Geachte medebrouwers.
Ondanks een nijpend tijdtekort is het mij toch gelukt om een update te plaatsen. Een korte; maar toch.
Met de stuurgatknutselarij en enkel aanverwante zaken achter mij richtte ik mij op het volgende project. Projecten eigenlijk; de motoren!
De Dornier335 was voorzien van 2 Daimler Benz DB-603 V-12 motoren die 1750pk leverden bij 2450 rpm.
Genoeg technische info; eens kijken wat ZM mij geleverd heeft;
Uitgebreide info met ploatjes hoe ze moeten worden:
Het zal wel. Ik begin! eerst het leidingwerk maar eens gesorteerd:
En daarna werd ik getroffen door een mengeling van verbazing en verrukking; Sjoch no es oan! (een schriftelijke vertaling is te verkrijgen door €5,50 over te maken naar giro 15008876, ovv "doe eens niet Fries praten")
De detaillering hield daar niet op; allesbehalve!:
Toen ik van deze kit hoorde dacht ik: "Wellicht weer één van die twijfelachtige kits die ons toch al zo gekwelde brein op arglistige wijze weten te doorspekken met voortdurend aanrollende golven van vage nieuwigheden.
Maar dit is wel heel bijzonder; motoren mét interieur!
Jullie vergeven mij vast dat ik de zuigers en aanverwante artikelen niet van de juiste kleur voorzien heb, maar dat ging zelfs mij een stap te ver!
De beide motorhelften samengevoegd leverde dit op:
En dat tweemaal zelfs! (twee motoren hé.)
Echter, op een bevriend forum had ik gelezen dat er een behoorlijk gewicht in en rond de neus gehangen dient te worden, teneinde te voorkomen dat deze kit een staartzitter gaat worden.
Ik ben naar een visserijzaak gefietst, en heb flink wat lood ingeslagen.
Tegen de lieflijke vrouwlijke winkelbediende zei ik dat ik voor de walvisjacht ging.
De zuigertoestanden heb ik uit de voorste motor verwijderd, en vervangen door zoveel mogelijk lood:
De klep dicht, en ziehier; niemand ziet er wat van!
De andere motor dan:
"Ik zie geen verschil" hoort ik jullie zeggen. Dat klopt; dat was er ook niet, behalve in het gewicht dan. Verder met het plaatsen wat dynamo's en andere zaken die zoal op en aan motoren zitten:
Toegegeven ; ze zagen er wat bleekjes uit, en het staat natuurlijk een beetje lullig als je ze in die staat aan in het model plaatst dus maar weer even de standaard routine tevoorschijn getoverd:
verfje verdunnen, evolution vullen, compressor aantrappen, BZZZZZZZZ, drogen, foto maken:
voordat je het in de gaten hebt lijkt het nog wat te gaan worden ook....Maar deze kit is ruim voorzien van detail; ik mag wel stellen dat de detaillering griezelig te noemen is.
Ik ben flink met de motoren aan de knutsel gegaan, en nu kan ik uiteraard alle stappen in het bouwproces één voor één aan jullie uitleggen,
met het risico dat jullie na enkele minuten geïrriteerd het venster sluiten;
dus ga ik maar meteen door naar verschillende plaatjes van diverse stadia:
Gaat het nog?
Gezellig gezamelijk:
Zo kan het wel!
Ik besluit vooralsnog deze korte update met de notitie dat ALLES feilloos paste! een ongelooflijk stukje engineering van de kant van de heren Zoukei en Mura...
Er komt nog meer moois aan geachte medebrouwers, maar dat in een volgende update! Tot dan!