Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 14:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 feb, 2019 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Ongelofelijk wat een details kun je kwijt op zo'n schaal.
En dan wordt het ook nog eens prachtig uitgevoerd.

ik vind hem zo in het grijs al mooi, ben benieuwd hoe hij straks er in zijn gekleurde jasje er uit ziet.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2019 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik ben ook benieuwd hoe hij er in zijn gekleurde jasje uit gaat zien Arjan. :D

Het spuitwerk is begonnen. Ik ben begonnen met de oliekoeler. Hiervoor gebruik ik staal met een druppel of twee koper. Als je de koeler beweegt in het licht zie je steeds andere kleuren, dat idee is gelukt.

Afbeelding

Afbeelding

Toen was het de beurt aan de uitlaatring. Hierop wil ik wat hittevlekken proberen te spuiten omdat het koper echt wel verkleurt. Ik ben begonnen met een eerste laag koper.

Afbeelding

Daarna heb ik de transparant blauw gepakt,

Afbeelding

gevolgd door transparant oranje.

Afbeelding

Als laatste moet het gehele nog iets donkerder worden en daar heb ik grey smoke voor gebruikt. Dat blend ook de kleuren een beetje. Het enige nadeel is dat het hierdoor erg gaat glanzen maar er komt nog een laag matlak op dus dat komt wel goed.

Afbeelding

Ik denk dat het best wel mooi heeft uitgepakt. Als jullie andere ervaringen hebben met deze hittevlekken dan hoor ik het graag.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2019 22:36 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Jij dacht, ik heb nog een hussie transparantjes staan, laat ik die eens opmaken of zo.

Maar het ziet er best goed uit, inderdaad wat donkerder, maar de basis ziet er al goed uit

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2019 13:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1074
Woonplaats: Zelzate-België
Deze moet ik onthouden :shock:

Ziet er niet slecht uit, zelf nog nooit geprobeerd dus weeral iets geleerd :brouw:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 13:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik was nog niet helemaal klaar met de uitlaat want het is niet donker genoeg geworden. Ik pakte dus de matzwart erbij en nevelde dit over de uitlaat. Ik denk dat ik nu klaar ben. Het blauw, oranje en koper is nog te zien dus ik ben er blij mee.

Afbeelding

Gisteren heb ik ook nog de onderkant van de vleugels en de romp gespoten. Het lijkt een wat vreemde kleur maar volgens mijn referentie klopt het wel. De kleur is sky (duck egg green) Onderstaand plaatje komt uit warpaint series nr 12 van A. Harrison

Afbeelding

En dit zijn de resultaten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit laat ik minstens drogen tot morgen voor ik ga afplakken. Daar neem ik altijd graag de tijd voor.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 14:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Succes met de beschildering van deze grote vogel, FVDM. Ik heb die hier vroeger ooit eens gepost, maar dan RUDD: https://www.modelbrouwers.nl/builds/build/stevenvd-1-32-fairey-swordfish-132/. Jij maakt er wat moois van!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 15:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi, lijkt toch groeniger dan wat ik in gedachten had...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 21:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Wat is er raar aan de kleur Duck Egg Green......??
Dat was - en is nog steeds - een hele gewone, gangbare kleur !!!
En er waren vele varianten mogelijk. Wat ik vermoedde werd bevestigd in het nieuwste boek van AK, Real Colors of WW2. Er werd heel veel met de hand
gemixt. Er waren wel leidraden, maar zolang men maar in de buurt kwam, was het goed. Dat is dan ook de reden dat je wel 1000 foto's van hetzelfde
type vliegtuig op kan zoeken en je ziet dan 1000 verschillende kleuren. Dat lag dus niet alleen aan de foto, maar ook aan het vliegtuig !
Er bestaat helemaal geen "juiste" of "correcte" of "standaard" kleur. Dat is iets dat ik inmiddels wel zeker weet.
Zelfs de Duitsers, met hun RLM kleuren en duidelijke recepten, weken soms flink af van wat ooit een "standaard" kleur was. Nogmaals, lees het boek van AK.

Conclusie : we hoeven ons nooit meer zorgen te maken over wat nu wel of niet de juiste kleur is. Die bestond eenvoudigweg niet. En als in oorlogstijd
sommige kleuren niet of moeilijk te krijgen waren, MOESTEN ze wel improviseren ! Met als resultaat een andere tint.
Er is maar één juiste referentie en dat is het toestel dat je nabouwt. En je raadt het al: die bestaat niet meer, of deze ligt buiten ons bereik. Vergelijken is
dan niet (meer) mogelijk.

Dus : gewoon een kleur kiezen die jij mooi vindt. Klaar.

En die eendeneieren...... Ja, die zijn ook nog steeds lichtgroen........!!!! ;-)

_______
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
@StevenVD, dank je wel. Jij hebt wel een hele fraaie gemaakt. Top.

@ Silenoz, dank. De sky komt wat groener over op mijn foto's dan in werkelijkheid. Het hangt ook een beetje af waar je de afbeeldingen op ziet. Op mijn laptop zjjn ze iets anders dan de tablet. Ik werk wel met een handmatige witbalans en een grijskaart dus de kleur moet redelijk goed zijn.

@ETG, ik ben het helemaal eens met je over wel of niet de exacte kleur. In mijn ogen bestaat die niet maar dat is een discussie waar mensen nooit uit zullen komen. Maar ik moet ook wel eerlijk zeggen dat het een beetje rare kleur is ( in mijn ogen) en dat deze kleur vaak anders wordt weergegeven dan deze groenige kleur. Op de handleiding van Trumpeter lijkt het ook niet groen maar ze schrijven het wel voor.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2019 18:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Goed, de eendeeigroen was droog dus alles kon afgeplakt worden voor het donkergroen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit heb ik vrijdagmorgen gespoten en vanmorgen wilde ik de laatste kleur spuiten. Ik was een beetje huiverig om tape te gebruiken dus ik heb een techniek toegepast die ik ergens anders gezien heb en dat is maskeren met nat papier. Het papier wordt uitgeknipt/gesneden en evene gepast of het goed is. Dan maak je het papier nat en legt het op zijn plaats. deze methode vereist wel dat het papier wat vochtig blijft dus je moet wel een klein beetje doorwerken. Ik had geen tijd om de fotostudio op te zetten dus maar even snel een plaatje geschoten.

Afbeelding

Het spuiten ging prima en je kunt ook meteen het papier weer weghalen. Vanmiddag heb ik alle tape verwijderd die gebruikt was en ik was echt tevreden met het resultaat. Er dient wel wat bijgewerkt te worden maar dat valt wel mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste de prop en de motor inclusief cowling

Afbeelding

Nu even alles lekker laten drogen, dan de glanslak, decals, glaslak en schaduwing.
Dank voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Laatst bijgewerkt door fvdm op ma 25 feb, 2019 8:36 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement