Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 5:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2018 11:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Wat is volgend jaar zo bijzonder dat je aan het oefenen bent geslagen met een kwast?

Voor de laagjes verf zelf een paar tips:
- Mat verf als grondlaag helpt voor een betere dekking. In geval van rood: mat wit.
- Elke laag muv de laatste licht schuren met grit 2000 of hoger. Dit zorgt voor een egale laag.
- Brede kwast gebruiken voor grote, platte oppervlakten zoals vleugels bijvoorbeeld.
- Verf goed verdunnen en veel geduld hebben.

En ja, oefening baart kunst! :brouw:

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2018 14:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Volgend jaar ga ik op school proberen wat kinders aan het bouwen te krijgen,. Inmiddels is het idee weer wat aangepast, maar oorspronkelijk zouden ze het gaan doen met zo'n starterset. Vandaar dus alleen de verf en kwast uit de doos gebruikt.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 mei, 2018 20:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Erg leuk idee Nemmy! Dit weekend is er een modelbouwweekend in het PIT museum in Almere. Wij hebben daar ook de mogelijkheid voor kinderen om een model te bouwen. In principe zonder verven daar het zo'n geklidder - zeker voor de kleintjes. Probeer modellen die in het rood, geel of wit moeten worden geschilderd te vermijden. Zonder extra werk is het erg moeilijk om het mooi egaal te krijgen.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 mei, 2018 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Alles wat ik kan zeggen is: PROJECT AIRFIX

Ik weet dat de site zegt dat ze geen project setjes meer hebben, maar denk dat ze wel willen helpen als je contact met ze opneemt. (Maar misschien wist je dit al.)

SpeedAS schreef:
Voor de laagjes verf zelf een paar tips:
- Mat verf als grondlaag helpt voor een betere dekking. In geval van rood: mat wit.
- Elke laag muv de laatste licht schuren met grit 2000 of hoger. Dit zorgt voor een egale laag.
- Brede kwast gebruiken voor grote, platte oppervlakten zoals vleugels bijvoorbeeld.
- Verf goed verdunnen en veel geduld hebben.

Dat zijn mooie tips.

Ik zal er nog een aan toevoegen, je kunt glansverf mat maken met maizena.

photo 446573

    En dit is wat ik doe:
    - Ik maak een mengsel van één theelepel puntje maizena met drie pipetjes ged. water en één pipetje ammonia;
    - Doe wat van mijn glanslak (in dit geval had ik geen rood, dus pakte ik Humbrol 69 (AB0069) Yellow in een verfbakje;
    - Hier voeg ik een klein beetje van het maizena mengsel aan toe.

Dat wat je geverfd ziet onder aan de foto, is de eerste laag, mat geworden in plaats van glans. Na deze laag zou je nog een tweede kunnen doen, maar je zou ook al een laatste laag glansverf kunnen aanbrengen. Zorg dat de verflagen de zelfde dikte hebben, door het toevoegen van het maizena mengsel is je verf wat dunner geworden. Zorg dus dat de glansverf de zelfde viscositeit heeft, bij humbrol acrylverf zou een of een paar druppeltjes ammonia voldoen. Ammonia helpt de adhesie van de acrylverf. De penseel die erbij ligt is de penseel waarmee ik het geverfd, dit is zo'n penseel uit een starters-setje (persoonlijk gebruik ik deze penseel eigenlijk niet voor verven, maar voor decals aanbrengen.).

Ik zou zeggen, probeer het maar met je rode verf uit. Succes :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement