Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 13:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2018 8:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Mooi werk. Ik vind die kaart een leuke toevoeging. Maakt het levend zeg maar. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2018 10:23 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Nooit echt iets bijzonders gevonden, de Swordfish, totdat je er zelf een keer naast staat...
Toch best een imposante kist, en groot ook!
Succes met deze stringbag!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2018 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dank je Klaas.
Dat jij hem niet bijzonder vind zijn heel veel mensen met je eens Danny. Er zal een reden zijn waarom je hier haast nooit een bouwverslag van ziet :lol: :lol:

De laatste dagen ben ik bezig gewest met de machinegeweren. Eerst diende de lopen uitgeboord te worden met een 0,4mm boortje en werd er wat PE aan toegevoegd.

Afbeelding

Afbeelding

Toen het de beurt was aan de ammobox heb ik besloten om deze te gaan solderen. Dat werkt prima bij dit formaat PE en het blijft tenminste zitten. Lijm laat in dit geval altijd los bij mij.

Afbeelding

Even snel proefpassen/dryfiten...

Afbeelding

Dat past prima. Als laatste kon dit gespoten worden en dat heb ik gedaan met Mr Hobby metal black. Het ziet er op de eerste foto misschien raar uit maar in het echt vind ik het heel fraai. Blijkbaar is deze kleur moeilijk te fotograferen.

Afbeelding

Afbeelding.

Bedankt voor het kijken en voorzichtig met het vuurwerk. Volgend jaar moet er ook weer geplakt kunnen worden en dan het liefst niet je vingers.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2019 14:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Mijn eerste post van dit nieuwe jaar gaat over het sluiten van de romp. Ik heb eerst de tank en olietanks vlak geschuurd, rood gespoten en toen met zelfklevend alutape de banden weer gemaakt. Dit ziet er toch wat beter uit dan die dikke opgegoten dingen. Je gaat er helemaal niets meer van zien maar ik weet nu wel hoe die tape werkt en dat is ook wat waard. Daarna heb ik alles in de rechterhelft van de romp geplaatst en kon de romp gesloten worden.

Afbeelding

Afbeelding

De pasvorm van deze kit is goed. Zonder veel kracht nodig te hebben kon ik de romp sluiten en er zijn bijna geen kieren. Dit wordt weinig plamuur en schuurwerk. :D

Afbeelding

Afbeelding

Toen dit gedaan was en lag te drogen ben ik even snel begonnen met het stabilo en de hoogteroeren. Die aangegoten trimpanelen en de bedieningshandels zagen er niet uit en daar werd dus weer wat PE gebruikt. Links het aangepaste hoogteroer.

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer voor deze keer. Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2019 17:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
De laatste tijd ben ik veel bezig geweest met de fasteners. Deze zijn dik en lelijk en moesten dus vervangen worden. In de BIGED set zat daar een mooi velletje voor in dus aan de slag. De handleiding van Eduard was erg onduidelijk, in mijn ogen tenminste, en daarom heb ik de referentiefoto's erbij gepakt en gekeken wat waar moest komen. Er zijn namelijk ronde, driehoekige en vierkante fasteners aanwezig.

Hieronder kun je zien wat ik ervan heb gemaakt.

Afbeelding

De voorkant.

Afbeelding

en de achterkant

Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien heb ik ook het stabilo en de hoogteroeren geplaatst. De hoogteroeren moeten iets meer naar beneden gericht worden want daar ben ik nog niet tevreden over.

Als ik het even zat was met de fasteners ben ik aan de motor aan het werk geweest. Ook hier was een beetje PE voor aanwezig maar dat was niet zoveel. Alleen wat bougiekabels en wat schotten om de wind tussen de cilinders te dwingen voor koeling.

Hier zie je de schotten
Afbeelding

Volgens Trumpeter moest ook onderstaande ring geplaatst worden maar volgens Eduard moest de ring en de brede spaken verdwijnen. Kijkend in de referentiefoto's bleek dat Eduard gelijk had.

Afbeelding

Afbeelding

Toen dit klaar was kon alles gemonteerd worden in de Townend ring en na een kleine wash met engineoil is dit de motor tot dusver

Afbeelding

Afbeelding

Nu kan ik de romp gaan opschonen en een eerste dunne laag primer geven om te kijken of alles strak is.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2019 19:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
Prachtig, gaat goed vooruit ook zo te zien. Die aanpassing van die spaken heb ik bewondering voor, fijn werk...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2019 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Silenoz schreef:
Prachtig, gaat goed vooruit ook zo te zien. Die aanpassing van die spaken heb ik bewondering voor, fijn werk...


Dank je wel.

Voor ik de romp in de primer kon zetten moesten er nog wat dingetjes geplakt worden en een daarvan was het middenstuk van de ondervleugel. Toen ik dit had geplakt zag het er wat raar uit. Ik keek er nog eens goed naar, keek eens naar de beschrijving en dacht toen "Je hoeft echt niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn". :oops: :oops:

Kijk eens naar de beschrijving bij het eind van de tandenstoker.

Afbeelding

En kijk dan eens naar mijn werk

Afbeelding

O man, wat een sufferd. Bij het schoonmaken van het tussenstuk heb ik blijkbaar wat verstelmogelijkheden weggeknipt.
Met wat styreen staf en een stukje van een wattenstaafje heb ik er nog wat van gemaakt.

Afbeelding

Hierna kon dan de romp in de primer en die staat nu te drogen. Ondertussen ben ik verder gegaan met de vleugels en daar had ik het idee om de rolroeren los te snijden omdat ik dat wat realistischer vind. Als ik er echter goed naar kijk dan vind ik het maar vreemd. Er zit verschil tussen de bovenkant en de onderkant.

Afbeelding

Ik kan begrijpen dat als het rolroer omhoog eweegt dat de scharnierlijn bij de zwarte lijntjes is. Maar wat nu als het rolroer naar beneden beweegt?????

Ik kan hier niets van terugvinden in mijn referenties of op foto's dus ik denk dat ik het maar zo laat. Mochten jullie echter weten hoe het zit dan hoor ik het graag.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 13:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dit is echt een mooie bouw. En ach, ik denk dat iedereen wel eens per ongeluk een onderdeel heeft weggesneden... (guilty!! :oops: )
Je lost het ook weer meteen op dus geen man overboord.
Echt een hele hoop PE trouwens.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
fvdm schreef:
Ik kan begrijpen dat als het rolroer omhoog beweegt dat de scharnierlijn bij de zwarte lijntjes is. Maar wat nu als het rolroer naar beneden beweegt?????
Ik kan hier niets van terugvinden in mijn referenties of op foto's dus ik denk dat ik het maar zo laat. Mochten jullie echter weten hoe het zit dan hoor ik het graag.
Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.


Als ik dit filmpje bekijk, lijkt het alsof het deel aan de onderzijde, in de vleugel 'verdwijnt' en dat je aan de bovenzijde dus altijd een rechte lijn houdt.


René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 15:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Mooi filmpje uit WOII over de Swordfish waarop de details goed te zien zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=QIf7wMOGFM0

vRgR
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement