Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 2:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 okt, 2018 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Bedankt jongens :)

@Robin Ja sorry, my bad. Ik had inderdaad AK gezegd maar dus niet goed gekeken.

@Frank Mooie reportage. Veel details. En die kleur is echt een Russische standaard. Wel opvallend is dat de MiG-19 een zwart instrumentenpaneel heeft in tegenstelling tot de meeste andere MiGs.

Cockpit geschilderd en aan elkaar geplakt en toen bedacht ik me.. matlak? Oeps. Maar dat bleek gelukkig geen punt te zijn. Ik ga er nog wat chipping in aanbrengen maar ik wilde alles eerst in elkaar zetten voordat ik dat deed.

Ik ben ook aan de motoren begonnen. Beide komen met een karretje dus misschien zet ik ze er alle twee naast. Past allemaal prima. Ik hoop dat ik de naden goed weg kan werken.

Cockpit
photo 456706
photo 456705
photo 456707
photo 456708
Schietstoel. De riemen moeten er natuurlijk nog aan worden gemonteerd maar de stoel gaat er sowieso (ook volgens de bouwbeschrijving) als laatste in.
photo 456709
En de motor onderdelen tot nu toe.
photo 456710

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 okt, 2018 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Kleine stapjes met de motor. Vooral naden wegwerken. Ook van de in een keer gevormde cilinders die net zo gemaakt zijn zodat je geen naden zou hoeven weg te werken. :lol:
De resin delen hebben ook behoorlijk wat werk nodig. Niet alles ziet er uit zoals het zou moeten maar daar is het scratchbuilden voor uitgevonden. Gaat wel mooi werden denk ik.

photo 456783
photo 456784
photo 456785

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 okt, 2018 12:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Mooi cockpitje, en zo'n gave kleur :mrgreen:
Succes met de jet engines....ben benieuwd

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 okt, 2018 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Ja, mooi turquoise is niet lelijk. :)

De intake is op zich mooi maar trumpeter heeft er voor gekozen om rond de neuswiel bak de intake maar gewoon weg te laten. Dat zou in werkelijkheid ongelofelijke turbulentie opleveren in de intake en dat wil je niet met een kist die sneller wil dan het geluid. En van buiten is deze rare fout erg gemakkelijk te zien. Dus, dat moet weggewerkt worden. Weer een mooie kans om wat te scratchen.

Eerst maar een stukje plastic op maat gesneden en dat gedupliceerd. Het moet ook nog wat gebogen worden en aangezien kunststof een geheugen heeft (zo noemen ze de neiging om terug te keren naar de oorspronkelijke vorm) heb ik de stukken plastic in stapjes gelijmd en steeds een steunblokje aangebracht om het beter vast te laten zitten. In de ruimte die dat oplevert past wat lood dat nodig is omdat deze kist maar het schijnt erg staat zitterig gaat zijn. Dat wil ik dus voor zijn want achteraf kan ik daar echt niets meer aan doen. En dit is vast nog niet genoeg lood. (moet wat bijhalen bij de lokale hengelsport winkel trouwens haha)

Plaatjens

Probleem
photo 456990
Plastic op maat
photo 456991
Aanbrengen in stappen.
photo 456992
photo 456989
photo 456988
en lood in houtlijm
photo 456993

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 okt, 2018 8:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk, kan je dit uitstoterrondje nog uit die wheelbay halen, eventueel met schrapen, of een stukje schuurpapier op een stokje lijmen en zo uitschuren...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 okt, 2018 18:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
dank je Silenoz. Maar dat is geen pushpin afdruk. Die zitten aan de andere kant. Daarom heb ik het ook daar gelaten. Was erg gemakkelijk geweest om deze weg te weren :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 okt, 2018 21:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Werderom een mooi vervolg. Het kantoor ziet er strak uit :wink:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 okt, 2018 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank je Robin. :)

Verder aan de binnenkant gewerkt. Veel pushins weggewerkt. Ik heb me er niet helemaal op kapot geschuurd omdat het tenslotte slechts de binnenkant is die niet gemakkelijk direct te zien is. Ook heb ik nog wat meer lood toegevoegd na een kort bezoek aan de lokale hengelsportwinkel.
De motoren gaan ook redelijk. Ik gebruik er twee kleuren aluminium verf voor. Mooi contrast. Er komt ook nog wat groen op de motor en de complexe structuur die er bovenop komt krijgt nog meer kleurtjes. Ik heb een mooie set foto's gevonden als referentie.

Fotokes
Gewicht
photo 457538
Gemetaliseerde plastic onderdeeltjes
photo 457540
photo 457539
Mooi contrast. (er tussenin komt nog wat groen)
photo 457541

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 okt, 2018 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Klein updateje. Vooral schilderwerk. De motoren veel aandacht gegeven. In de instructie staat dat de opbouw op de motor grijs moet worden maar ik zie alleen maar zwart in alle referenties. Dus zwart is het geworden. Hier en daar wat pakkingen en dergelijke in zilver. Het stukje groen aan de motoren gespoten en wat bedrading geschilderd. Nu kan de glanslak er overheen om te kunnen weatheren.
Verder heb ik de luchtinlaat vastgelijmd aan de neus. Dit wil ik goed laten drogen voordat ik het aan de rest van de romp vast maak.

Opbouw in zwart en zilver
photo 457587
Groen op de motor (die naad ga je straks naar verwachting niet of amper zien als de motor in het karretje ligt)
photo 457588
En de inlaat vast. De volgende stappen gaan heel snel lijken denk ik.
photo 457589

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 okt, 2018 13:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Je hebt er weer lekker de gang in Klaas. Mooi spuitwerk ook.

Hier nog een link naar een mooie pagina voor je. Staat ook een fraaie motor op.

https://pickledwings.wordpress.com/mikoyan-gurevich-mig-19-farmer-the-forgotten-mig/

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement