Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 5:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Revell 1/32 Me262 B1/U1
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2018 18:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Hoi,
Hier gaan we met mijn volgende project, de Me262 nachtjager. In eerste instantie ga ik deze OTB bouwen plus de PE riempjes. Waarschijnlijk ga ik nog voor een alternatieve decal set en resin wieltjes.
Vorig jaar heb ik deze kit voor de verjaardag gekregen.

Afbeelding

Ik was al begonnen met de cockpit maar twee dingen remden de zaak behoorlijk af. Ten eerste was ik toch een beetje bang voor de mottling scheme en wilde eerst nog een beetje oefenen hiermee. Ten tweede en voornaamste, ik had behoorlijk stress op werk door drukte en een vervelende training. Ergens in januari heb ik de hobby weer opgepakt met een 1/72 airfix bf109. Ieg na nog twee modellen nu deze weer.
Het is niet zo dat het er makkelijker op is geworden. Integendeel, ik zit midden in een verbouwing en kan alleen met mooi weer aan de tuintafel bouwen. Ook alleen bouwen, de verf ligt achter een hoop ander prut in de garage. De kit kent genoeg subassemblies en onderdelen die allemaal schoon gemaakt moeten worden. Over het algemeen is dit standaard werk met hier en daar een beetje flash. Ik krijg zo snel een doos vol met onderdelen.

Afbeelding

Helaas zitten er vooral bij de motor onderelen een paar wazige attachmentpoints...

Afbeelding

... Zoals je ziet point is een understatement. Hier moet ik nog een keer met het schuurpapier overheen. Dit stuk had vier van deze attachments!

Verder zijn de attachments best wel dun en zelfs met mijn knipschaar en mes aardig te verwijderen.
Vandaag de onderkant van de hull van vleugels voorzien. Die interlocken wat wel aardig is. Dacht eerst last te hebben van een dikke kier maar die zie je straks niet meer omdat daar de motor narcelles onder komen. Wel had ik moeite de wheel well erop te krijgen, ik heb vervolgens maar de vleugels wat gespannen en het geheel erop geplakt.
Afbeelding
Ik ben benieuwd wat dry fitten van de romp straks oplevert...
Tot zover, hoop met mij mee voor goed weer volgend weekend.
Groeten Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 okt, 2018 9:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie start, en het principe van bouwen enz ken ik momenteel maar al te goed... toch bedankt om hiervan ook een verslag te starten

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 okt, 2018 19:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Nu kan ik deze mooi volgen :)
Veel plezier.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement