Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 12:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Een tijdje geleden was ik vol enthousiasme begonnen met de Trumpeter J-8b Finback hier op het forum. Alles ging goed totdat mijn rode kater dacht "laat ik eens in die doos gaan liggen", doos met onderdelen gelanceerd door de hobby ruimte.......dat was einde oefening v.w.b. de Finback :cry:

Dan maar een Mig21 bouwen van Eduard. Deze keer ga ik een test vliegtuig bouwen van de USSR Luchtmacht. De doos die ik hiervoor gebruik is de Eduard Mig21MF Profi-pack met genoeg goodies erin (meeste zal verdwijnen in de spare parts doos).

photo 436537
photo 436536
photo 436544
photo 436545
photo 436546

De decals gebruik ik niet, ik heb nog een setje Begemot decals liggen voor het model, hieronder het voorbeeld.

photo 436538

Ik heb me laten inspireren door een foto van een test kist zoals hieronder. Veel kleine zaken laat ik terugkomen op het vliegtuig..........

photo 436542

En ik ga er een piloot in plaatsen die ik laatst heb aangeschaft van het merk Aerobonus (Aires).......

photo 436539
photo 436541
photo 436540

Ik heb al eerder een bouwverslag van de Eduard Mig 21R Cuba hier op het forum geplaatst, dus zal ik wat sneller door sommige stappen heen gaan. En nu maar eens beginnen :mrgreen:

De eerste stapjes.......

photo 436543

Tot zover.....

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Laatst bijgewerkt door Middel67 op do 05 apr, 2018 19:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 feb, 2018 8:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
nou heel veel su6 :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 feb, 2018 12:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Veel succes en een mooi gedetailleerde pilot.

Ben benieuwd naar het schildren van de pilot, hoop dat ik daariets van kan leren, want heb tot nu toe nog geen figuur geschilderd (heb me er nog niet aan gewaagd)

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 feb, 2018 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Vandaag eens verder gegaan met de Mig, het gaat wel wat makkelijker omdat ik deze al eerder gebouwd heb. Ik blijf Eduard vergelijken met Tamiya, de kit is echt gemaakt voor de modelbouwer :brouw:

Het eerste wat ik gedaan heb is het landingsgestel verstevigd met een koperdraadje omdat het te lijmen oppervlak zo klein is.........

photo 436747
photo 436746

Alvast wat missiles gemaakt want ik wil er 6 stuks onder hangen :mrgreen:

photo 436748

De nose cone heb ik voorzien met lood ivm tail sitting, lood erin houtlijm er over....komt niet meer los.

photo 436750

Verder doe ik alle losse onderdelen voortaan maar in een doosje..........voor het geval dat het rode gevaar weer toeslaat :lol:

photo 436749

Wat ik altijd aanraad is droog passen tot falen, scheelt zoveel schuur en plamuur werk......

photo 436751

En nieuwsgierig hoe de piloot er uit ziet in de kist.....

photo 436752
photo 436754

Tot zover.........

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2018 13:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Het ziet ernaar uit dat je een klein stukje plastic-card onder de stoel zult moeten freubelen en als ik naar je laatste foto kijk, krijg ik de indruk dat je daar reeds mee aan het experimenteren bent. :brouw:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2018 14:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Daar heb je helemaal gelijk in Ruud :mrgreen:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2018 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Ruud heeft helemaal gelijk. Nadat ik het figuur in elkaar had gezet en in de kist plaatste was ik best wel teleurgesteld in de grootte van het figuur. Zeker ook omdat het niet de goedkoopste figuren zijn verwacht je wel dat deze past in een Mig 21 waarvoor deze bedoeld is.
Ik heb even snel de kit stoel in elkaar gezet om de verschillen te zien, en ja hoor de kit stoel is groter :cry:

photo 436853

Ik heb het geheel gepast met een pritt-buddy eronder en omdat de cockpit toch dicht gaat, los ik het maar zo op...........anders wordt het de verzameldoos (wat daar in gaat blijft meestal daar :lol: )

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 feb, 2018 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Onder deze Mig 21 ga ik een set SPRD-99 hangen....oftewel JATO/RATO pods ( jet-assisted take-off/rocket-assisted take-off). Deze pods werden gebruikt om met zwaar beladen kist de lucht in te komen of als de startbaan wat korter was.

De pods worden bij de kit geleverd met wat PE, aftermarkt is er ook genoeg voor de die-hards. De kleuren die de pods hebben varieert van wit, grijs of aluminium. De mijne ga ik een aluminium kleur geven omdat dat lekker afsteekt tegenover de grijze kleur van de kist zelf.
een modelbouw maat van mij adviseerde hiervoor de metal colors van Vallejo, deze zijn airbrush gereed.............beste advies sinds tijden, waanzinnig spul :brouw:

photo 437052

Afijn....genoeg reclame :lol: de pods zelf.....

photo 437050

PE erop en brushen maar....

photo 437051
photo 437053

En als laatste een beetje grafiet poeder.........en gereed voor plaatsing

photo 437054

tot zover....
Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 feb, 2018 13:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Hoi Ronald,

ziet er mooi uit maatje. Goed te lezen dat de metal-coat van Vallejo bevalt. Ik zit reeds een tijdje naar dit product te gluren als een "quicky" alternatief voor ALCLAD. Voor wat betreft BMF is & blijft ALCLAD mijn go-to , maar voor minder "prominent" werk is het immer fijn om een minder bewerkelijk product achter de hand te hebben. :wink:

Op de foto's ziet het resultaat er een beetje "grof/korrelig" uit. Als ik de foto's echter goed bestudeer, lijkt het wel alsof de stuctuur van het kunststof "door de verf" komt. Daarmee krijg ik de indruk dat de verf-pigmenten ragfijn (moeten) zijn... Kun je hier iets meer over roepen ? Reeds bij voorbaat dank. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 feb, 2018 13:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Shujaa schreef:
Hoi Ronald,

ziet er mooi uit maatje. Goed te lezen dat de metal-coat van Vallejo bevalt. Ik zit reeds een tijdje naar dit product te gluren als een "quicky" alternatief voor ALCLAD. Voor wat betreft BMF is & blijft ALCLAD mijn go-to , maar voor minder "prominent" werk is het immer fijn om een minder bewerkelijk product achter de hand te hebben. :wink:

Op de foto's ziet het resultaat er een beetje "grof/korrelig" uit. Als ik de foto's echter goed bestudeer, lijkt het wel alsof de stuctuur van het kunststof "door de verf" komt. Daarmee krijg ik de indruk dat de verf-pigmenten ragfijn (moeten) zijn... Kun je hier iets meer over roepen ? Reeds bij voorbaat dank. :wink:

Gr. Ruud.


Hey Ruud,

De verf pigmenten zijn inderdaad ragfijn. Mijn foto's zijn niet zo goed (mobiel), vanavond zal ik wat nieuwe foto's maken om het wat te verduidelijken. Los van dat ben ik er heel tevreden over, stinkt niet en heel prettig verwerkbaar. Ook de airbrush schoonmaken gaat prima met wat alcohol.

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement