Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 jul, 2018 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
FokkerFan schreef:
Mooie heli zeg. Ik ken dit exemplaar niet echt moet ik zeggen.


Terwijl de Duitse bakken toch echt halve Fokkers zijn! :wink: :brouw:

Ik vind ze ook erg imposant. Leuk als Nederlands what-if onderwerp. Je schiet lekker op, het ziet er netjes uit allemaal.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 aug, 2018 14:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Hij is klaar! Ik had zelf ook al iets als de inspiratiefoto van Tsjopperbob in gedachten. Zo alles opgevouwen ziet er leuk uit en scheelt heel wat ruimte in de vitrinekast :) Heb aan de rotorkop wat verbouwd en schuine kanten geschuurd voor de twee afhangende rotorbladen aan de zijkanten. Het staart-knik mechanisme zit al bij de kit, dus dat was makkelijk. Na de decals die gelukkig nog prima waren, klein beetje wash (is een schow kist) en matte afdeklaag heb ik de wash deze keer licht op/ ervan af geschuurd. Dit geeft een mooi effect. Op de fotos moeilijk te zien, maar je kan de door mij gemaakte rivets in blokken er nog net doorheen zien. Toen alle kleine details erop. Helaas toch nog wat tegenslagen. Bij het verwijderen van de tape op de ramen, blijken de decals niet overal precies aan te sluiten( opgelost door wat decalresten in de goede kleur erop te plakken). Ook nog schuurstof aan de binnenzijde van de pit beglazing gekomen :( Dus voortaan nog beter afplakken/beschermen. ( heb gedeelte weg kunnen krijgen door flink met rietje in de voorste wielbak te blazen. Door de kieren daar toch wat weg kunnen krijgen. Ook nog een raam naar binnen gevallen en wat dof geworden na hermontage(ga dit nog probern op te lossen)
Hier wat eindfotos;

photo 450998

photo 450999

photo 451000

photo 451001

photo 451003

photo 451002

En als laatste een rijtje met mijn duitse heli's, een NH90 zou er nog leuk bij passen. Eerst na de vakantie maar eens starten met de recensie bouw voor IPMS van de Italeri 1/32 Starfighter in RF uitvoering....

photo 451004

Groeten Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 aug, 2018 15:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Ik vind hem mooi geworden hoor :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 aug, 2018 16:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Gave bak JJ. Heb je het nummer ook op de klep van het neuswiel aangebracht? Heb je ook een foto van het scharnierwerk van de staart?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement