Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 jan, 2020 2:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
...eu... zou het kunnen dat ik de overtollige verf met dit ding wel gelijkgeschuurd krijg zonder plastic te beschadigen ? Da's net het leuke aan dit fijne schuurding, voorlopig.
En verf verwijderen met muscle vinnik ok als je een heel tuig wil schoonmaken. En dan nog: met wat wattenschijfjes en verfverdunner of nagellakremover zonder aceton is dat veel sneller opgelost, niet ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jan, 2020 10:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Als jij zelf een schuurstick maakt van styreen en daar met dubbelzijdig tape wat schuurpapier op plakt dan moet je denk ik wel een gelijkmatige overgang kunnen maken zodat je niet ziet dat er wat geschuurd is. Maar uiteraard altijd opletten met opliggende delen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jan, 2020 14:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2012 18:43 pm
Berichten: 196
Het basisprincipe van schuren is natuurlijk iets op gelijk niveau glad krijgen. Dus in dit geval komt de te dikke verflaag op zijn best gelijk met de opliggende delen zoals klinknagels en panellines. Het lijkt mij dat de verf lager moet komen te liggen, zoals oorspronkelijk en ook bij de rest van je toestel. Dit gaat ben ik bang niet lukken met schuren.

De verf is nog vers, dus je kan de Mr Muscle prima enkel op deze plek spuiten en dan afdekken met een boterhamzakje of als je daar prettige ervaring mee hebt met nagellakremover.
Misschien toch de moeite waard om even te proberen, want na schuren kan je niet meer terug.

Groet,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jan, 2020 23:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Zo, de camo zit erop. De pasvorm is zo horriebel, dat deze amateur het niet allemaal weggewerkt krijgt. Dus ik dacht: ik werk hem zo goed en kwaad als kan af en voor het dio begin ik alvast aan een Hampden van Valo = leukere details. Over de pasvorm kan ik nog niks zeggen. Maar ik kan wel foto's laten zien van de Airfix-horror. Ik besloot dan ook maar compleet voor vintage te gaan en de originele plakkerds uit de doos te gebruiken. Die hebben een hele zomer liggen bleken in het ontregelde klimaat en waren behoorlijk op kleur geraakt. Alleen zaten ze muurvast. Het heeft een paar eeuwigheden geduurd om ze los te weken...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik dacht de boel ook al te sealen met matte Vallejo lak, maar de boel droogde bij het testen al meteen aan de naaldpunt. :evil:
Dus ik heb het voorlopig maar niet gewaagd op de Hampden. Misschien maar eens eerst experimenteren met verdunnen. Wel weird: nooit eerder probs gehad met blanke lak.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jan, 2020 16:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ondanks je gemopper ziet het er op de foto's allemaal prima uit! Mooie ouwe kit.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jan, 2020 19:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Ik ben deze ook aan het maken. Alleen geen bouwverslag van. Ik snap je problemen haha. Des ondanks, zet je hier wel iets moois neer.

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2020 16:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Eerst de decals een minimum geweatherd: de rivetten wat blanker gemaakt met een kleurpotlood. Voor de rest geeft mijn fotoarchief niet veel verfschade prijs. Niemand moest op de vleugels zijn, want er zaten geen MG's in. Tenzij aan de wortel bij de fuselage, want langs daar kropen de bemanningsleden in hun flying suitcase. Ook vooraan aan de vleugelranden langs beide zijden van de motorgondels. Van de ladders om aan de motorkappen te kunnen. En dat is het.
Mijn ouwe Revell matte lak deed het nog altijd pakken beter dan de Vallejo lak die ik eerst probeerde. Ik meen me te herinneren dat Vallejo lakken had in de Air-reeks. Die werkte als een fluitje van een cent, herinner ik me ook. Niet meer dus.
De foto's na de matte lak waren allemaal wazig en ik brouw liever verder dan de camera nogmaals aan te zwengelen. Later genoeg kans voor meer eye candy. Die van de staart is nog aanvaardbaar.

Afbeelding

Ik kon wel eindelijk de masking tape van de koperen randen aan de motorgondels verwijderen. Daar was ik een beetje bang voor, want die zat er al lang op. Ik vreesde dat de verf er mee zou afkomen, maar wellicht voorkwam het laagje glanslak dat. Which is nice. Helaas niet overal helemaal tot aan de binnenranden gespoten. Wat op zich niet errug is, want daar moet eigenlijk nog een ander kleurtje overheen. Iets metaalachtigs. Maar daar zie ik erg tegen op. Dat moet een aparte ring zijn met een naad tussen dat gekke brons en het metaal, maar die scheiding voorzag Airfix niet. Lastig mooi rond afplakken dus... :?

Afbeelding

Van het landingsgestel hoefde ik niet alle onderdelen te gebruiken, zodat ik delen ervan kan aanwenden om de binnenkant van de koepel verder op te leuken.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2020 21:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Ondertussen maar wat tijd verloren aan de staartschutter. Ik heb geprobeerd de PE beugel voor de MG's op zijn plaats te krijgen, maar ik zat zo mijn best te doen, dat die van tussen mijn pincet floepte. En ik vind hem nergens terug. Ik hoorde het ondingetje zelfs niet vallen. Bummer !
Dan maar de minder indrukwekkende beugel.

Afbeelding

Ik had de camo na het verwijderen van de koepel al bijgespoten en daarvoor heb ik een en ander voorzichtig afgeplakt om te vermijden dat er nadien verf mee loskomt. Je weet wel: een paar keer in je handpalm kleven, zodat de stevigste plak eraf gaat. Toch nog verf meegekomen. Ik zeg altijd maar: ach, zo blijven we bezig en van de straat. :roll:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2020 22:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
In die kit zit ook het glas voor een dichte schutter. waarom zet je deze er dan nu niet op?
Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 feb, 2020 9:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Je hebt de keuze: open of dicht. De mijne gaat open. Maar eerst kleurtjes spuiten en de schutter op zijn plaats krijgen, toch ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement