Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 17:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2019 17:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 06 nov, 2006 0:44 am
Berichten: 13
Hallo hallo, medebrouwers. De beste wensen nog voor het nieuwe jaar.

Hierbij een verslagje van een desktop modelletje.
In mijn jeugd heb ik altijd in de aanvlieg route van Soesterberg gewoond, en ooit van amerikanen die daar gezeten hebben een desktop modelletje gekregen toen ik nog klein was. Helaas had ik deze helemaal "opgespeeld" en is deze weggegooid... Echter heb ik de fabriek onlangs weten te achterhalen en heb ik een nieuwe kunnen kopen, deze zijn normaal gespoten als je ze krijgt maar deze kocht ik blank.
Schitterende kans dus om een mooi modelletje te bouwen van een Soesterberg Eagle.

photo 464782
photo 464781

Zo kreeg ik dit desktop modelletje toe gestuurd, en kon ik aan de slag. Het was mijn eerste project met een Airbrush set, en vond dit dus ook mega spannend om te doen.

photo 464784
photo 464785

Na het eerste primer laagje een klein beetje geplamuurt maar het model is eigenlijk best al wel heel erg strak van zichzelf.

photo 464789

Na het aanbrengen van de eerste kleur laag, heb ik mij "gestort" op een experiment met de Nozzles. Deze heb ik eerst in aluminium gespoten, daarna een laagje gun metal, een heeeel dun laagje goud en om het af te maken nog een flinterdun laagje gunmetal. Dit alles van humbrol. Toen ik eenmaal "lokaal" bezig was heb ik ook besloten de canopy maar vast in het licht blauw te spuiten.

photo 464788

Hierna kon het "echte" werk beginnen met het spuiten van de volgende basislaag in licht grijs en later ook de "camo".

photo 464799
photo 464798

Toen dit Naar het zin was heb ik er een laag blanke lak over gehaald en deze nog licht opgeschuurd met korrel 1000/2000.
Dit deed ik voor de decals, echter omdat dit model dermate oud is waren niet alle decals meer voor handen en hebben we de decals voor de Wingflaps, Rudders, en speedbrake zelf gemaakt.

photo 464790
photo 464791

Even netjes uitsnijden met een scalpel en plakken maar! Na het plakken de boel netjes verwerken met micro sol.
En lekker door plakken...

photo 464801
photo 464802

Toen dit zo goed was als ik het kon krijgen, heb ik de boel voorzien van een laagje Humbrol matte lak. Nu alleen nog (als de lak verder doorgehard is) de Sparrow missile-tjes er nog even onder plakken met wat houtlijm en dan is ze echt helemaal af.

photo 464780
photo 464779
photo 464778
photo 464783

En "het voorbeeld" hoe ze "normaal" geleverd werden:

photo 462905

Ik heb decals uitgezocht wat mij een mooie combinatie leek, daarom bewust maar even geen Tailcode geplaatst. Omdat het al druk genoeg op de tails was naar men zin, maar ook om niet bezig te hoeven zijn met fact-checkers en spotters. Omdat dit bij dit model niet zo van belang was (voor mij).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2019 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk zeg, helemaal niks mis mee om hem lekker basic te houden. Leuk project ook om je airbrush-skills te oefenen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2019 18:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Ja ja, leuk hoor, staat mooi op een desk..... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement