Ik weet niet zo goed waar ik zat op te wachten met de Airfix Hampden. De onderkant afwerken, de neus erop, antennes en case closed.
Maar de onderkant schrikt me wat af. Die duikende torpedo moet op zijn plaats.
Wat me ook tegenhield: ik moest bij de staartschutter aan beide zijden nog een gaatje maken voor de antennes. Dat had ik beter gedaan voor het spuiten. Helaas.
Toen ik hoorde dat ik over twee weken misschien weer moet beginnen werken, panikeerde ik zodanig, dat ik maar in gang geschoten ben.
Om te vermijden dat ik zou uitschuiven met het aanzetten van het boortje ( ik ken mezelf en Murphy ) eerst met een naald een aanzetje gemaakt en enkele omwentelingen later zaten de gaatjes purrfect op hun plaats.
Tja, dan ook maar verder met de rest van de onderkant.
De buikschutter. Koepel wat strakker bijgespoten. MG's met een drupje houtlijm op hun plaats. Alleen nog kleuren.
De gigantische handen van de schutter vijlde ik zodanig bij, dat ik ze tussen de twee MG's kon positioneren met een drupje secondelijm. Terwijl ik dit intik, denk ik meteen aan de navigator in de neuskoepel van mijn Valom versie: die kwam los nadat de neus erop zat. Als deze MG's loskomen, zit mijnheer ook niet meer op zijn plaats en verdwijnt ie in de fuselage met de MG's erachteraan. Nog ff bekijken hoe ik dat kan voorkomen. Hij raakt niks met zijn laarsjes. Daar had het nog gekund...
Soit. Daar prakkizeren we ook een paar weken over.
Eens de buikkoepel op zijn plaats zit, is het de beurt aan de torp. Brand een vette kaars voor me, brouwers, please.