Vandaag flink opgeschoten met de Meteor. Het airframe is eigenlijk compleet. Bij het droog passen kwamen de vleugelwortels eigenlijk erg mooi gelijk met de romp vleugelwortel. Vervolgens heb ik de vleugelhelften conform bouwtekening op elkaar gelijmd. Bij het samenvoegen van de complete vleugel en romp bleek er dan toch een aardige "step" te zijn ontstaan.
Ik heb die met een afgerond No. 11 mes weggeschraapt en de naad met Surfacer 1200 dichtgeverfd wat daar eigenlijk niet voor bedoeld is (Surfacer 500 was hier uitverkocht), maar heb ook vandaag in Japan twee tube's Tamiya putty besteld, mijn oude vertrouwde plamuur. Schijnt hier niet meer verkocht te mogen worden? Morgen een partij schuren dus, en uitkijken zo min mogelijk fan het fijne detail weg te schuren.
Tip voor de volgende HK Meteor (wellicht een F.8 of T.7 met de Fischer Models conversieset): Eerst de bovenste vleugelhelften aan de romp lijmen en uitlijnen, dan de onderste helft daar aan toevoegen.
Trouwens, heeft iemand een goede foto van de ruimte achter de cockpit, dus onder het achterste plexiglas? Google helpt me niet.
Het model nu:
Het landingsgestel is verweerd en geseald met HG Nr. 51 (onverdund gespoten, eerste keer voor mij, ging prima).