Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: WnW 1:32 Pfalz D.IIIa
BerichtGeplaatst: vr 26 okt, 2018 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
Hallo,

Een poos geleden heb ik mijzelf een Wingnut Wings kit cadeau gedaan, de Pfalz D.IIIa. Inmiddels heb ik er van alles bij verzameld, wat upgrades van Taurus Models, een beetje foto etch van HGW Webgarten en wat verbetering voor de Spandau's LMG08/15 van Master, reality in Miniature. Daarnaast nog een figuur en wat accessoires van Copper State Models.

Voordat ik er aan durfde te beginnen heb ik het internet afgestruind, You Tube films bekeken en wat 'literatuur' aangeschaft....en nu moest het er maar eens van komen.

Dus ik ben begonnen met de Mercedes D.IIIa (180pk) motor... en daar beginnen we meteen met een upgrade van Taurus.

photo 458409
De cilinders zijn aan elkaar gelijmd, op de voorgrond de upgrade

photo 458410
Best klein hoor :shock:

photo 458412
Hier zijn inmiddels vier veren aangebracht

photo 458413
Dit komt uit de HGW Webgarten set, maar ik weet niet of er veel van ga gebruiken, voor de kabels gebruik ik liever gewoon koperdraad.
Maar het komt zeker wel van pas.

Oh ja, goed gereedschap is het halve werk...
photo 458414

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 okt, 2018 19:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
He Stuntman

Leuk een Wingnut voor bij te zien komen. Ik durf een WWI kist nog niet echt aan, terwijl wingnut hele mooie modellen gemaakt heeft. Ben zelf een fan van de Sopwith F.1 camel.
De hout imitatie en de rigging houdt me nog een beetje tegen. Heb je special draad gekocht (er bestaat volgens mij zoiets van elastisch draad in verschillende diktes dat ideaal is voor de draden van een dubbeldekker..

Succes met de bouw, de taurus motor ziet er in ieder geval goed uit.

gr Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 okt, 2018 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Leuk, weer eens een wingnut wings. En dan nog een pfalz ook. Weet je al welke kleurstelling je gaat maken? Als je zorgt dat er op de te lijmen vlakken geen verf komt zul je zien dat de passing vaak perfect is. Veel plezier met deze kist.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 okt, 2018 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Wat leuk om weer eens een model van WNW te zien. de prijs van die dozen houd mij nog een beetje tegen maar wat ik er van heb gezien is telkens weer verbluffend mooi.

Veel plezier met deze kit en jouw upgrades.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 okt, 2018 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
Hoi,

Bedankt voor de succeswensen... heb het nodig.
@Ed1269, ik heb inderdaad speciaal draad gekocht van Uschi van der Rosten, dat is in verschillende diktes verkrijgbaar en elastisch. Ik heb ook nog turnbuckles van Gaspatch erbij. Op dit model zit weinig houtwerk, het meeste is geschilderd in kleur.

Ik was niet tevreden over de klepveren, het bleek lastig de nokkenas er tussen te maken, dus alle veren eraf en weer opnieuw begonnen. Nu één kant gedaan, dat was een hele klus.

photo 458746
Het resultaat van vanavond.

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2018 8:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Zijn de turnbuckles van Gaspatch wat? Ik heb begrepen dat je de uitvoering van 1:48 moet gebruiken omdat de 1:32 te groot zouden zijn. Ik ben heel nieuwsgierig naar je ervaringen.
De draad van Uschi werkt heel makkelijk dus de rigging zal niet heel lastig worden.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2018 14:48 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Andere optie voor rigging is EZ-line.

Als je het eens wil uitproberen dan zijn de sample packs leuke goedkope opties.
https://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R4 ... e&_sacat=0


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2018 15:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
fvdm schreef:
Zijn de turnbuckles van Gaspatch wat? Ik heb begrepen dat je de uitvoering van 1:48 moet gebruiken omdat de 1:32 te groot zouden zijn. Ik ben heel nieuwsgierig naar je ervaringen.
De draad van Uschi werkt heel makkelijk dus de rigging zal niet heel lastig worden.

Ik moet eerlijk zeggen dat dit mij niet bekend voorkomt, ik vind de turnbuckles in 1:32 op zich al klein zat, maar dat kan ook aan het formaat van mijn handen liggen.
We gaan het zien, het bouwen van een kit(je) en alles wat erbij komt kijken is een mooie geduldoefening, en dat kan ik wel gebruiken.

looney schreef:
Andere optie voor rigging is EZ-line.

Als je het eens wil uitproberen dan zijn de sample packs leuke goedkope opties.
https://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R4 ... e&_sacat=0

Mmmm, ik ga eens kijken, weet je ook of er een voordeel is t.o.v. Uschi draad? Of is het een soort van gelijkwaardig, behalve dan de kleuren.

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2018 17:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
Hallo,

Gisterenavond nog iets gedaan aan de motor, alle klepveren zijn aangebracht, ik heb wat grotere delen aan de motor gelijmd.....en hele kleine, de bougies.
Hopelijk straks nog even verder, gisteren ook de hele hobbykamer overhoop gehad op zoek naar draad, waarvan ik zeker weet dat ik het heb, omdat ik het meermalen in mijn handen heb gehad, maar nu niet kunnen vinden hè..... :roll:
Ik heb dat nodig voor bougie kabels, dus net maar even wat gehaald bij de elektrohobby winkel

photo 458834

photo 458833
Die bougies zijn echt klein....soms vraag ik me af of ik niet een beetje overdrijf


8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2018 18:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ik vind iets dat ik kwijt ben meestal terug als ik het weer gekocht heb. Dus wie weet.. ;)

Mooi build tot zover. En ja, heeele kleine bougies. Maar ja, zonder doet de motor niks he. Dit gaat een mooie worden.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement