Dank je wel, Deef, maar het is er maar een, hoor. Ik was zo ijdel hem langs alle kanten te laten zien.
Maar nu de zilveren ringen in het koper van de motorgondels zitten, is het tijd om het Airfix-antiek af te werken.
De gondels zouden al op de vleugels kunnen. En de uitlaten eronder. Met de schroeven wacht ik nog wat, want er moet nog flink gegoocheld worden om heel het tuig met de torpedo op zijn sokkel te krijgen.
Ik ben ook veel te laat met gaatjes boren om de antennes aan beide zijden in de fuselage te laten verdwijnen. Wordt ook nog een secuur jobje.
En voor ik de torpedo er onderaan laat bengelen, dien ik eerst zicht te hebben op de verhoudingen met de zee die eronder hoort.
Een overschotje forex uitgezocht dat qua verhoudingen bij het tuig past en ff uitgemeten waar de sokkel zou moeten komen om de boel evenredig in het midden te laten uitkomen.
Ik dacht eerst gewoon twee gaatjes te boren en alleen de piloon te gebruiken, maar dan zou La Hampden wel heel laag over het water gaan. De golven moeten er ook nog overheen.
Dan maar met de voet erbij, zodat er wat meer marge voor de golven overblijft. Maar die mag wel flink vast komen te zitten = in de forex passen. ff aftekenen, zodat ik grofweg weet waar ik wat forex mag wegdremelen.
En zodat ik de voet in de forex kan vastklikken. Wat houtlijm erbij en de tijd zijn ding laten doen.