Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 2:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2018 20:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Hoi allemaal, dit wordt mijn volgende project. Ik heb deze gekozen omdat de kit de mogelijkheid biedt de motor te laten zien. De boxart,
Afbeelding

Geen Revell zwabber doos, maar een mooi afsluitbaar kistje met wel Revell zwart wit instructies,
Afbeelding

Maar dan, de bovenste sprue ligt gewoon bloot in de doos, tja.
Afbeelding

Verder leuke details
Afbeelding

Ik heb er een PE setje bij besteld. Het is de set voor de 5 FN, maar vergelijking me de 5 set levert op dat deze verder exact dezelfden zijn. Verder voor het eerst een decal set bij besteld. Vooral omdat de blauw grijzige camo leuker vind, ik ga dus de 02 maken. Ook eens Mig verf besteld, ben benieuwd of deze beter dan Vallejo bevalt. En Mr Solvent putty, dit is vloeibare putty die hard uitdroogd. Ik heb al zoveel spul geprobeerd maar ik ben verliefd op dit spul, echt een aanrader.
Afbeelding

Omdat ik op mijn bestelling wachte ben ik met de motor begonnen. En ja hoor, direct misse boel. De rods passen totaal niet. En volgens referentie fotos hadden deze staven 1 dikte. Dus die dingen eraf geknipt (heb de rods wel bewaart voor later) en vervangen met styrene staafjes. Ik wilde extra draadjes toevoegen en de plug simuleren. Dus gaatjes geboord, de dunne rods op maat gesneden en wat uitgeboord en in de gaatjes geplakt. Helaas bleken ze niet genoeg uitgeboord en behalve twee draden braken alle draden af in ern poging deze om de blok te buigen. Dus heb ik al die staafjes weer helemaal uitgeboord en kon toen makkelijker de draad buigen.

Afbeelding
Afbeelding

Overigens heb ik alleen de achterkant van de blok onder handen genomen aangezien je van de voorkant niets gaat zien. Het blijkt dan dat het stuk achter demotorblok die zichtbaar is een grote ronde schijf is. Ik heb geprobeerd deze te detailleren. Echter de maten kloppen niet en ik kwam toch mijn grenzen in deze schaal tegen. Uiteindelijk heb ik kabeltjes (van getrokken sprue) en andere details toegevoegd. Lijkt er een beetje op maar staat denk ik toch wat interessanter uit dan die ronde blok.

Afbeelding

En ook alvast het skeletje gebouwd. Vrij priegel werk om deze schoon te maken maar goed te doen.
Afbeelding

Tot zover. Tips en tops welkom :)

Groeten Lars


Laatst bijgewerkt door Twentecable op wo 29 aug, 2018 12:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jun, 2018 0:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Succes met deze kit. Van Zvezda heb ik nog niet vaak positieve reviews gelezen maar je weet maar nooit. Zo heb je wel juist de wat ongebruikelijkere kits. Veel plezier. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jun, 2018 8:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Klaasdebouwer schreef:
Succes met deze kit. Van Zvezda heb ik nog niet vaak positieve reviews gelezen maar je weet maar nooit. Zo heb je wel juist de wat ongebruikelijkere kits. Veel plezier. :brouw:


Hoi Klaas de reviews van deze kit zijn redelijk positief. Je krijgt voor 19€ toch best wat leuks te doen met leuke details. Er zitten haken en ogen aan, dus geen shake en bake maar wel een beetje van Maggi en een veetje van mij en dan komt het goed :).
Ik hoop met hetzelfde plezier dit model af te kunnen maken.
Groeten Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jun, 2018 8:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Gaaf! Mooi en imposant vliegtuig en ik verwacht ook dat dit een hele fijn kit gaat zijn. Hoewel ik nog geen kit van Zvezda afgemaakt hebt (2 wel bijna compleet in elkaar gezet) is mijn conclusie dat het hele fijn te bouwen kits zijn. In ieder geval de nieuwere. Als ik Eduard and Tamiya als maatstaf neem, dan zitten ze op 95% daarvan. Enkel de decals vind ik vaak niet mooi en dik. Maar daar heb je al een alternatief voor. Voor 19 euri heb je een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding. Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jun, 2018 16:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Fokkerfan, het is echt een leuke kit om te bouwen. De eerste bouwfase, interieur, is nu afgerond. Morgen komt dan hopelijk de eerste verf erop. Als alles mee zit is het interieur na dit weekend af.

Gr Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2018 0:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 jul, 2013 21:14 pm
Berichten: 118
Je ziet een hoop Duitse, Britse en Amerikaanse fighters uit WO2, maar niet zo veel Russische, leuk! Ik volg.

_________________
Op het bureau: Italeri 1:72 Su-32/34 , Revell 1:48 Mosquito B Mk. IV.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2018 19:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden Roel.

Gr Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2018 22:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Hoi, een kleine update. Ik heb al het interieur eerst met enemal zwart gegrond, daarna met wit delen lichter gemaakt. Het idee was om Mig tranparent te gebruiken. Ik vind dat zelf nog niet zo, misschien dat de verhouding niet klopt. Ieg heb ik nog wat met een lichter grijs bijgewerkt. Komende week wordt erg druk. Ik hoop volgend weekend de details te schilderen, pe te plakken en het interieur af te krijgen.

Groeten Lars
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jun, 2018 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Deze ga ik maar eens op mijn gemak volgen, ik ben benieuw naar het vervolg. de motor ziet er al fijn uit.
Kun je dit vliegtuig ook met kappen open maken dat zvevda het buizenframe zo mooi heeft gemaakt?

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2018 10:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Hoi Lars, die decalset is voor een La-5F. Zou je die niet beter kunnen bewaren voor het 'backdaten' van een La-5FN van Zvezda die meer visuele overeenkomsten heeft met een La-5F dan een La-5?

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement