Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 12:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2018 18:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Bedankt voor de tip! Voor deze flaps komt t te laat, was al ver gekomen met schuren. To no avail, echter. Op zich kreeg ik de cirkels redelijk weg, maar toen ik aan de PE begon, verboog die handel tijdens het vijlen. Op zich was dat nog wel recht te trekken, maar vervolgens begon de CA-lijm vervolgens ook nog te @#&*(+%. Volgens mij waren dat allemaal signalen dat ik de kleppen beter kon sluiten. Wat ik dan maar heb gedaan.

Ook het hoofdlandingsgestel opgepakt. Dat ging nog wel aardig, maar de struts staan wat naar binnen gekeerd en niet goed waterpas, zie fotootje. De struts gleden niet goed in de openingen en ik moest redelijk wat druk zetten. Dat ga ik de volgende knutselmiddag corrigeren.

Afbeelding

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2018 18:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Misschien heb je wat aan onderstaand plaatje:

photo 246004

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2018 23:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Bedankt voor de specs, ga er binnenkort verder induiken!

Net trouwens even uit de losse pols wat zitten rommelen en vreemd genoeg staat ‘ie zonder wielen wel waterpas. /Jochem Myjer mode on/ Ik snap er niks van /Jochem Myjer mode off/.

Anyways, we gaan het gaan zien.

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2018 16:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Tussen het geschrans door wel even kunnen prutsen. De uitlijning van de wielen lijkt na wat gefrot wel goed te komen, maar omdat ik het leuker vond om te weatheren en te brushen ben ik daar maar m’n middag aan gaan besteden. Bovendien maak ik me dankzij de illustratie van Saab900 wat minder zorgen. :P

De Merlin moest volgens instructie semi gloss black, maar het meegeleverde referentiemateriaal suggereert donkergroen op een blauwgrijze ondergrond. Dat laatste heb ik maar aangehouden. Heb ook geprobeerd wat te chippen met liquid mask. Op zich een prima techniek, maar voor deze schaal is het resultaat denk ik te grof.

Wat foto’s om een en ander wat te illustreren. :wink:

Le train d’atterisage: Afbeelding

De motor in embryonale toestand:
Afbeelding

Aborteren, of toch maar zo laten?
Afbeelding

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2018 17:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Zelzate-België
Chipping is inderdaad vrij grof,

Trouwens een raar kleurtje voor een 'Merlin' motor maar als dat de referentie is, so be it :wink:
Volgens mij niets mooier dan een zwarte motor met een stevige zilveren drybrush erover :brouw:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2018 22:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Dat is zeker waar! Daarom ga ik es experimenteren met die chipping fluid van Mig op een 1/144 foxbatje die ik voor dit soort testjes gebruik.

Hmm, met Mig experimemteren op een MiG... :roll:

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2018 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Er is maar een manier om dit soort technieken onder controle te krijgen en dat is doen. Chipping met behulp van chipping fluid heb ik nog nooit geprobeerd maar wil ik wel gaan toepassen bij een pantservoertuig in de nabije toekomst. Ik ben benieuwd hoe het je bevalt. Wie weet steek ik er nog wat van op. Succes. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 dec, 2018 22:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Dat spul werkt denk ik wel aardig, is m’n huidig oordeel. Heb t opgebracht op n ondergrond zonder primer (beetje weinig tijd). Vervolgens twee sterk met elkaar contrasterende kleuren gebruikt om het effect te zien en om te kunnen zien waar ik te veel druk heb gezet tijdens het chippen. Heb eerst rood aangebracht, vervolgens de chippingvloeistof en daarna afgetopt met groen. Alles is trouwens met de luchtkwast opgebracht.

Minuutje of tien gewacht tot de toplaag droog was. Daarna heb ik het oppervlak bevochtigd met een nat keukendoekje en ben ik gaan krassen met een cocktailprikkerrrt.

Het spul werkt zoals beloofd, maar ik moet nog wel leren doseren met druk zetten. Je ziet hier en daar grijs plastic, daar heb ik dus te fanatiek gekrast.

Maar goed: krassen lukt, nu nog leren chippen. Ga hier denk ik wel veel lol aan hebben! Hoop dat t jullie ook n beetje inzicht geeft! :brouw:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2019 19:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Langzaam maar zeker komt de definitieve vorm van de Spit in zicht. Ook is de Merlin bijna klaar.

Enkel nog wat weathering, schakelpaneel en het oliereservoir doen.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 feb, 2019 19:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 okt, 2018 20:58 pm
Berichten: 57
Ondanks een a-digitale periode heeft de bouw niet stilgelegen. De Spit is nu goeddeels klaar en we kruipen gestaag richting de end game.

De camo heb ik gedaan met behulp van Poster Buddies. Prima spul, plakt goed, laat zich kneden en laat geen vlekken achter. Misschien wel net iets te stug voor grillige lijnen, dus ik moet nog zien of het bij bijv. 1/48 camo ook gaat werken.

De gele lijnen op de leading edges waren eigenlijk erg stugge decals die zich niet lieten plooien zonder te scheuren. Tijdens het aanbrengen inweken met micro sol wilde ook niet helpen. Heb ze er nu maar op geairbrushed en daar heb ik geen spijt van.

Up next: sealing, decals, sealing again, washin’ ‘n weatherin’ (make it drrrteeh)

Visuals:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
May the fit be ever in your favour!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement