Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 10:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 maart, 2018 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Twentecable schreef:
Vin zelf dat Vallejo air verf heel snel los laat, iemand met dezelde ervaring?
Ik gebruik zelf (nog) geen Vallejo, maar was wel van plan daar binnenkort wat potjes van naar binnen te sleuren. Verf die los laat. Tsja, altijd knudde maar is vaak te wijten aan de gebruiker. Ik heb zo her en der gelezen dat een primerlaag aan brengen alvorens Vallejo te spuiten is aan te bevelen.

Daarnaast is het ook zaak, voordat je de boel onder de primer en/of verf blaast, de hele handel eens goed te reinigen. Meestal hebben we met onze vette tengels de boel ergens vastgepakt en wat viezigheid achter gelaten. Schuurrestjes zijn ook zo fijn om een belabberd resultaat te krijgen.

Jouw schade valt nog wel mee en is prima te herstellen. Die schade buiten beschouwing gelaten ziet deze ijzerwerker er niet zo verkeerd uit. :D

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 maart, 2018 22:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 jan, 2014 17:27 pm
Berichten: 316
Woonplaats: Boskoop
Niets mis met Vallejo hoor. Nooit problemen met afplakken.

Ik gebruik wel altijd primer, en bij afplakken plak ik de tape altijd eerst op mijn hand. Hiermee word het net iets minder sterk, maar sterk genoeg. Als je dan de verf in dunne laagjes aanbrengt, krijg je ook geen bleeders.

_________________
Op de tafel:
Iedere keer iets anders....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 maart, 2018 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Persoonlijk zou ik Mr.Paint Aqua Colors en Aqua colors for figures aanraden, iets duurder maar in mijn ogen stuken beter. Ook de acrylverf van Hataka Hobby is vergelijkbaar met Mr.Paint.

Dezen verven spuiten heerlijk weg. Mr.Paint verf bestel ik op de site van Mr.Paint zelf.

Daarnaast, mocht je tocht een lakgedragen verf nodig hebben, hebben Mr.Paint en Hataka Hobby ook een mooie lijn lakgedragen verven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 10:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Je hebt er wel een mooie camouflage van gemaakt. Mooi splinterwerk, jammer dat de verf losliet. Volgende keer toch maar een primer eronder? Of gewoon een revell enamel eronder blazen die je nog hebt liggen, dat is ook oersterk.
Ik vind wel dat de greppels op deze Airfix nogal overdreven zwaar zijn, maar daar kan jij weinig aan doen.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 20:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
@Peter, Peppie en Scalemodel king. Tja ik heb vroeger met Tamiya gespoten en daar nooit dit probleem mee gehad. Mijn P47 heb ik met Vallejo primer bespoten maar dat droogt in een vorm van latex laagje op, is dus totaal niet schuurbaar. Zal eens zoeken naar een fatsoenlijke primer en het bij mijn volgende model zo proberen.

@Peter en Markie dank voor de complimenten voor het spuitwerk. Los van het inident was ik best tevreden. Ieg een goede stap vooruit voor het volgende model. Maar eerst deze mooi afwerken.

De panellines zijn inderdaad erg diep, zo wordt de preshade zelfs een wash. Vandaag correctiewerk gedaan en maar de eerste lak laag erop spuiten. Ik wil graag in het weekend met de decals aan de slag.

groeten Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 maart, 2018 19:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Was een drukke week met een aantal avond vergaderingen. Heb in elk geval glanslak erop en decals. Nu is de machine klaar voor flink wat verwering. Wordt vervolgd...

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 maart, 2018 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 feb, 2006 12:56 pm
Berichten: 385
Woonplaats: vroomshoop
Ziet er mooi uit. Vallejo gebruik ik niet. Ik lees dat het te vaak los laat etc. Meestal gebruik ik Revell Aqua.Of de water gedragen verf van Gunze.

Misschien bij werken met een 000 penseel?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2018 12:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Een kleine update. Ik heb een wash en wat fading met olieverf gedaan. Niets extreem, dat was ook niet mijn bedoeling, maar de contrasten in de panels zijn duidelijker en interessanter. Zelf ben ik hier wel tevreden mee. Wat vinden jullie?
Nog een vraag voor de chipping, zal ik licht grijs of zilver gebruiken?
Afbeelding


@RAF. Dank je. Ik heb het gedeelte afgeplakt en opnieuw gespoten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 maart, 2018 14:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Hoi,
Heb de bouw van dit vliegtuigje afgerond. Ben zelf best tevreden. Zitten toch wat foutjes in
1 underspray in de canopy, moet ik toch beter afplakken.
2 de benen had ik gekort omdat ik dacht dat het niet klopt. Nu staan die niet weid genoeg.
3. Cockpit mag iets meer contrast hebben
4 de antenne zat vervelend aan de sprue cast en ik verknalde cq brak het ding. Daardoor was alles nog lastiger dan anders. Heb het daarom zo gelaten zoals het is.

Ieg is alle feedback welkom en ik hoop dat het model wat kijkplezier oplevert.

Groeten Lars

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 maart, 2018 21:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
toch wel een mooie kist geworden hoor.

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement