Zo, dat zielige wieltje is inmiddels gewijzigd. Gaatje van 0,5 mm geboord en een stukje 0,5 mm messing staf er in gelijmd (wordt ook met de kit meegeleverd
).
Daarna in het uitgeboorde 0,5 mm gat gelijmd en de touwtjes weer gelijmd, en het leed is geleden. Handleiding wordt aangepast.
Onder de neus moet nog het nodige kleine spul komen. Eerst maar een paar oppervlakkige 0,5 mm gaatjes geboord voor de Venturi's en een 0,4 mm dieper gaatje voor een (pitot?) buisje.
Het "buisje" laatste heb ik gebogen uit een 0,4 mm stukje messing staf. De bevestigingsstripjes van de Venturi's ingekort en alles op z'n plaats gezet.
Vanuit een natuurlijker gezichtshoek ziet het er dan zo uit.
Hierna waren de roeren aan de beurt. Hoogte- en richtingsroer licht uitgeslagen:
En de rolroeren:
Hierbij was het even opletten welke naar boven en naar beneden moest, want een van de decals matchte niet zo goed op de vleugelbovenkant, en die kan dan beter naar beneden uitgeslagen zijn.
Daarna de propellers.
Gelijmd met Krisdtal Klear, want de gaatjes waren wat ruim. En ze zijn dan eventueel makkelijker te verwijderen.
Pitotbuis samengesteld uit wat kleine stukjes 0,4 mm messing staf en volgens tekening in een 0,5 mm gaatje gelijmd.
En nog wat overzicht foto's.
Rest nu nog wat schilderwerk en de stuurkabels. Maar de handleiding kan nu afgemaakt worden.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.