Eerst de decals een minimum geweatherd: de rivetten wat blanker gemaakt met een kleurpotlood. Voor de rest geeft mijn fotoarchief niet veel verfschade prijs. Niemand moest op de vleugels zijn, want er zaten geen MG's in. Tenzij aan de wortel bij de fuselage, want langs daar kropen de bemanningsleden in hun flying suitcase. Ook vooraan aan de vleugelranden langs beide zijden van de motorgondels. Van de ladders om aan de motorkappen te kunnen. En dat is het.
Mijn ouwe Revell matte lak deed het nog altijd pakken beter dan de Vallejo lak die ik eerst probeerde. Ik meen me te herinneren dat Vallejo lakken had in de Air-reeks. Die werkte als een fluitje van een cent, herinner ik me ook. Niet meer dus.
De foto's na de matte lak waren allemaal wazig en ik brouw liever verder dan de camera nogmaals aan te zwengelen. Later genoeg kans voor meer eye candy. Die van de staart is nog aanvaardbaar.
Ik kon wel eindelijk de masking tape van de koperen randen aan de motorgondels verwijderen. Daar was ik een beetje bang voor, want die zat er al lang op. Ik vreesde dat de verf er mee zou afkomen, maar wellicht voorkwam het laagje glanslak dat. Which is nice. Helaas niet overal helemaal tot aan de binnenranden gespoten. Wat op zich niet errug is, want daar moet eigenlijk nog een ander kleurtje overheen. Iets metaalachtigs. Maar daar zie ik erg tegen op. Dat moet een aparte ring zijn met een naad tussen dat gekke brons en het metaal, maar die scheiding voorzag Airfix niet. Lastig mooi rond afplakken dus...
Van het landingsgestel hoefde ik niet alle onderdelen te gebruiken, zodat ik delen ervan kan aanwenden om de binnenkant van de koepel verder op te leuken.