Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2018 22:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Deels gelijktijdig met de Hawk t1a wil ik een start maken met het brouwen van een HC-130J U.S. Coast Guard en wel van italeri in de schaal 1/72

En waarom nou perse een Hercules, nou ik heb misschien op een rare manier voorliefde voor de transport vliegtuigen. :brouw:
Zo heb ik een hele wish-list wat ik uiteindelijk wil gaan brouwen maar eerst is de Hercules dus aan de beurt in een jasje van de U.S. Coast Guard.

Voor wat achtergrond informatie verwijs ik graag naar Wikipedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_C-130J_Super_Hercules
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Coast_Guard

Ik gebruik hiervoor dus een kit van italeri, op de doos zit een mooie illustratie van de Hercules
Afbeelding

In de doos zitten de volgende spreu`s:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Helaas kenmerkt de kit zich niet door de details en is er gebruik gemaakt van op liggende panel Lines.

Uiteraard is er ook een decal velletje bijgeleverd:
Afbeelding
In plaats van de geleverde decals te gebruiken voor de grote rode vlakken ben ik van plan om deze te gaan spuiten.

In de handleiding zit een nette verf/decal instructie in kleur.
Afbeelding

Omdat ik mijzelf een beetje had ingelezen in de kit, wist ik dat deze niet overstroomde van de details, daarom heb ik een Big-ed PE set aangeschaft om het nivo van de kit uiteindelijk wat omhoog te kunnen brengen.
Afbeelding

Helaas is er wel wat verkeerd gegaan.
Ik heb niet gekeken naar de inhoud van de Big-Ed eerder alleen naar de omschrijving van de Big-ed met wat er in zou moeten zitten.
De Big-ed is geschikt voor een Hercules HC130 H&J, dikke prima dacht ik.
Helaas bleek het meerden deel van de PE vellen alleen voor de H versie te zijn.
Afbeelding
Mooi jammer dus, zit ik met een Big-ed waar ik grotendeels niks mee kan.
Nu wil ik in de toekomst ook een Nederlandse Hercules C130H gaan maken, dus de PE zal dan uiteindelijk wel gebruikt worden maar ik heb nu voor de J geen kloppende PE set voor de cockpit en exterieur.
Ik heb het grote WWW wat afgespeurd en ik kon geen PE vinden voor de J versie.
Hebben jullie misschien tips?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2018 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Koel. De herc blijft een mooie kist en in deze coast guard uitvoering lijkt me dat nog mooier.

Is dat probleem met big Ed echt zo groot? Hoeveel verschil zit er tussen de H en de J? Maar eerst even kijken wat er in de stes van Eduard zit doe ik nu ook. Daarom heb ik voor mijn P-38 twee setjes besteld omdat ze los elk niet de lading dekten. Ik hoop dat je een gepaste oplossing weet te bedenken.

Succes met de bouw. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 7:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik kan jou liefde voor transportvliegtuigen goed begrijpen hoor. Het zijn vaak mooie kisten vooral de hercules. Helaas wil ik graag alles in 1 schaal houden en dus zal dit voor mij nooit een optie zijn. Succes met de bouw

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 9:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Tjah, mooie sets, en hoeveel verschil is er uiteindelijk tussen een H en een J_versie? Avionica en motoren? Dus misschien 1 of 2 antennes die je uit een handboek gaat moeten halen?

eerst eens zien hoe je deze wilt bouwen, want eenmaal de cockpit dicht is zie je er hoogst waarschijnlijk niks meer van, dus of het wijzertje op het instrumentenpaneel nu iets anders zijn... opvallen zal het niet, tenzij voor u als bouwer. Idem met het interieur van de romp, als je deze niet volledig open bouwt, zie je er niks van, en zelfs al bouw je hem open, heb je op deze schaal nog maar het idee dat er iets is...

Ik bedoel maar, het idee alleen al doet meer dan de exacte waarheid... en het blijft een goede oefening om met PE te spelen, maar om het zo cru te stellen als je nu doet...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 11:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik ben meer een landrot maar mooie vliegtuigen kunnen me ook wel bekoren, de C-130 bvb is één van mijn favorieten en dus ga ik deze volgen.
De uitvoering van de US Coast Guard vind ik ook cool, net zoals de versie van de Blue angels die ik ooit zag op een beurs.
Succes met deze en verdrink op deze schaal niet in al te veel details.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 11:21 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ben het met Silenoz eens, de schijn van details zijn soms beter dan de details zelf, en inderdaad hoeveel echte kenners komen nu binnenstappen om je model volledig afte kraken op het feit dat de beladingsrails een verkeerd profiel hebben oid. Nee gewoon gebruiken en misschien een paar dingen weglaten, maar ik denk dat je toch gauw 80% kunt gebruiken zonder probleem

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 14:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Mooi mooi mooi! En ik zou zeggen, veel van je PE-set kun je wel gebruiken, maar de J-versie is toch heel wat anders dan de H.
Uiterlijk en op het eerste zicht, verschillen ze niet zoveel. En ik zie dat Italeri toch de moeite heeft gedaan om een extra spruetje toe te voegen met de meest in het oog springende onderdelen.

Wat voor mij wel opvalt is dat de kleine pratrijspoorten (raampjes) op de romp niet juist zitten, maar dat is makkelijk te verhelpen.

Veel succes, ik volg!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 16:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Wat een reacties allemaal :brouw:

Ik wil mijn bevindingen over de verkeerde PE wel een beetje nuanceren, op schaal 1/72 door de kleine ruitjes is het inderdaad moeilijk te zien.
Maar ik had een J verwacht en kreeg een H, en zat gewoon even van sh*t.

Maar het idee was bij mij ook wel opgekomen om de cockpit als een H versie te gaan brouwen, standaard in de Kit is deze ook geleverd als een H.

Maar wat is dan het verschil tussen een cockpit van de H en de J? De J is een stuk digitaler.

De H
Afbeelding
Bron Airteamimages.com

De J
Afbeelding
Bron Airliners.net


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 19:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Je bent niet de enige die een voorliefde heeft voor Transport toestellen Hier is nog zo'n idioot en zal dit draadje met veel plezier gaan volgen Ik wens je veel succes

Wim


Laatst bijgewerkt door StevenVD op do 28 jun, 2018 17:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
onnodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2018 8:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ik kan het soms wel snappen dat men zelfs het interieur nauwkeurig wil hebben. Zij kunnen dan zeggen dat het hele model accuraat is, ook al zie je er weinig van. Gemoedsrust zeg maar.

Flynn schreef:
Wat voor mij wel opvalt is dat de kleine pratrijspoorten (raampjes) op de romp niet juist zitten, maar dat is makkelijk te verhelpen.


Wat is daar niet juist an Flynn?

Mooie set hoor. Succes verder.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement