Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik heb besloten om mijn toppic 'Nederlandse fighters in 1:48' te verdelen in ieder hun eigen verslag.

In dit tweede deel kun je de bouw van de Republic F-84E/G Thunderjet volgen.

De volgende toestellen zullen in deze verslagen worden gebouwd:


Al enige tijd geleden was ik begonnen aan de Republic F-84E/G Thunderjet. Hiervoor gebruik ik een Tamiyakit.


En de Thunderjet is op dit punt van de bouw:
photo 435496 photo 435497

photo 435499


maandag 12 maaart 2018
Ben afgelopen tijd druk bezig met de NF-5A en deze F-84 Thunderjet. Gister begonnen met het aanbrengen van de verschillende tinten aluminium, morgen zal ik de onderkant voorzien van verschillende tinten aluminium, en misschien dat ik de U.S. olivegreen op de bovenkant kan aanbrengen. Dit laatste zal ik pas doen als ik tevreden ben over het aluminium.
photo 440028 photo 440029


Donderdag 15 maart 2018
Nu een paar dagen verder, en heb intussen bij de F-84 Thunderjet de eerste twee decals op zitten. Eigenlijk wilde ik ook de stabilo's al aan het model plakken, maar mijn CA lijm was op.

photo 440206 photo 440208

photo 440207


Dinsdag 15 mei 2018
Hier een update aangaande de F-84 Thunderjet, ze staat rustig in de case te wachten tot ik andere stencil-decals bestelt en binnen heb.

photo 446258

photo 446262 photo 446256

photo 446257 photo 446259

photo 446260


Woensdag 16 mei 2018
Gisteravond begonnen aan de tegels scriben op de base van de Thunderjet's display case.

photo 446291

Nu alleen nog de rand die niet geverfd wordt afplakken en de tegels een uiterlijk van beton geven.
freddie schreef:
Ziet er mooi uit! Waar komt die display vandaan?

Gr Ferry

Knetterik schreef:
Kijk, dat willen we zien. De Thunderjet ziet er goed uit!

Erik

Nog even voordat ik naar mijn bedje ga een kleine update.

photo 446325 Nu nog een wash en de base voor de Thunderjet is klaar.


vrijdag 18 mei 2018
Na een lange dag van washes en waterproof polijstpapier, hier het resultaat van de base.

photo 446325 Resultaat gisteravond, vers geverfd.

photo 446346 Vandaag, na washes en polijsten.

Het is pas de eerste keer dat ik dit gedaan heb, en moet nog meer van dit soort bases maken. De verf die ik gebruikt heb (ook voor het eerst), was van de Rust-Oleum Natural Effects lijn Concrete Effect. Het eerste resultaat vond ik aanvankelijk te ruw, maar nu ik het heb gepolijst voelt het meer naar schaal. In mijn ogen prima product om ook voor modelbouw een mooi beton-effect te krijgen.

Nu ik weet hoe de verf werkt, doe ik de volgende een laagje dikker, zodat ik wat meer speling heb. Op sommige puntjes zag ik dat ik langzaam door de verf heen kwam, wat op zich ook weer zijn charme geeft aan de base. Als eerst keer, kan ik niet anders zeggen dan. Dat moet een volgende keer nog mooier worden. :)

( :oops: Kom er zojuist achter bij het herberekenen dat de 3 x 2m betonplaten die ik op deze base heb aangebracht in 1/72 zijn (42mm x 28mm), deze wordt dus voor de 1/72 KLM DC-2. Ach zie het dan maar als een proefstukje, de volgende niet weer de zelfde maten gebruiken maar (63mm x 42mm) de 1/48 maten.)

Vandaag dacht ik, nieuwe dag nieuwe kansen. Ik maak de base opnieuw, en nu wel de juiste maten gebruiken.

photo 446395 Zie hier het resultaat, mooie fake betontegels in schaal 1/48.

photo 446396 Jeee, ik kan het wel. :brouw:


Zondag 20 mei 2018
freddie schreef:
Waar komt die display vandaan?

De display cases bestel ik bij een leverancier in de U.K. genaamd Striking Displays.

Ik heb een aantal bedrijven in Nederland benaderd, maar die kosten mij te veel voor wat ik vraag. Voor deze Acryl display case, die 300 x 300 x 100mm is, heb ik excl. shipping ongeveer 50 euro betaald. (Ter perspectief, in Nederland kan ik daar nog 100 euro bijleggen willen ze een simpele case van die maat voor me maken. :shock:) Ik vond ook een Display leverancier in de U.S. die niet een gigabedrag van je vraagt, maar vond het veiliger om het zo dicht mogelijk bij huis te houden.

Dus ben ik naar onze overburen, aan de andere kant van Le Canal, gegaan en heb ze een mailtje gestuurd. Ze stuurde mij een invoice, ik betaalde per bankoverschijving en ongeveer 20 dagen later kreeg ik mijn bestelling. (Mijn bestelling stond uit 2 cases) Komende week ga ik weer een bestelling voor 3 display cases bij hun plaatsen (Nou ja drie, eigenlijk vier. Drie van 300x300x100 en één van 400x400x10). Dat verzacht ten minste een beetje de verzendkosten, maar zelfs met die kosten meegerekend ben ik bij hun goedkoper uit.

Ergo, ik heb voordat ik werkelijk besteld zeker een jaar gezocht en vragen gesteld voordat ik bij de uiteindelijke partij bestelde. Kijk trouwens niet raar op als je vraag wordt beantwoord met een invoice, de invoice wordt bij bedrijven pas een bestelling na betaling, als je er vanaf ziet kun je ze altijd niet betalen en een vriendelijk e-mailtje sturen dat je er vanaf ziet. Ook kun je een invoice voor betaling altijd aanpassen. Zo had ik bij mijn 2de bestelling bij hun eigenlijk ook een display case (1200x400x100mm) voor mijn DC-3 drieluik project. Maar gezien dat die bestelling op pallet geleverd zou moeten worden, en daarbij zo duur werd dat ik dat op dat moment niet kom betalen maar wel de andere displays nodig heb, had ik die bestelling aan laten passen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de levering van hun producten en hun contact naar mij. (Nu ben ik altijd een gentleman, en dus een plezier om mee te handelen :) )


Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op vr 07 aug, 2020 19:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 dec, 2018 9:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
heb een vraagje waarom het je de canopy frame niet geschilderd?

photo 195793

groetjes Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement