Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 8:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 aug, 2018 10:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Hoi allemaal dank voor de lovende woorden, motiveert nog meer om het model deze vakantie nog af te ronden :).
@klaas tja soms heeft het model bij deze hobby de neiging om zomaar een hoek van de kamer in te vliegen... Gelukkig heeft deze dit nog niet zo gehad ;).
@timmie, transperantor moet ervoor zorgen dat verf meer opaque wordt. Niet transperant zoals de naam misschien suggereert. Maar wel minder dekkend waardoor de onderlaag beter zichtbaar blijft. Op de onderkant is dit beter gelukt.
Afbeelding
Ik heb de decals aan het roer (?) Ingesneden, in de fotos zie je het misschien minder goed. Helaas was ik een beetje te ongeduldig waardoor er inderdaad een stukje af is. Zit te dubben of ik het bu moet stippen, vraag me af of het kleurverschil het niet alleen erger maakt...
En de camo heb ik free hand gespoten, daardoor ging het ook mis met de transperantor denk ik. Of beter gezegd ik vond de verschillende kleurstelling te verwarrend in relatie tot het camopatroon dat ik wilde aanbrengen.

@Silenoz. Bij het aanbrengen van decals gebruik ik vaak een qtip of zo een vrouwen oogschaduw ding. Zal eens de tandenborstel proberen, dan voor de tip. Welke lijmrest bij de canopy doel je op?

Groeten Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 aug, 2018 10:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Het betrof de uitstulpingen aan het windshield, maar deze horen daar blijkbaar... My bad..

Tandenborstel gaat misschien te hard zijn:

ik heb het meer over zo'n type:

Afbeelding

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 aug, 2018 11:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Silenoz schreef:
Het betrof de uitstulpingen aan het windshield, maar deze horen daar blijkbaar... My bad..

Tandenborstel gaat misschien te hard zijn:

ik heb het meer over zo'n type:

Afbeelding


Haha lol gelukkig zo komen misverstanden de wereld in. Zo een bostel heb ik wel, zal dan die proberen :).
Gelukkig hoef ik geen lijm weg te werken dan, fijn in elk geval dat je aandacht aan mijn model besteed, dat wardeer ik wel :).

Gr Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 12:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Hoi, de La is klaar. Uiteindelijk had ik best nog wat issues. Vooral het motorblokje wilde niet zo echt passen. Ik heb wat chirurgische ingrepen gedaan om het enigzinds erin te krijgen. Een jury met zaklamp ziet zo wat er bebeurt is. De les is dan toch meer dryfitten ondanks of misschien vooral door het additionele detail werk. In ieder geval zit alles in elkaar.
Voor het eerst heb ik minimale problemen met het landingsstel gehad. Met ongelooflijk trillende handen de antenne kabel bevestigd. Niet super strak maar ik ga ervoor. Volgende keer ga ik wat voorboren. Helaas waren de clear canopy parts uit de doos al flink beschadigd, ik durfde opvijzel werk niet aan, daar baal ik nu wel van. Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Graag hoor ik de tips en tops :).
Groeten Lars

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 14:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Erg mooi geworden! Sowieso is dit een "ethetically pleasing" type als je het mij vraagt. Leuk ondergrondje ook.

Klein (constructief) kritiekpuntje, bij het voor aanzicht viel me de naad over het midden van de banden op. Ik vermoed dat dat bij het origineel er niet zit. Verder zie ik zo geen sporen van pas-en-meetwerk om de motor erin te krijgen. Die vind ik namelijk ook erg realistisch geworden met alle kleurvariaties en koperdraad etc.

Op naar een volgend model?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 15:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
leuk model geworden, mooi geschilderd. Die motor vind ik zoals hierboven aangehaald ook prachtig.

qua opmerkingen:

Ik denk dat de buitenroeren op de vleugels steeds in omgekeerde zin bewegen (links omhoog -> rechts omlaag en omgekeerd) maar niet beide naar 1 zijde, anders kan je vliegtuig niet draaien rond zijn as. op de staart is het wel goed, die controleren het stijgen/dalen (horizontale roeren) en links/rechts (vertikaal roer)

opletten op de naadjes (banden, vleugelvoorrand)

de openingen voor de mg's in de cowling lopen niet door tot de achterzijde, misschien nog met een klein boortje?

Hopelijk heb je er wat aan, maar al bij al staat er een heel net model...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 16:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers. Een keurig model met wat ruimte voor verbetering maar dat doet weinig tot niets af aan het geheel. Als je meer vliegmachines wil brouwen kun je voor je antennedraad eens denken aan elastische draad van ushi van rosten. Dit is in drie diktes en omdat het elastisch is makkelijk strak te krijgen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Leuk gedaan zo opengewerkt. Ook al paste het er niet helemaal goed in. Als je het niet gezegd had was het niet opgevallen. Ik ken Zvezda niet als merk maar dit ziet er wel leuk uit zo en is een onderwerp dat je niet in veel andere merken zult aantreffen denk ik. (ik hoor graag het tegendeel :) )

Top werk :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2018 15:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
FokkerFan schreef:
Erg mooi geworden! Sowieso is dit een "ethetically pleasing" type als je het mij vraagt. Leuk ondergrondje ook.

Klein (constructief) kritiekpuntje, bij het voor aanzicht viel me de naad over het midden van de banden op. Ik vermoed dat dat bij het origineel er niet zit. Verder zie ik zo geen sporen van pas-en-meetwerk om de motor erin te krijgen. Die vind ik namelijk ook erg realistisch geworden met alle kleurvariaties en koperdraad etc.

Op naar een volgend model?

Dank je :). De motor moest in een rondje gedrukt worden die aan het omstel zitv(zie de build up foto). Ik heb dat hele rondje eraf geknipt zodat er meer ruimte ontstaat. Vervolgens heb ik een beugel er weer boven op geplakt, die zie je dus. Als je goed kijkt zie je dat de overige beugels missen. Ja de kieren, die zijn iemand anders ook al opgevallen. Bij de banden zijn me opgevallen na het plakken en dusten :/. Wel balen bij de bandjes moet toch te verhinderen zijn :(.
En ja de volgende wordt de Revell 1/32 Me262 nachtjager :).

Silenoz schreef:
leuk model geworden, mooi geschilderd. Die motor vind ik zoals hierboven aangehaald ook prachtig.

qua opmerkingen:

Ik denk dat de buitenroeren op de vleugels steeds in omgekeerde zin bewegen (links omhoog -> rechts omlaag en omgekeerd) maar niet beide naar 1 zijde, anders kan je vliegtuig niet draaien rond zijn as. op de staart is het wel goed, die controleren het stijgen/dalen (horizontale roeren) en links/rechts (vertikaal roer)

opletten op de naadjes (banden, vleugelvoorrand)

de openingen voor de mg's in de cowling lopen niet door tot de achterzijde, misschien nog met een klein boortje?

Hopelijk heb je er wat aan, maar al bij al staat er een heel net model...


Ook dank. De kieren :/. Aan de vleugels zie ik nu ook op de fotos. De banden, tja slordig vind ik. Aan de romp bovenkant en onderkant zijn ook nog wat kieren. Heb daar vaak last van. Bij dit model werk ik met mr solvent putty, werkt duidelijk beter voor mij maar het volgende vliegtuig moet toch echt kierloos opgeleverd worden! De ailerons, ik zoek nog wat referentie fotos. Je zult heus gelijk hebben maar ik kan zelf nog niets vinden op het web. Anders is dit iets wat ik nog kan verbeteren. Volgens mij hadden de loopjes door moeten lopen tot de cowling, anders had ik ze zeker opengeboord, ik weet niet of ik het aandurf dit nu nog open te boren :(.

fvdm schreef:
Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers. Een keurig model met wat ruimte voor verbetering maar dat doet weinig tot niets af aan het geheel. Als je meer vliegmachines wil brouwen kun je voor je antennedraad eens denken aan elastische draad van ushi van rosten. Dit is in drie diktes en omdat het elastisch is makkelijk strak te krijgen.


Dank je, sinds lang weer zelf wat details toegevoegd, wat technieken verbeterd en ook een aantal teleurstellingen verwerkt. Die kieren moeten echt weg zijn de volgende keer. Elastisch draad staat op mijn boodschappenlijstje voor de volgende beurs :).


Klaasdebouwer schreef:
Leuk gedaan zo opengewerkt. Ook al paste het er niet helemaal goed in. Als je het niet gezegd had was het niet opgevallen. Ik ken Zvezda niet als merk maar dit ziet er wel leuk uit zo en is een onderwerp dat je niet in veel andere merken zult aantreffen denk ik. (ik hoor graag het tegendeel :) )

Top werk :brouw:

Dank je :). Ik ken Zvezda nog van vroeger als prutzooi uit het oosten. Die jongens daar timmeren hard aan de weg. Het blijkt dat meer modellen van hun er goed op staan. Deze heb ik bewust gekozen ivm de mogelijkheid de motor te tonen. Wat jammer is dat het model flink veel details kent die je uiteindelijk helemaal niet ziet en dat ze dan uitgerekend bij de motor half werk leveren. De blok zelf is mooi uit de doos maar erachter zit dus helemaal niets hoewel het erg zichtbaar is. Ook is het zo gengineerd dat het lastig is om een exacte replica te maken. Ook minpunt is het gebrek aan oppervlakte details aan de romp en bovenkant van de vleugels. Maar dit is in het orgineel niet anders, het geeft echter minder mogelijkheden voor de weathering.
Zo weer genoeg geklaag want het was zeker een leuk model om te bouwen, ik vind het ieg een aanrader (€19 + €5 voor het Pe setje toch niet verkeerd?).
Overigens heeft de Revell 1/32 Fw190 en Arado 196 ook een mooie toonbare radiale engine. Dit was ook mijn testrun voor die vliegtuigen :).

Groeten Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2018 17:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster


En verder:

https://forum.il2sturmovik.com/topic/30 ... 12/?page=4

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement