Ook bij de F.K.49 de cockpitdaken uit het plastic gehaald en op maat geknipt en geschuurd. Eerst de drijver kist. Het dak was toch wel erg flexibel; door de grote vervorming was het plastic nog maar 0,1 mm dik. Voor de productie ga ik dan toch maar 0,5 mm Vivak gebruiken, dan wordt de kopie bijna twee keer zo dik.
De vorm is goed, passing is redelijk, al is het door het dunne plastic lastig om scherpe randen te maken. Op de foto is eerst de achterkant er uit gehaald; de onderkant moet nog. Ik zie dat ik toch nog een betere foto moet maken (of te wel: het spul beter met tape in elkaar moet plakken). De uiteindelijke dry-fit kan pas plaats vinden als alle masters voor de F.K.49A klaar zijn.
Het dak van de LVA kist is makkelijker (en steviger). Eerst de "flens" aan de onderkant er af halen (knippen en dan schuren), daarna de voor en achterkant er uit halen (kan geschuurd worden).
Voor de productie van dit dak is het 0,3 mm plastic goed; er blijft na het vacformen 0,2 mm staan. Ik kan het dak niet passen op de F.K.49 romp, want die ligt master te zijn bij de giet company.
Omdat de omtreklijntjes niet erg goed doorgekomen zijn op het plastic, ga ik nog een malletje tekenen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.