Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 18:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2018 23:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 jul, 2013 21:14 pm
Berichten: 118
Goedenavond iedereen,

Hier weer een update na 70 rondjes filerijden in Montreal, ik heb dit weekend gelukkig genoeg kunnen doen.
Ik ben begonnen met het lijmen van de horizontale stuurvlakken in de vorm van canards en horizontal stabilizers.

Afbeelding


Daarna waren ook de vertical stabilizers met rudders aan de beurt.

Afbeelding


Daarna de hardpoints, deze Rus heeft er nogal wat, de hardpoints tussen de engine "pods" heb ik maar achterwege gelaten omdat ik niet genoeg bewaping meer had, er was namelijk 1 geleide bom verbogen.

Afbeelding


Dan het gedeelte waar ik lang naar uitkeek, het primen.

Afbeelding

10 minuutjes later:
Afbeelding

Even omdraaien:
Afbeelding

En wederom een paar minuten later:
Afbeelding


En dan de selectie aan bewapening in elkaar gezet, de wapens die ik volgens de informatie op het boekje kan vinden zijn van links naar rechts en onderen:
R-77, Kh-39L, KAB-500L, AA-11 en de Kh-31.

Afbeelding


Landingsgestel voor de neus, met een aantal extra onderdelen.

Afbeelding

Afbeelding


En het hoofdlandingsgestel met bijbehorende onderdelen.

Afbeelding

Afbeelding


Als laatste heb ik 2 van de 3 wheelbays alvast in de opgegeven Dark Gull Gray gespoten. (Revell Aquacolor 74)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dat was het weer voor vandaag, met dit tempo durf ik wel te zeggen dat het model binnen de komende 2 weken af is, maar ik juich nog niet te vroeg.

In ieder geval bedankt voor het lezen, tips, kritiek en complimenten zijn welkom.

Met vriendelijke groet,

Roel Wubben

_________________
Op het bureau: Italeri 1:72 Su-32/34 , Revell 1:48 Mosquito B Mk. IV.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2018 9:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Mocht je nog zo'n bom nodig hebben, eventueel kan ik je deze toesturen (regelen via PB) ik heb op de mijne de bewapening toch volledig vervangen door aftermarket. Als je mijn verlag leest zie je dat er in de kromming tussen de vleugels en de neus nog platte platen zitten. Breng je deze ook aan, of ga je verder recht uit de doos? Sowieso, als je deze niet monteerd, maak dan de gaatjes dicht, staat iets netter.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2018 12:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 jul, 2013 21:14 pm
Berichten: 118
Hey Silenoz en de rest van de lezers,

Ik denk dat ik de bom maar weg laat, tenzij dit problemen oplevert met de realiteit, en als men graag de totale loadout willen zien wil ik het overwegen. En over die platte platen je bedoelt deze zeker? Als ik besluit de 3e KAB-500L eronder te hangen zal ik de gaatjes niet dichten, zo niet gaat er plamuur over de gaatjes. Bedankt voor de tip, dit was ik waarschijnlijk vergeten.


Afbeelding


Ik moet even uitzoeken of dit een mid-life update is, het niet zo lastig om te scratchen lijkt me.

Ik twijfel nog tussen een camouflagepatroon dat waarheidsgetrouw is en een splinter camouflage zoals je op deze Su-35 ziet:

Afbeelding


De email naar Italeri voor de verloren onderdelen is er al uit en de reactie is al binnen, nu even duimen dat de onderdelen nog op voorraad zijn.

Voel je vrij om te reageren met wat jullie graag zouden zien.

Met vriendelijke groet,

Roel Wubben

_________________
Op het bureau: Italeri 1:72 Su-32/34 , Revell 1:48 Mosquito B Mk. IV.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2018 7:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het in de primer zetten blijft altijd 1 van de mooiste dingen, vind ik. Dan zie je het een geheel worden. Wat de camo betreft heb ik geen voorkeur, als je twijfelt kun je altijd een muntje opgooien. Het begint al een fraai geheel te worden maar ik denk wel dat de wielstellen nog wat aandacht nodig hebben ivm met gietnaadjes.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2018 18:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 jul, 2013 21:14 pm
Berichten: 118
Goedemiddag iedereen,

daar ben ik weer dan, na een weekje drukte en deadlines. Tijd om weer een update te geven over deze SU-34,
ik heb namelijk weer het een en ander kunnen doen in de tussentijd.

Allereerst ben ik op verzoek van fvdm wat gaan doen aan de sinkmarks in de wheelbays en op de kleppen van het landingsgestel,
voor de bays heb ik een aantal stukjes plastic tussen de gaatjes gedaan waar de structurele balken ontbraken door de sinkmarks.
Vullen met plamuur durfde ik niet meer aan nu het hele gedeelte al in elkaar zat.

Afbeelding

Afbeelding


De kleppen waren wat makkelijker om op te knappen, er moest wat overbodig plastic worden verwijderd, waarschijnlijk gietfouten.
Het enige wat overbleef was een beetje plamuur, en klaar.

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb geprobeerd om nieuwe vinnen te maken voor de 3e KAB-500L, ik ben nog niet helemaal tevreden,
zal het binnenkort nog een keer moeten proberen, heb de hardpoints tussen de motoren al wel gemonteerd.
Geen open gaten meer in de romp.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Fast forward a couple of days: tijd voor een preshade, ik heb geprobeerd de achterkant van het toestel wat donkerder te maken dan de voorkant, rekening houdend met de build-up van vuil, olie en andere viezigheden.

Afbeelding


Het overige zwart is met een beetje ijzerkleur (Revell Aquacolor 90) op de engine exhausts gespoten en daarna nog verder gemengd met meer ijzerkleur om de 2 verschillende componenten hun kleur te geven.

Afbeelding

Afbeelding


En een nieuw laagje verf eroverheen, dit keer de definitieve grijze kleur. (Revell Aquacolor 43)

Afbeelding


Ik ben alvast begonnen met het maskeren van de wheelbays, aangezien ik ook niet tevreden was met de paintjob die ik had gedaan.
Dit ligt al klaar voor vanavond, dus ik gok dat er binnenkort weer een update zal zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb gelukkig de missende onderdelen kunnen bestellen via Italeri vorige week dus met een beetje geluk zijn ze voor het weekend binnen.


Bedankt voor het lezen,

Met vriendelijke groet,

Roel Wubben

_________________
Op het bureau: Italeri 1:72 Su-32/34 , Revell 1:48 Mosquito B Mk. IV.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jul, 2018 0:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 jul, 2013 21:14 pm
Berichten: 118
Goedenavond beste forumleden,

Het is alweer een tijdje geleden sinds de laatste update, soms loop je een beetje vast. In mijn geval was dat toen ik argeloos met naast tape geen verdere bescherming de witte gedeeltes van de camouflage wilde airbrushen en je raad het al, overspray.

Dus ben ik 2 dagen geleden weer verder gegaan en heb ik de boel opnieuw van een kleurtje voorzien. Alle witte vlakken en de witte neus eerst:

Afbeelding


Daarna het antraciet:

Afbeelding


De derde stap was het zwarte gedeelte van de canopy:

Afbeelding


Na een laagje glans kon het laatste spuitwerk beginnen, de panelen met koelgaten voor het boordkanon:

Afbeelding


Helaas lijkt het er op dat er wat stof aan de binnenkant van de canopy zit, en er nog een waas van de plakstof van de oude tape zichtbaar is, dit laatste is niet zo moeilijk om op te lossen, ik zal hier binnenkort naar kijken.

Afbeelding

Nu is het tijd voor een van de leukere stappen, het plaatsen van de decals, dit was overigens de eerste keer dat ik Micro Set en Sol heb gebruikt en het bevalt me prima. Ik heb gekozen voor nummer 45, het toestel dat aanwezig was op de Airshow Paris-Le Bourget in 1995, en na een uurtje of twee met m'n handen in het water zag het toestel er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding


Tijd voor het lijmen van het landingsgestel, kleppen en de engine exhausts.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dat was het weer voor vandaag, wat er nu nog overblijft is de bewapening, een wash en wat andere final details.

Bedankt voor het lezen, reacties, tips en kritiek zijn welkom.

Met vriendelijke groet,

Roel Wubben

_________________
Op het bureau: Italeri 1:72 Su-32/34 , Revell 1:48 Mosquito B Mk. IV.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jul, 2018 6:50 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Knap uiteindelijk toch heel aardig op voor zo'n broeikasmodel he

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jul, 2018 8:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik denk dat het er prima uitziet. Klopt het dat je op de onderkant nog ietsje moet bijtippen met verf?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jul, 2018 8:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 jul, 2013 21:14 pm
Berichten: 118
Waar denk je een verbeterpuntje te zien fvdm? Als ik inderdaad iets gemist heb ga ik het corrigeren.

Met vriendelijke groet,

Roel Wubben

_________________
Op het bureau: Italeri 1:72 Su-32/34 , Revell 1:48 Mosquito B Mk. IV.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jul, 2018 6:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Zeg maar Ferry hoor :D . Ik dacht op de tiende foto 3 witte vlekken te zien. Maar nu ik nog eens kijk zouden het misschien ook decals kunnen zijn.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement