Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 nov, 2018 1:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
vliegtuigfan schreef:
Sebooo: Tlc pas ik zeker toe, al komt het blijkbaar over van niet. Ik heb ook eerder een F-16 van italeri gebouwd de (dirty Diana) daar paste het landings gestel wel. Misschien vette pech met deze kit. Op de staart zitten inderdaad nog wat oneffenheden die eraf moeten en worden daarna met verf bijgewerkt. De parachute bak valt mij nu op de foto wel op, de andere kant is mooi glad. Gevalletje oops.
Die decals verbeteren zie ik als een nieuwe uitdaging. Gewoon proberen.


Hoho, ik zeg helemaal niet dat je geen TLC toepast hoor. Daarom zeg ik nog meer haha. Je struts van het landingsgestel zitten een kwartslag verkeerd en daarom past het ook niet lekker. Neem gewoon nog meer de tijd om wat af te krijgen, er zit toch geen deadline op? Neemt niet weg dat het ook mijn grootste struikelblok is hoor, Het kost mij echt veel moeite om niet nog even snel dit te willen, of dat te doen. Ik herken het dus wel. Wat mij helpt is om dan even wat anders te pakken, iets van de wapens ofzo.

Citaat:
Ik heb van de week een nieuwe airbrush gekocht, en ik wou hem graag even uitproberen. ik had met zwarte verf de canopy gespoten, en aangezien ik nog verf in de cup had, heb ik maar vast wat lijntjes gezet. Er moet nog van alles op en aan geplakt worden voordat ik werkelijk met de verf aan de gang kan. Maar ik kon gewoon niet wachten :wink:


Dat is een prima reden, ik zou dus ook niet kunnen wachten. :lol: :lol:


Wat ik zelf wel prettig vind is om het model eerst te spuiten in Mr Surface 1000 of 1200. Dan moet je voor je verder gaat zeker het model nog een keer schuren en dan zie je alle oneffenheden. En als ik dan toch bezig ben, dan wil ook dat naadje nog even weg hebben.

Weet je wat ook helpt? Ik gebruik van die hele vloeibare lijm, Tamiya Thin Cement. Dan moeten eerst de onderdelen perfect passen en druk je ze tegen elkaar, dan pas het kwastje van thin cement er langs en het het zit vast. Het moet dus echt passen voordat je lijmt. Check youtube maar eens!

Die wheelbay is wel eens domme pech, soms past het echt niet, maar het lijkt me wel op te lossen toch??

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2018 16:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hi Brouwers,

Tijd voor een update.

Bas: Ik snap helemaal wat je bedoeld :wink: . Ik probeer echt mijn best te doen, en soms zit het tegen. Als het te fixen valt dat probeer ik het en anders laat ik het zo. Het moet wel een hobby blijven, geen frustratie :lol: Wat betreft het landingsgestel, heb ik al aangegeven dat dit niet lekker zit. sommige onderdelen waren te lang anderen weer tekort. Maar goed als de kleppen erop gaan en de tanks dan zie je er niet veel van. Ik verander er niks meer aan.

Ik zie ook veel op video's dat Mr.surfacer word gebruikt maar ik heb geen idee waar dit makkelijk te krijgen is. Niet in de shops in mijn omgeving tenminste.
Aan lijm geen gebrek ik heb alle soorten van Tamiya en ook andere merken. Die dunne lijm is inderdaad handig. Ik kan je ook de lijm van Ammo of Mig aanraden, die werkt ook perfect.

Tijd voor wat kleur... nou ja eerder 3 tinten grijs :lol:
photo 459090

De Pre-shade komt er wel mooi doorheen.
photo 459089

Vandaag gaan de andere grijs tinten erop, foto's volgen nog.

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2018 21:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Zoals Beloofd de foto's :D

photo 459270

photo 459268

Gisteravond laat nog even de neus van z'n kleur voorzien (de verf is nog nat, diet is nu netjes mat opgedroogd):
photo 459269

Ik ben best wel tevreden over het verf werk. Met mijn nieuwe airbrush ziet het er strakker uit dan dat ik mijn kinetic F-16 ooit gespoten had.

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2018 11:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 527
Woonplaats: Lonneker
Hallo Robin,

Strak spuitwerk hoor! Kleuren zitten er mooi op. Ik zie dat je het achterste deel van de canopy er niet op hebt zitten.
Is dat bewust zo gedaan? Let wel, dat deel is bij onze F-16's zwart gespoten. Als je dat al had gedaan, het glasdeel had geplaatst en had afgeplakt, was het heel gemakkelijk in één keer te spuiten geweest. Nu moet je die handelingen allemaal apart gaan doen met een waarschijnlijk minder strak resultaat. Maar misschien heb je wel een betere methode. Benieuwd hoe jij dat gaat doen...

Succes met de verder bouw!

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2018 22:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hi Brouwers,

Peter: Bedankt. Het ruitje achter de pit moet nog geplaatst worden inderdaad, mede omdat ik niet wist welke kleur er onder moest. Dat blijkt dus zwart dus bedankt voor je hulp :wink:

Vandaag had ik weer wat tijd om te bouwen, maar het werd een grote ergernis. Mijn verwachtingen waren hoog, helaas te!
Ik had de kit van de week in de glans gezet zodat dit voldoende droogtijd had. Ook de staart had ik in de glans gespoten, omdat ik de te korte strepen nog moest corrigeren. En zonder lak zou ik de decal eraf trekken met de tape. Je raad het al, ondanks de lak is dat toch gebeurd. Niet de streep maar de grote papagaai :evil: :cry: Ik snap er niks van.

Tweede geval van ergernis is dat de decals verkeerd genummerd zijn en Italeri heeft dus de NL en USA stencil data door elkaar gegooid. En bij het plakken zijn de decals te dik waardoor de set en sol niet werkt.

Ik ben er nu klaar mee met die kit en heb er voorlopig geen zin meer in om wat aan die kit te doen. Het is nu de zoveelste kit die voor mij als mislukt kan worden beschouwd.

Ooit maak ik hem wel af.

Allen toch bedankt voor jullie belangstelling en reacties.

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2018 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Balen joh. Ik heb ook wel eens van die momenten. Ik hoop dat je het straks als een leermoment kunt zien. Maar het blijft lullig net als je bijna klaar bent.
Verlies niet de zin in bouwen. Dit hoort er helaas bij.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2018 21:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
De zin om te bouwen verlies ik zeker niet, :wink: Komt wel goed, ik heb genoeg kits liggen dus ik hoef me niet te vervelen.

Maar inderdaad is het balen, zeker als er van alles op het zelfde moment fout gaat.

Toch bedankt voor de support Klaas.

Groet Robin

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 nov, 2018 1:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Ah en anders ff een simpel kistje tussendoor (zonder verslag enzo)

Doe ik nu ook...heb een kleine 1/72 jager gepakt welke ik ga maken zonder extra aftermarket e.d.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 nov, 2018 10:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Jammer dat er zaken verkeerd gaan of niet zoals je zou willen. Pasvorm blijft bij veel kits een issue, ik heb geen ervaring met italeri.
Ik ben tot nu toe alleen te spreken over Tamiya en Eduard. Ik ben nu bezig met een hobbyboss en daar liep het goed tot aan de wheelbay's wat een drama (komt in mijn verslag)

Hopenlijk maak je hem nog af met een nieuwe staartdecal....of misschien een ander toestel.

Zonde om hem onafgemaakt te laten liggen.

Gr Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement