Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 19:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2018 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 nov, 2014 22:56 pm
Berichten: 51
hierbij de eindfoto's

photo 462398
photo 462397
photo 462396
photo 462399
photo 462400

dit was de eerste keer dat ik een serieuze poging heb gedaan om een toestel te verweren, het is niet overal even realistisch gelukt maargoed.. de wash ben ik wel over te spreken.
verder waren de decals vrij dik en kwamen de panellines er ondanks de micro set en sol moeizaam doorheen. ook is de matte verflaag niet zo mat geworden als ik gehoopt had.

ben benieuwd naar jullie mening

_________________
Op de tafel: Revell Handley Page Halifax B. MK.III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2018 22:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Altijd mooi als een modelbouwer nieuwe technieken probeert. :) Chipping is best een lastige. Ik ga meestal van plaatranden uit vanwege stress en open en dicht maken van luiken, en natuurlijk aan vleugelranden en neuzen door de airflow. Een handige tool hierbij kan bijvoorbeeld een sponsje zijn. Even in de aluminium verf dippen en dan net als bij drybrushen eerst op een stuk keukenpapier stempelen tot er maar heel weinig vanaf komt. En dan aan de vleugel voorranden en de neus stippelen. En zo zijn er nog veel meer technieken die ja nu vast allemaal gaat uitproberen want als je eenmaal de smaak te pakken hebt dan wil je niet anders meer.
Coole Zero. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2018 18:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Ziet er redelijk goed uit, chipping is echter wel overdone zeker voor deze schaal. De sponstechniek is echt een goede, gebruik ik ook....
beschadigingen aan de cowl vlak achter een propellor zullen niet vaak voorkomen.... de propellor vangt de deeltjes op die aan de voorzijde tegen de kist aan komen, hetzelfde geld voor beschadigingen achter de cockpit op de romp, tenzij dat veroorzaakt is door monteurs die een luik regelmatig moeten openmaken voor inspectie of reparatie.
Verweren is best moeilijk vind ik zelf en ik ben ook nog maar een beginner, maar ik weet wel dat less is more hiervoor ook opgaat. Subtiele verwering is vaak het mooist.
decals die niet meewerken daar kun je niets aan doen.....
verder zou je er nog een laagje matte blanke lak over kunnen doen als je niet tevreden bent over het resultaat.

Ik vindt het toch altijd knap hoe mensen een kit op deze schaal netjes in elkaar kunnen zetten, voor mij is dit gewoon te klein..
Gr Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2018 23:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Leuke kist geworden, ik zou zelf iets meer aandacht aan het plamuurwerk aan de onderzijde hebben gegeven. Wat de decals betreft, je hebt er stugge lappen tussen zitten, met mijn Zero had ik dat ook. Je zou de canopy nog kunnen afplakken en een matte vernislaag over de kist spuiten als je je echt stoort aan de glans. Wat het chippen betreft, less is zeker more. Ik ben zeker geen expert maar er zijn verschillende technieken om het gewenste effect te verkrijgen, sateprikkertje, penseel, spons, chippig fluid, bewerken met een mesje, enz.. Ik denk een kwestie van uitproberen, veel oefenen en dan vindt je vanzelf de manier die voor jou het beste werkt.

mvg,
Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 dec, 2018 8:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
Sea Heat schreef:
Al even een tijd geen update geweest, dit ivm met werk in het buitenland.

Ondertussen heb ik de glanslaag aangebracht en de decals geplakt.
photo 460521
photo 460520

verder voor het eerst serieus geprobeerd te verweren doormiddel van een wash en chipping. ik ben benieuwd naar jullie feedback, de chipping is overigens gedaan met een satéprikker.

photo 460518
photo 460516
photo 460517
photo 460519

nu ik de foto's zo zie moet ik de wash bovenop misschien nog wat beter proberen te verwijderen


mag ik vragen welke wash je op de onderkant hebt gebruikt? die ene foto waarin je wel de wash op de onderkant hebt aangebracht maar nog niet hebt schoongemaakt is de situatie waarin mijn washes namelijk ook terecht komen. De wash trekt een soort van de verf in en droogt redelijk snel op zodat je van die bredere vegen blijft houden.
Ik heb de panelline wash van AK geprobeerd en een acryl verf sterk verdund met water en afwasmiddel, maar bij allebei hetzelfde resultaat.

Bij jou zijn die brede vegen namelijk wel weg..

Snap je wat ik bedoel?

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 dec, 2018 18:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 nov, 2014 22:56 pm
Berichten: 51
fredpiket schreef:
mag ik vragen welke wash je op de onderkant hebt gebruikt? die ene foto waarin je wel de wash op de onderkant hebt aangebracht maar nog niet hebt schoongemaakt is de situatie waarin mijn washes namelijk ook terecht komen. De wash trekt een soort van de verf in en droogt redelijk snel op zodat je van die bredere vegen blijft houden.
Ik heb de panelline wash van AK geprobeerd en een acryl verf sterk verdund met water en afwasmiddel, maar bij allebei hetzelfde resultaat.

Bij jou zijn die brede vegen namelijk wel weg..

Snap je wat ik bedoel?


ik heb de zwarte enamel wash van humbrol gebruikt. deze laten drogen en daarna met een wc papiertje met een klein beetje enamel thinner uitgeveegd zodat het alleen in de naden nog aanwezig is.

_________________
Op de tafel: Revell Handley Page Halifax B. MK.III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 dec, 2018 9:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
Ga ik dat eens proberen.. Dank je wel!

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement