Silenoz schreef:
Mooie werkzaamheden, die resinneus gaat nog een mooi schuurwerkje worden... In verband met de roeren, verlies je niet teveel materiaal door te boren? meestal probeer ik met een scriber of zo deze te verwijderen, en de lange stukken ook of met zo'n flinterdun PE-zaagje
Valt op zich reuze mee met de schuurwerkzaamheden Bart, het deel wat aan de romp zit was nog het meeste werk. De cowling sluit daar, redelijk, mooi op aan. Maar als het definitief vastzit weten we meer. Je hebt helemaal gelijk met materiaalverlies, het rechter staartvlakje had ik uitgeboord met een 0,2mm boortje wat op zich redelijk acceptabel was met verlies echter is dat voor een boortje gewoon te dun om fatsoenlijk mee te werken en deze brak dus af.. er zit nog deel onder de huid van mijn hand nu..
Juggernaut schreef:
Ziet er al goed uit! De ombouw lijkt ook goed te passen zo te zien.
Ik moet ook zeggen dat ik zo m'n twijfels heb bij de cowling van de mijne. Daar zit dan de P&W R-1830 in, maar ik heb het idee dat de opening veel te ovaal is...
Maar ja, voorlopig is dit de enige 1/48 P-36 die er is, dus dan moet je het er maar mee doen...
Klopt Danny, ongeacht welke motor er in moet, de cowling moet gewoon rond zijn. Het is echt hopen dat er eens aftermarket exemplaren komen voor de versies van de Hawk 75/P-36. Ik had het idee om mijn exemplaar of die van mijn modelbouw vriend te kopiëren maar de Franse bouwer welke deze heeft ontworpen geeft hier geen toestemming voor...iets met copyright ofzo.
Ik mag me dus een gezegend mens noemen denk ik..
Erik