Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2018 13:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
Hoi Frank,

Ten eerste super respect hoe je na 30 jaar een super mooie Dog maakt, hij is super mooi geworden :brouw:

Alleen inderdaad zoals er al iemand had aan gegeven hebt je op de hoogte roer de Vortex generator aan de boven zijde gezet terwijl ze aan de onderzijde moeten zitten.

A vortex generator (VG) is an aerodynamic device, consisting of a small vane usually attached to a lifting surface (or airfoil, such as an aircraft wing) or a rotor blade of a wind turbine. VGs may also be attached to some part of an aerodynamic vehicle such as an aircraft fuselage or a car. When the airfoil or the body is in motion relative to the air, the VG creates a vortex, which, by removing some part of the slow-moving boundary layer in contact with the airfoil surface, delays local flow separation and aerodynamic stalling, thereby improving the effectiveness of wings and control surfaces, such as flaps, elevators, ailerons, and rudder

photo 409879

Groetjes Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2018 16:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 aug, 2018 13:26 pm
Berichten: 28
Woonplaats: Klarenbeek
Dank je wel Marco voor je leuke complimenten en je tips voor wat betreft de Vortex generator...ik zag deze inderdaad voorbij komen bij de andere Sabre bouwers...

Grappig dat we er (bijna) allemaal in zijn 'gestonken'...hmmm, zegt toch iets over de bouwtekening :wink:

Cheers, Frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2018 10:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Frank, mooi gedaan hoor. En welkom terug in deze mooie hobby. Ben ook weer begonnen deze week, na aan paar jaar pauze. Na mijn Meteor ga ik een 1/32 F-86K maken. Populaire kist hier, die F-86....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 8:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
uhhhh, wacht ff: je hebt dit 30 jaar niet gedaan, het is je eerste model met airbrush? Wat een werkelijk fantastisch resultaat!!
Ik zou willen dat ik dit ook voor elkaar kreeg....
Top gedaan!

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 11:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 aug, 2018 13:26 pm
Berichten: 28
Woonplaats: Klarenbeek
Hahaha, dank je wel Fred!!! Ja, klopt 30 jaar niets gedaan aan modelbouw maar dan ook echt niets. Was ook een steep learning curve...van alles uitzoeken, aanschaffen en beginnen. Dank je wel nogmaals.

Cheers, Frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement