Update 08-06-2018
Daar ben ik weer, twee dagen voorbij sinds de laatste update, wederom lekker laat op de dag, maar goed ik heb ook nog dingen te doen naast plastic betasten. Genoeg gepraat, tijd voor wat nieuws.
Allereerst een even een HUDje in elkaar gefrutseld, een overgebleven stukje zijruit van de kas die zich de canopy van een DeHavilland Mosquito noemt werd opgeofferd, best goed gelukt als je het mij vraagt, zijkantjes Revell Enamel 55 geverfd en de cockpit wat touch-ups gegeven.
Ennnnn de canopy erop, sealed again for the second time.
Blokje lood erbij, ik weet niet of het nodig is maar het kan geen kwaad, het stond in ieder geval niet in de instructies.
Vervolgens heb ik de romphelften weer op elkaar gelijmd, ik had wat meer knijpers kunnen gebruiken, maar de zwijnenstal die ooit mijn kamer was verstopt af en toe dingen die ik nodig heb. (totaal niet mijn schuld
)
Ik gok dat dit staartstuk in het echt vol met elektronica, jammers, early warning systems en radars zit. De officiële benaming is tail stinger, en sommige versies bevatten inderdaad rear facing radars, voor de rest is er niet zo veel over te vinden, een hoop Russische gevechtsvliegtuigen hebben deze karakteristieken. Een beetje lijm en een knijpertje en dit onderdeel zit ook weer terug waar het zat.
De pasvorm van deze kit is best okey, maar "best okey" is niet goed genoeg in mijn mening, dus heb ik de Alabastine Auto Plamuur maar weer eens opgezocht. Even afplakken met wat Scotchtape bespaart weer een hoop schuurwerk en het is beter voor de panellines.
Tijdens het schuren vond ik dat de tail stinger toch wat extra plamuur kon gebruiken, dus ik zal dit weekend nog wat schuurwerk hebben, ik gebruik de reserve plastic strips uit de kraag van een van mijn overhemden als een plamuurmes.
Een avondje schuren en nat polijsten met een fijn schuurpapiertje later:
Dusss, dit weekend zal ik nog moeten schuren en polijsten. Daarna kan ik rescriben, alleen heb ik daar geen mes voor, any tips? Na het scriben en nalopen van de naden kunnen de control surfaces erop en dan de primer, en daar heb ik zin in, want dan hoef ik de 17.000 verschillende tinten oude verf niet meer aan te zien en wordt alles zo'n 20 keer overzichtelijker.
Bedankt voor het lezen en voor nu alvast fijn weekend, ik gok dat ik zondag weer een update heb.
Met vriendelijke groet,
Roel Wubben