Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 13:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 dec, 2018 2:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Dit is het zesde deel van de serie bouwverslagen 'Nederlandse fighters'.

In dit zesde deel kun je de bouw van de Republic F-84F Thunderstreak volgen.

De volgende toestellen zullen in deze verslagen worden gebouwd:


Zaterdag 21 april 2018
Bij het aanbrengen van de decals op de Republic F-84 Thunderjet, kwam ik erachter dat de decals met stencils vergeeld was. Het staat dus tijdelijk even stil wat dat model betreft totdat ik daar een vervangende decals voor gevonden heb.

In die tussen tijd dacht ik, ook omdat ik de resin upgrades binnen had gekregen, dan begin ik aan de F-84F Thunderstreak.

photo 443814 photo 443908
Links de Italeri/Kinetic kit, en rechts de neuscorrectie.
Naast de neuscorrectie had ik ook betere wielkasten en interieur besteld van Aires.

photo 443903 photo 443906

photo 443899 photo 443901

photo 443905 photo 443904

photo 443897 photo 443898

photo 443907 photo 443902

Ben nu bezig met de tweede vleugel, daarna zal ik me op het interieur richten.
Tot de volgende bouw-update :brouw:
Knetterik schreef:
Heb de Aires pit onlangs ook gebruikt in mijn Streak en dat was nog even wat werk om het passend te krijgen. Heb je hem al in zijn geheel in elkaar gelijmd of zit ie "droog" in elkaar?

Erik

Zondag 22 april 2018
freddie schreef:
Blijft een mooie kist, de Streak.
Welk squadron ga je de Streak maken?

Freddie

Maandag 23 april 2018
freddie schreef:
Blijft een mooie kist, de Streak.
Welk squadron ga je de Streak maken?
Ben er nog niet uit, maar de Thunderjet die ik bouw heeft de marking van het 316 squadron, als ik een afbeelding kan vinden van een thunderstreak van dat squadron met camo en een vlag i.p.v. squadronbadge dan doe ik die.

Knetterik schreef:
Heb de Aires pit onlangs ook gebruikt in mijn Streak en dat was nog even wat werk om het passend te krijgen. Heb je hem al in zijn geheel in elkaar gelijmd of zit ie "droog" in elkaar?
Thanks for the advise :D
Moet ook nog zien hoe ik het met het gewicht in de neus aanpak, er moet gewicht in anders ben ik er redelijk zeker van dat ze een staartzitter wordt, en dat willen we niet.

Zojuist heb ik weer een levering van 2 dispay cases binnen gekregen voor de modellen.

Keep up modelling :brouw:
freddie schreef:
Scale72Modelking1984 schreef:
Ben er nog niet uit, maar de Thunderjet die ik bouw heeft de marking van het 316 squadron, als ik een afbeelding kan vinden van een thunderstreak van dat squadron met camo en een vlag i.p.v. squadronbadge dan doe ik die.

Afbeelding

Gr Ferry

Woensdag 25 april 2018
Knetterik schreef:
Scale72Modelking1984 schreef:
Moet ook nog zien hoe ik het met het gewicht in de neus aanpak, er moet gewicht in anders ben ik er redelijk zeker van dat ze een staartzitter wordt, en dat willen we niet.

Gelukkig heb je al een bonkje resin in de vorm van een wheelbay aan de voorkant, die is alvast wat zwaarder dan het kitdeel. Zou er nog wat lood tegenaan plakken en ook in de 2 helften van de inlaat. Als je de gunbay niet open positioneert en je dus de het deel met de kanonnen achterwege laat kan je die ruimte ook mooi benutten voor lood. Althans, dat is wat ik gedaan heb en hij blijft er nog op staan ook.



Erik


Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op vr 07 aug, 2020 19:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 aug, 2019 3:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
photo 481499 photo 481500
Maandag ben ik weer eens een stukje gaan verder bouwen aan de Thunderstreak, nu zijn beide vleugels klaar, een moet alleen nog een beetje verweerd worden in de wielkast.

photo 481496

Ook heb ik de fuelpods gemaakt en voorzien van een likje verf 77.702 Duraluminium, weet nog niet welke ik onder het toestel hang, maar zo ver is het nog niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 aug, 2019 12:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
photo 482356

Een klein beetje verder gekomen met de F-48F, de pylons voor de droptanks en mogelijke bewapening. Heb aan de onderzijde de nippels verwijderd omdat ik nog niet weet welke droptank ik uiteindelijk ga hangen onder de vleugels.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement