wilde zetten...). Interessante note misschien, het scherm van je TV is ook niet zwart maar donkergrijs en toch interpreteer je dingen als zwart. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 feb, 2019 8:06 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik gebruik voor mijn figuren 5 kleuren zwart als ik iets zwarts als een uniform oid wil schilderen, waarom zou je dat voor een cockpit of banden dan ook niet gebruiken

Tis net als met Preshade, ik ben van mening dat er te veel preshading wordt toegepast, ik zie liever delen wel en delen weer niet en dan ook verschillende gradaties, maar je moet dan wel heel netjes de toplaag kunnen spuiten om het effect te krijgen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement