Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 2:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 25 okt, 2018 9:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7912
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi, heel mooi, nu nog de kleine leidingen op de turbines?

http://svsm.org/gallery/tumansky_RD-9

http://www.leteckemotory.cz/motory/rd-9b/

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 okt, 2018 19:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
He Klaas

de motoren zien er zeer mooi uit... zonde om ze in de kist te bouwen... mooi dat er een karretje bij zit waar ze op kunnen.
Jammer dat de fabrikanten niet goed nadenken waar ze de onderdelen aan de ramen maken en waar de uitdruk punten komen, midden op de cilinder van het landingsgestel, hopelijk wel aan de zijde waar de kappen komen..... maar goed dan hebben we iets meer werk met schuren en plamuren.

mooie vorderingen.

Gr Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 okt, 2018 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Ed1269 schreef:
Jammer dat de fabrikanten niet goed nadenken waar ze de onderdelen aan de ramen maken en waar de uitdruk punten komen...
Het zou mij totaal niet verbazen als ze dat wel doen en dat als die ejector pins daar niet hadden geholpen de sprue uit de mal te drukken, die wielpoten zo krom als een hoepel waren geweest. Die dingen stoppen ze er niet in om ons te frustreren, of omdat ze een stapel aandelen hebben in een plamuurfabriek. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2018 0:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
De plaatsing van de pushpins is helaas niet logisch gekozen. Ze zitten niet aan de kant van de kleppen. Maar ach, beetje plamuur er op en schuren, klaar :)
Maar, over het algemeen zie je wel dat pushpins op steeds logischere plaatsen worden gezet, tenminste, die indruk heb ik bij de nieuwere kits.

De wielpoten hebben wat bedrading gekregen. Nu kunnen deze ook een kleurtje krijgen. De verdere bouw gaat ook lekker. De vleugels hebben wat meer volume en toebehoren gekregen zoals de schotten om de airflow over de vleugels te leiden, de flaps en de pylons. Wel apart trouwens die Russische pylons. Geen idee waar die punten voor dienen maar dat zoek ik later wel op. Lang leven google.

De pootjes met gevulde pushpinafdrukken
photo 458552
De bedrading die er op komt
photo 458553
En zo ziet dat er dan uit. De kleppen zijn nog niet gelijmd omdat dat gemakkelijker spuiten is voor straks.
photo 458555
Completere vleugels
photo 458556
Oh, en nog een afwerpbare tank met de traditionele plamuur rand.
photo 458554

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2018 10:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Hey Klaas-jan, het geheel ziet er weer goed uit. Bij deze kan je bij mij toch niets verkeerd doen als Mig liefhebber :mrgreen:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 okt, 2018 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Hey Ronald. Nu moet ik nog extra mijn best doen ;)

De tank krijgt twee stabiliteitsstangetjes maar met de paspinnen er aan past het niet. Er moet ongeveer een kwart mm van elk stangetje af en dan past het prima.
Het grote tapen is begonnen. De cockpit ging verbazingwekkend gemakkelijk. De springkoorden in de canopy ga ik in twee laagjes doen. Eerst aluminium en daarna een laagje zwart. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. Ik spuit het alleen aan de binnenkant. Ik hoop dan dat het reliëf aan de buitenkant een beetje een lenswerking heeft. We gaan het zien. Verder zat er een naad op de canopy maar die was eenvoudig te verwijderen.
Verder al wat meer tapewerk in de wielbakken gedaan.

De tank
photo 458744
Tapewerk op de canopy
photo 458743
Aan de binnenkant
photo 458741
En de rest
photo 458742

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2018 18:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Vandaag is groen... de kleur van het onderstel. De remkleppen krijgen aan de binnenkant een gele tint. Ik Spuit eerst een basis laagje wit zodat het geel beter uit komt en dat werkt ook in dit geval prima. Verder nog wat details bijgeschilderd aan de wielpoten en de riemen voor de schietstoel, en alvast twee raketten voorbereid.

Groen (eigenlijk turquoise) Deze lak hecht erg goed. Was ook lastig uit mijn airbrush te verwijderen maar, dan kan ik straks mooi los met weatheren.
photo 458802
Beetje details er bij.
photo 458806
Remkleppen, eerst wit
photo 458803
Den geel. Mooi helder
photo 458804
En twee van de vier raketten
photo 458805

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2018 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
De kleinere onderdelen hebben nu hun weathering gekregen. Aan de binnenkant dan.
Volgende stap is het spuiten van de aluminium delen. Ik ben benieuwd hoe de valleyo metal verf gaat werken. Tot zover lijkt het prima te werken.

Geweatherde onderdelen
photo 459083
photo 459084
photo 459082
Voorbereiding voor het aluminium
photo 459085
Na de eerste poging
photo 459086
photo 459087
photo 459088

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2018 15:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hi Klaas,

De verweerde onderdelen zien er gaaf uit, en ook de jet zelf is mooi gelukt :brouw:

Heb je daarvoor eerst de black gloss base gebruikt?

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2018 17:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank je Robin, ik heb geen zwarte primer gebruikt deze keer. (die was op... en tja, zondag hè) Maar het dekt prima.

Ik heb ook nog wat nuances aangebracht en de radar neus een ander kleurtje gegeven. De aluminium verf houdt erg goed. Nog nergens losgelaten bij het lostrekken van de tape.

photo 459097
photo 459098

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement