Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 10:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 jul, 2018 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Na de Mig 21 en de F-104G had ik eens zin in een jaren 50 kist in bare metal, dus gekozen voor de Revell F-86D. Deze had ik voor een prikkie kunnen kopen op het net, en de reviews zijn over het algemeen goed tot uitstekend.
Deze kist ga ik dan ook eens out of the box bouwen, dus zonder PE en resin geweld......ben toch een luie bouwer :mrgreen:

Mijn bedoeling tot nu toe is om er een Deense kist van te bouwen, en kaal zoals op de foto.

photo 449966

Ik kan de kit nu al aan iedereen aanraden, prima detail en een hele strakke passing. Het enige grote nadeel aan de kit is de kleur van het plastic, is wat moeilijker om uit te lijnen de kleur geeft een vertekend beeld. Maar er zijn er ook uitgebracht in grijs plastic.

De doos.....

photo 449952

Bouwtekening is helder en duidelijk.....

photo 449953

En dit moet hem worden.....

photo 449954

Aangezien ik al enthousiast bezig ben geweest, is dit nog over op de sprues.....

photo 449955

De jet engine had ik al gebouwd en gespoten....

photo 449956

De vleugels gelijmd met de wheelbay, dit paste allemaal feilloos. Wel altijd goed droog passen voor het lijmen, scheelt schuren..

photo 449957

Misschien iets te enthousiast van start gegaan, maar hij bouwt zo lekker weg :mrgreen:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Laatst bijgewerkt door Middel67 op zo 07 okt, 2018 13:37 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jul, 2018 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Nog 1 dag.........en dan vakantie :lol:

Gisteren verder gegaan met de cockpit, deze eerst een grondlaag gegeven met X-18 van Tamiya. Daarna de cockpit kleur gespoten, hiervoor heb ik H308 van Gunze gebruikt.
Voor het detailleren van de cockpit heb ik een combinatie gebruikt van Humbrol en Olie verf. Beetje drybrushen en een wash erover.....en kantoor is gereed (moet alleen nog de riempjes schilderen zie ik net :roll: )

photo 449965

photo 449964

photo 449963

photo 449962

photo 449960

Achter de seat zit ook nog een paneel met allerlei zaken, kwast erover en gereed voor installatie...

photo 449961

De brandstof tanks ga ik niet plaatsen maar wel spuiten, al is het alleen maar om te oefenen.

photo 449958

En als laatste voor vandaag, de front wheelbay waar ook de cockpit uiteindelijk op word gelijmd. De groene verf heb ik zelf gemixt met verschillende Tamiya Kleuren....

photo 449959

Tot zo ver......

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jul, 2018 13:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
een goed begin is het halve werk :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jul, 2018 14:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 feb, 2018 2:00 am
Berichten: 86
Woonplaats: Utrecht
Ziet er uit als een mooie kit. Succes verder.
Zie graag het resultaat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 aug, 2018 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Zo......de vakantie zit er weer op, ik mocht deze vakantie een diorama schilderen van mijn vrouw. Met de titel "huis in dorp" schaal 1/1 :cry:

Toch maar noeste temperaturen ondergaan in de garage om de F-86 wat meer gestalte te geven.
Eerst de kist maar eens voorzien van het nodige lood om geen tail sitter te worden, volgens de bouwtekening van Revell is 20 gram voldoende dus heb ik er maar 30 gram van gemaakt :mrgreen:

De neus voorzien met lood met houtlijm.....

photo 451070

Cockpit met air intake geplaatst en ook voorzien met lood. Meer gewicht dan nodig is doe ik altijd, omdat het wat prettiger en steviger aanvoelt.

photo 451071

Nadat alles goed gedroogd was, heb ik de kist in elkaar gelijmd met Tamiya extra thin. Zoals ik al eerder aangaf valt het model bijna als lego in elkaar, nagenoeg geen kieren.....

photo 451073
photo 451074
photo 451075
photo 451076
photo 451077
photo 451078
photo 451079

De kleine kieren bij de vleugel vul ik straks op met milliput.....

Tot zo ver,
Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 aug, 2018 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Lijkt me een prima kit zo te zien. Details doen amper onder voor mijn 1:32 van Kitty Hawk. Lijkt me toch niet echt een recente kit van revell of is dit een reïssue van een ander merk? (sorry, ik ben dit soort kwaliteit van revell alleen gewend van hun recente uitgaves..)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 aug, 2018 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Deze kit is door Revell zelf uitgebracht, deze komt uit 2001 er is ook nog een pro modelor uitvoering van Monogram. Ik heb zelf ook nog de early version F-86 liggen uit 2007

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 aug, 2018 8:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
ziet er mooi uit hoor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 aug, 2018 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Helaas niet veel tijd gehad vandaar deze kleine update.

Ik kwam nog wat kleine navigatie lichtjes tegen die op het uiteinde van de vleugel moeten worden geplakt.........nou dat ga ik dus mooi niet doen, daarvoor gebruik ik op het laatst wel cristal clear om nav lichtjes te maken. Kom ik op terug.

photo 452187
photo 452188

Even gekeken hoe het landingsgestel geplaatst moet worden......en het viel gewoon in elkaar. Steeds meer onder de indruk van de kwaliteit van de kit.

photo 452189

En toen was het tijd voor mijn favoriete werkje.....cockpit afplakken. het blijft gewoon k.. werk :mrgreen:

photo 452190
photo 452191

Zo, als ik nu geen dingen meer vergeten ben kan het brushen beginnen.......eindelijk

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 aug, 2018 8:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie kit zo te zien. Die cockpit ziet er echt wel beestig goed uit....

Nog even schrapen aan het pitot op de vleugel, daar is nog een naadje, op het landingsgestel ook. Als je deze in NMF wil spuiten zijn dit zaken die een grote invloed op het eindresultaat hebben. Ook je zwarte onderlaag gaat meer moeten blinken dan wat je nu hebt op je droptanks.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement