Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 17:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2018 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat ziet er allemaal mooi passend uit. Past de hele romp zo goed?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2018 19:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Haha, bedankt! De romp past op zich prima, maar lijkt niet echt naadloos. Denk dat het met verlijmen wel een stuk strakker zal zitten, dan nu met wat stukjes tape. ;)

We gaan het zien!

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2018 1:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Mooie drukke cockpit zo. Dat Britse interior green heeft wel wat.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 nov, 2018 21:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
mooi resultaat...
ga zo door en het wordt een pracht kist.

Gr Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2018 14:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Bedankt voor jullie positieve reacties, fijn te lezen dat ik op het juiste pad zit! :D

Eindelijk weer wat tijd gevonden om even aan de Spit te werken. Zit volgens mij inmiddels op bijna 1/3 van de totale bouw.

De riempjes zitten erin en het plaatsen en plooien ervan heeft me wel wat krachttermen gekost. Het hangt nog steeds niet natuurlijk. Omdat alles in de pit nogal kwetsbaar bleek, laat ik het zo...
Vervolgens de romp dichtgegooid en de stuurvlakken gebouwd. Die zitten er nu los op en de naden vallen mee, dus die lijm ik na het brushen van de romp vast.

Wel had ik wat moeite met de naden tussen de romphelften, toch maar filler gebruikt (Vallejo plastic putty, prima spul btw). Helaas is er bij het opschuren wat detail verloren gegaan. Ga ik ook niet herstellen, omdat ik vrees dat ik dan van de regen in de drup beland.

Ihkv ‘show, don’t tell’:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2018 15:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Jetblast schreef:
......toch maar filler gebruikt (Vallejo plastic putty, prima spul btw). Helaas is er bij het opschuren wat detail verloren gegaan. Ga ik ook niet herstellen, omdat ik vrees dat ik dan van de regen in de drup beland.

Je kunt Vallejo putty prima bewerken met een wattenstaafje gedrenkt in acetonvrije nagellakremover (voor een paar euro's te koop bij elke drogist). In tegenstelling tot schuren blijven dan de details behouden. Let wel: alleen acetonVRIJE nagellakremover gebruiken, anders wordt het plastic aangetast.

Die cockpit ziet er indrukwekkend uit! :brouw:

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2018 15:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Saab 900 schreef:
Jetblast schreef:
......toch maar filler gebruikt (Vallejo plastic putty, prima spul btw). Helaas is er bij het opschuren wat detail verloren gegaan. Ga ik ook niet herstellen, omdat ik vrees dat ik dan van de regen in de drup beland.

Je kunt Vallejo putty prima bewerken met een wattenstaafje gedrenkt in acetonvrije nagellakremover (voor een paar euro's te koop bij elke drogist). In tegenstelling tot schuren blijven dan de details behouden. Let wel: alleen acetonVRIJE nagellakremover gebruiken, anders wordt het plastic aangetast.


Kockpit ziet er inderdaad zeer goed uit... en dat van die putty en schuren herken ik, ik plak altijd de naad aan beide zijden af met tape, dan putty, dan drogen en schuren met de tape er nog op totdat ik door de tape heen ga en dan verwijder ik deze en schuur het laatste stukje (ik schuur altijd nat met korrel 1000 of 1200)
ook ik raak wel eens details kwijt of schuursel loopt in een detail, ga ook maar eens de nagellakremover proberen....

succes verder,
Gr Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 dec, 2018 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Het heeft even geduurd, maar vandaag was er eindelijk ruimte om de X-Acto en lijm tevoorschijn te toveren. Heb naar jullie geluisterd en wat nagellakremover in huis gehaald. Dat spul werkt inderdaad prima.

De wheel wells zitten erin en heb een belangrijk deel van de vleugels opgebouwd. Voor nu alleen een dry fit gedaan. De boel gaat niet helemaal naadloos aansluiten, dus daar ga ik iets meer aandacht aan moeten besteden. Hoop voordat de Kerstperiode uitbreekt aan de Merlin toe te kunnen komen.

Wordt een flinke bak:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de volgende projecten hebben zich al aangediend; hieronder een kleine teaser:
Afbeelding

Tja, jarig geweest... :P

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2018 20:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Afbeelding

This is where the fun begins...

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2018 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Wat ik meestal doe met dit soort pushpinafdrukken is een rond hobby mes gebruiken om te schrapen. Door het onderdeel op tafel te leggen en het mes bijna rechtop kun je de druk gemakkelijk regelen. En dan voorzichtig schrapen tot de pushpinafdruk weg is. Daarna kun je met wat schuurpapier het geheel nog wat afvlakken natuurlijk mocht dat nodig zijn. Scheelt wel een hoop werk denk ik ;)

Gaat verder volgens mij wel prima zo. Keep it up.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement