Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 2:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2019 15:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Silenoz schreef:
Mooie werkzaamheden, die resinneus gaat nog een mooi schuurwerkje worden... In verband met de roeren, verlies je niet teveel materiaal door te boren? meestal probeer ik met een scriber of zo deze te verwijderen, en de lange stukken ook of met zo'n flinterdun PE-zaagje

Valt op zich reuze mee met de schuurwerkzaamheden Bart, het deel wat aan de romp zit was nog het meeste werk. De cowling sluit daar, redelijk, mooi op aan. Maar als het definitief vastzit weten we meer. Je hebt helemaal gelijk met materiaalverlies, het rechter staartvlakje had ik uitgeboord met een 0,2mm boortje wat op zich redelijk acceptabel was met verlies echter is dat voor een boortje gewoon te dun om fatsoenlijk mee te werken en deze brak dus af.. er zit nog deel onder de huid van mijn hand nu.. :roll:

Juggernaut schreef:
Ziet er al goed uit! De ombouw lijkt ook goed te passen zo te zien.
Ik moet ook zeggen dat ik zo m'n twijfels heb bij de cowling van de mijne. Daar zit dan de P&W R-1830 in, maar ik heb het idee dat de opening veel te ovaal is...
Maar ja, voorlopig is dit de enige 1/48 P-36 die er is, dus dan moet je het er maar mee doen...

Klopt Danny, ongeacht welke motor er in moet, de cowling moet gewoon rond zijn. Het is echt hopen dat er eens aftermarket exemplaren komen voor de versies van de Hawk 75/P-36. Ik had het idee om mijn exemplaar of die van mijn modelbouw vriend te kopiëren maar de Franse bouwer welke deze heeft ontworpen geeft hier geen toestemming voor...iets met copyright ofzo.

Ik mag me dus een gezegend mens noemen denk ik..


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2019 15:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
Bij zo'n kleine boortjes laat ik maar een paar mm uitsteken, veel beter voor de levensduur, en bijhorend de portemonnee... je kan steeds nog verdiepen achteraf, maar dan van twee kanten aanvallen, veel werk, maar... wat ik ook gelezen heb is 1 gat boren, een relatief sterke draad doorsteken, opspannen in een figuurzaagje en deze gebruiken als zaag.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2019 15:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Klinkt goed, dat ga ik even onthouden!

En de boortjes kosten haast niks, zo'n setje van 0,2 tot 1mm kost op Alieexpress zo'n €2 met verzenden.
https://www.aliexpress.com/af/micro-drill-set.html?SearchText=micro+drill+set&d=y&initiative_id=SB_20190107055539&origin=n&catId=0&isViewCP=y&jump=afs


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2019 17:17 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Misschien deze dan ook maar op de uitzonderingenlijst zetten en een keertje in 1/32 van Special Hobby aanschaffen..


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2019 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Motor en cowling zijn nu definitief geplaatst;
photo 465583

Een controle laagje laat zien dat het best ok past zo, her en der wat scribe werk en een naadje vullen;
photo 465581
photo 465582


Maar ook een aantal luchtbellen in het resin, die mij dus echt niet waren opgevallen voordat het controle laagje erop zat;
photo 465584



Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jan, 2019 1:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 344
Knetterik schreef:
Maar ook een aantal luchtbellen in het resin, die mij dus echt niet waren opgevallen voordat het controle laagje erop zat;
photo 465584

Oei, daar heb je een behoorlijk probleem. Dat krijg je niet weg met plamuren. Ik heb hetzelfde gehad met een resin kit van Anigrand. De enige techniek die voor mij werkte was elke luchtbel 'aanboren' met een naald, en er superlijm in laten lopen. Daarna het overschot wegschuren. Het is een rotklus, maar daarna is het wel opgelost.

Afbeelding

Afbeelding

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jan, 2019 9:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
of misschien met Mr Surfacer, maar misschien wel eerst inderdaad de openingen iets vergroten dat je geen luchtbellen krijgt onder de verf... Ik had al zo'n vermoeden van op de eerdere foto's... vandaar de opmerking van eerder...

Indien je werkt met secondenlijm, als je een beetje schuurstof op de gaatje legt, en dan secondenlijm opdruppelt schuurt het makkelijker.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jan, 2019 22:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2170
Mijn ervaring is bij mijn laaste resinkit dat MR. Surfacer de neiging heeft om niet in de luchtbel te gaan zitten maar eromheen waardoor het kratereffect groter is.
Op onderstaande foto zie je op de vleugelvoorrand wat ik bedoel:
photo 460347


Dit heb ik opgelost door alle gaatjes aan te stippen met een tubetje Vallejoplamuur en daarna licht op te schuren.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jan, 2019 23:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 344
Paulus de Boskabouwer schreef:
Mijn ervaring is bij mijn laaste resinkit dat MR. Surfacer de neiging heeft om niet in de luchtbel te gaan zitten maar eromheen waardoor het kratereffect groter is.

Yep, ik had precies hetzelfde. Het voordeel daarvan is dat Mr Surfacer de pinholes wel duidelijker zichtbaar maakt, zodat je ze op een andere manier kunt aanpakken. Toch nuttig dus :D

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jan, 2019 23:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Bedankt mannen voor het meedenken. Ik heb inmiddels aangepakt en het is al een stuk beter. Nog niet perfect want ik blijkbaar een aantal luchtbelletjes vergeten. Op de foto is het ook allemaal een stuk groter..

photo 465653
photo 465652

Aangezien ik nogal eigenwijs aangelegd ben heb ik niet secondenlijm gebruikt maar Mr. dissolved putty. Werkt goed genoeg denk ik.
photo 465650

Vanavond de resterende putjes vullen, morgen schuren en spuiten en dan zien we weer verder.



Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement