Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 sep, 2018 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bandjes op de velgen gelegd. Er zit maar een heel lichte naad op de rubberen banden. Die ga ik nog verwijderen en dan moeten de banden ook wat viezer worden natuurlijk.

De naad op de rompdelen is geplamuurd en geschuurd. Ging redelijk gemakkelijk. Nu nog de klinknagels bijwerken. Ten slotte nog wat PE toegevoegd.

Bandjes
photo 454244
photo 454247
PE toevoegingen
photo 454248
photo 454249
photo 454250

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2018 7:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik heb niets met duitse vliegtuigen maar deze vind ik wel fraai om naar te kijken. Die hele kabelboom in de wheelbay is een mooie toevoeging. Ga zo door.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 sep, 2018 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dank je Ferry. Ja de wheelbay ziet er leuk uit zo. Ik hoop dat de rest ook zo gaat lukken :)

Dus, nu de hoofdgroepen aan elkaar en het lijkt steeds meer op een Me 262. De pasproblemen die ik in de reviews gelezen heb vallen wel mee. Maar lokaal moet er wel wat plamuur aan te pas komen. Aan de onderkant is overigens een beetje mijn eigen schuld omdat ik dingen aan het wegschuren ben geweest waardoor het later niet meer netjes op te lijnen was zonder een constante druk uit te oefenen op een vlak waar je dat alleen met de blote hand kunt en, dat hou ik nooit vol. Dan maar plamuren en schuren en later de lijnen en klinknagels weer toevoegen.
Bij de motoren zijn dus ook wat openingen te zien en daar ga ik me straks op storten. Het sleutelwoord is hier echt "geduld" want ik moet echt wachten tot alles goed droog en uitgehard is.

Het wordt me trouwens steeds duidelijker hoe geavanceerd deze kist was voor zijn tijd. Flaps, slats, pijlvleugels, straalmotoren (met axiale compressor en niet de minder efficiënte centrifugale compressor). Deze kist deed echt mee met de grote jongens.

Overzicht
photo 454348
photo 454349
Spleten bij de motoren
photo 454350
photo 454351
En mijn zelf gecreëerd probleem. :lol:
photo 454352
photo 454353

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 sep, 2018 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Na wat balanceerwerk bleek dat mijn toegevoegde gewicht in de neus niet voldoende was. Dus, nog meer lood in de neus. Dit moet toch wel genoeg zijn. Een grappig detail is trouwens dat de pijlvleugelstand van de Me262 niet perse alleen maar een aerodynamische keuze is geweest maar ook omdat de motoren aan de vleugels steeds langer werden waardoor er te veel gewicht aan de voorkant van de kist kwam te zitten. Door de vleugels een pijlstand te geven kon dat weer in balans worden gebracht.
Ook het afplak werk gedaan. Ging ook weer gemakkelijker dan ik had verwacht. Nu kan ik niet meer verder omdat ik de kleur voor de onderkant (RLM76) niet heb. Morgen maar weer naar de hobbyshop dus.

Gewicht in de neus
photo 454450
Afplakwerk (de cockpit volgt natuurlijk nog als die van binnen grijs is gespoten)
photo 454451
photo 454449

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 sep, 2018 22:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Mooi hoor, die PE set lijkt van meerwaarde met al die kabels.

Gr Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 sep, 2018 19:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@Lars Ja zeker. En dit was niet eens een dure set.

Begonnen met het spuitwerk. Eerst maar wat preshade. Bij het er op zetten van het grijs bleek echter ook de geplamuurde naad er door te komen door de lichtere kleur plamuur. Een grondlaag was hier wel nuttig geweest dus. Maar goed. Iets dikker grijs er op dan maar en straks wat highlighten.

Preshade
photo 454621
photo 454619
Eerste laag Grijs (alleen achter op)
photo 454620
Iets meer grijs.
photo 454622
En natuurlijk ook op al het klepwerk.
photo 454623

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2018 15:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Lichtgroen er op. De naad op de rug was niet helemaal goed weggewerkt dus die heb ik ook nog even moeten bijwerken. Maar voor zover gaat het prima. Mottling geprobeerd op de staart en ook dat gaat gemakkelijker dan ik verwacht had. Ik laat dit nu lang drogen voordat ik verder ga met het donkergroen. Ik wil niet het lichtgroen er weer vanaf trekken (ja, ik ga het tapen) door ongeduld :lol:

photo 454865
photo 454863
photo 454864

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2018 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Gelijk heb je Klaas. Eerst goed laten drogen want het zou jammer zijn als de mooi gespoten verf weer losgetrokken wordt.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2018 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
En nog maar een post vandaag.

@fvdm Precies. :)

Getapet en gespoten. De donkergroene kleur leek eerst wat te bruin maar nu het droog is lijkt het prima. Moet toch nog gehighlight worden. Nu de tape er afgehaald dat bijna helemaal goed ging op een beetje rijs na. En.. blijkbaar is het niet verstandig om eerst even te testspuiten en vervolgens je model met de grijze onderkant op die natte plek neer te zetten. Dus. :oops:

Nu de mottling en het hier en daar bijtippen en.. herstellen. (zucht)

Getapet en gespoten.
photo 454968
photo 454969
En zonder de tape
photo 454970
photo 454971
photo 454972
photo 454974
Damn
photo 454973

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 sep, 2018 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Mottling toegevoegd en daarna gehighlight en dat dan weer wat teruggebracht tot een aanvaardbaar niveau. Kijkt u zelf maar :)

Ik ben trouwens niet tevreden hoe de neus net links voor de cockpit er uit ziet. De naad tussen het windschreen onderdeel is me veel te duidelijk en, wat nog erger is, het lijkt alsof er een deel van de toplaag van het plastic is afgepeld. Ik dacht dat te hebben verholpen maar nu ziet het er echt niet mooi uit. Ik denk dus dat ik dit deel even ontdoe van zijn laklaag om er opnieuw aandacht aan te gaan besteden. Kortom, ja, dat had ik al gezien. De rest ziet er prima uit vind ik. Aan de slag dus morgen :)

Mottling
photo 455019
photo 455020
Highlights overdreven
photo 455021
Toned down
photo 455023
photo 455024
photo 455025
photo 455026

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement