Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2018 18:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Mijn volgende project is weer eens een WOII kist. de legendarische P-38 Lightning. De gelijkenis met de Fokker G1 is opvallend en boze tongen beweren dat Lockheed een poging deed om de G1 te kopiëren. Of dat waar is weet ik niet maar hoe dan ook was het een zeer geslaagd ontwerp. Buitengewoon snel voor zijn tijd en sierlijk in zijn uitstraling. Kortom, een mooie kist.

De versie van Hasegawa wijkt af van de Monogram kit die ik lang geleden gebouwd heb. (lees 1984) Natuurlijk geen op liggende paneel lijnen maar ook geen kanonnen in de neus. Hij lijkt me wat kleiner dan ik verwacht had. Het ziet er wel allemaal erg netjes uit en ik ben van deze generatie bouwdozen van Hasegawa gewend dat het ook allemaal goed past.
Tenslotte heb ik weer een setje bij Eduard besteld. Dat wordt een beetje standaard.

De doos
photo 448801
Spues
photo 448802
photo 448803
photo 448804
photo 448805
photo 448806
photo 448807
Transparante delen
photo 448808
Decals
photo 448809
Instructies op een vel.
photo 448810
photo 448811
En de aanvullingen van Eduard.
photo 448812

Ik ben weer bezig :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op do 09 aug, 2018 12:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2018 10:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Succes, benieuwd naar de passing van deze... staat ook nog op mijn to do lijstje...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2018 10:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Deze ga ik volgen Klaas, ben er ook 1 aan het bouwen op dit moment. Succes :brouw:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2018 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Ik ga mijn best doen en na al weer 100 views binnen een dag moet ik natuurlijk ook wat laten zien.

Ik Heb twee verschillende sets van Eduard gekocht. Ik ga ze combineren want apart dekken ze de lading niet maar samen is het een stuk beter. Maar dat betekent wel een hoop uitzoek werk, wat waar moet komen en wat ik van welke set gebruik, zonder daarbij de nummers van de onderdelen door elkaar te halen. Maar ja, dat doe ik mezelf aan :lol:

Eerst maar eens alles in de cockpit dat ik interieur groen kan gaan spuiten. Maar niet nadat er een laagje primer over is gegaan anders blijft er geen verf aan dat koper zitten haha. De eerste plaatjes laten al weer wat PE zien.

PE en plastic stoeltje ter vergelijking.
photo 448853
De console voor de linkerkant, die met het grote PE stuk er op heeft tergend kleine PE handeltjes. Man wat een werk. Ik gebruik nu langzaam drogende super lijm en dat maakt het iets gemakkelijker... Iets... dus.
photo 448854
photo 448855

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2018 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
De cockpit heeft een kleurtje gekregen over een dun laagje primer. Ik ben blij dat de kleine handeltjes zijn blijven zitten. Nu kunnen de consoles e.d. zwart worden geschilderd waarna er nog wat voorgekleurde PE op kan. Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.

Voor de wielbakken is een hele boel PE beschikbaar. Ziet er als een mooie toevoeging uit. Ik gebruik nu de langzaam drogende cyano acrylaat lijm van Mig en die bevalt me tot nu toe prima. Je hebt even om te corrigeren (heel even) en dat is net genoeg om met een gerust hart te lijmen en... misschien nog wel belangrijker, het potje is goed af te sluiten. Wie heeft er geen ervaring met secondelijm die als het flesje nog half vol is niet meer te gebruiken is omdat de opening... geen opening meer is?

De cockpit in het groen
photo 448948
Neuswielbak
photo 448943
photo 448944
Een van de hoofdonderstel bakken
photo 448945
photo 448946
photo 448947

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2018 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dit wilde ik nog even laten zien. Druk... :)

photo 448952
photo 448953

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 7:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooi werk Klaas, het werken met PE gaat je goed af zo te zien.

Dat probleem met de CA lijm had ik ook altijd. Altijd moest ik het gaatje doorprikken en de lijm werd steeds iets dikker. Daar baalde ik van want ik moest altijd veel lijm weggooien. Sindsdien gebruik ik die hele kleine goedkope tubetjes. Dat werkt bij mij prima en de lijm krijgt haast geen kans om uit te drogen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 8:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi en verzorgd werk...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2018 13:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ziet er mooi, verzorgd en gaaf uit tot nu toe!

Er zit inderdaad een groot verschil tussen plastic en de PE onderdelen. Dat laat je goed zien.
Ik heb nu bij toeval bij een kit PE onderdelen zitten en ga die proberen te gebruiken.

Zelf bouw ik nu voertuigen uit de Tweede Wereldoorlog, maar krijg door een paar topics in dit gedeelte van het forum zin om vliegtuigen te gaan bouwen.
Al stonden de Liberator, Mitchell en het Vliegend Fort al op mijn to build list.

Succes, je hebt een volger erbij! :)


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op ma 02 jul, 2018 7:55 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2018 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank jullie :)

Nog meer bronzen onderdeeltjes toe gevoegd. De deuren van de wielbakken krijgen nieuwe scharniertjes. En dat viel ontzettend mee. Daarnaast alvast wat gewicht in de neus gedaan. 35 gram wordt er geadviseerd. Ik hoop dat het genoeg is.

Eerst scharniertjes verwijderen.
photo 449198
De onderdeeltjes voorbereiden.
photo 449199
Zodat ik alles in een keer kan plakken.
photo 449200
photo 449201
Pootjes ook wat. Komt nog een draadje op natuurlijk
photo 449202
En gewichtjes
photo 449203

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement