Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 14:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2018 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Na het debacle van mijn P-61C ga ik maar zo snel mogelijk verder met deze kit. De Shadow van Italeri. De Shadow is een EW versie van de bekende Viking. Op zich al een markante kist, gemakkelijk te herkennen aan de externe motoren. Na wat research blijkt het te gaan om de oude Esci kit. Tot zover geen andere producent van 1:48 schaal vikings kunnen vinden maar dat wordt misschien wel eens tijd.

De moldings zien er voor een redelijk gedateerd bouwpakket prima uit. Weinig bramen of sink holes te zien en alles ziet er strak uit. Behalve dan dat een paar onderdeeltjes al losgelaten hadden voordat ik de doos open had gemaakt. De kit heeft een licht bruine canopy als je dat zo kunt noemen. Dit betekent dat het zicht in de cockpit beperkt zal zijn. Des al niet te min heb ik toch een steje goodies van ome Ed besteld. Het grappigste is misschien wel dat ik het bouwpakket in een aanbieding voor nog geen 26 euro heb kunnen kopen en de aanvullingen drie keer zo veel kosten. :lol:

Maar eerst maar eens wat plaatjes van wat er allemaal in de doos zit.

Box Art
photo 435846
Inhoud
photo 435847
photo 435848
photo 435849
photo 435850
photo 435852
photo 435851
De smoke glass canopy
photo 435853
Een hele boel decals. Maar is altijd baas boven baas. Stay tuned
photo 435854
Instructies op een uitvouwvel. Niet echt handig gezien het aantal bouwstappen
photo 435856
En Big Ed voor de Viking.
photo 435855
photo 435857

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op vr 23 feb, 2018 1:05 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2018 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
You've got my attention...!!!

Maar ja, dat is ook niet zo moeilijk want alles met een EW-taakstelling heeft per definitie mijn aandacht. :wink: In een grijs verleden ooit eens een Ex mogen draaien met een tweetal Prowlers. Waanzinnig om te zien hoe die rakkers je RADAR-plaatje nagenoeg onbruikbaar kunnen maken... 8)

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2018 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
@Ruud. Ja, EW dat heeft wel iets maar het is allemaal niet zo simpel als veel mensen denken. Ik weet een aantal dingen die ik hier beter niet kan gaan lopen spuien voor dat ik net als good old Ruud Lubbers (veel Ruuds in de wereld), die in een docu over de luchtmacht iets over kernbommen op Volkel zei zonder daar bij na te denken, ineens mezelf moet verantwoorden... :wink:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 feb, 2018 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
En we zijn weer los. Natuurlijk traditioneel (en misschien ook omdat de bouwbeschrijving ermee begint) gestart met de cockpit. De stoelen zijn erg basic maar wel met wat detail aan de zijkant. De toevoeging van Eduard vind ik wel de moeite waard dus die heb ik gebruikt. Tot nu toe alleen de niet voorgekleurde delen. Nu mag alles in de grond en basis kleur voor de cockpit. Ik denk dat ik het wat licht houdt zodat er straks hopelijk meer te zien is door het getinte transparante plastic. Ik heb wat oudere secondelijm liggen die wat aan het indikken is. Vreemd genoeg is ie daardoor erg handig voor deze onderdelen. Ik kan nog even corrigeren als dat nodig is wat aanbrengen eigenlijk wel makkelijk maakt. Ik ben wel tevreden tot zover.

Basis onderdelen
photo 436072
photo 436073
photo 436074
Dit moet er allemaal tegenaan
photo 436075
En dan krijg je dit.
photo 436076
photo 436077
photo 436078

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 feb, 2018 8:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Leuke kist dit en een net begin. De AM kost altijd wel wat maar het voegt echt wel wat toe. Ik ga je volgen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 feb, 2018 13:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
De PE in deze set is inderdaad echt een toevoeging. :)

Je kunt trouwens toch wel echt zien dat dit een gedateerde kit is. De randen zijn soms vreemd schuin en hebben allerlei "vervuiling" er op zitten. Maar gelukkig is dat gemakkelijk op te lossen. De cockpit is nu bijna klaar. Nog een beetje weathering en dan kan het allemaal in elkaar worden geplakt. De neuswielbak en de vanghaak zijn ook ver klaar. De bak voor die vanghaak past trouwens maar slecht. Ik heb de paspinnen weggesneden en de randen plat geschuurd op een vlak vel. Nu past het redelijk. Ik denk dat dat veel een gevolg is van de leeftijd van dit model.

Plaatjes
Alles in de grondverf.
photo 436259
Neuswielbak. Is nu al gaaf met de PE er in.
photo 436258
photo 436260
Cockpit onder de PE
photo 436261
photo 436263
Schietstoelen
photo 436262

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 feb, 2018 13:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Die gietramen zien er inderdaad nog wel goed uit voor dit kitje op leeftijd.
De eerste aanvullingen met PE zien er super uit. Dit beurt deze kit echt op.

Ik ben benieuwd naar het vervolg.

grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 feb, 2018 23:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Ziet er allemaal veel belovend uit. De cockpit instrumenten zijn mooi en goed gedetailleerd (voordeel van kleur PE)

Leuke ki(s)t die ik nog niet eerder gebouwd heb zien worden, succes en ga je volgen

grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 feb, 2018 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Ik ben inderdaad erg tevreden over de PE. Nu heb ik er een wasje overheen gedaan. (ik heb er nog een laagje ma overheen gespoten na het maken van deze foto's trouwens) De romp zit nu in elkaar en ligt te drogen. De kleine raampjes aan de zijkant waren nogal oneffen dus die heb ik bij moeten schuren. Ik gebruik daarbij steeds fijner schuurpapier en schuurpads beginnend met 1500 en eindigend met 4000. Daarna polijst ik het nog eens op een stuk keukenpapier. Daarna is het net zo helder als vooraf. Of, zoals in dit geval helderder.
Voor de actuator van de vanghaak heb ik alufolie gebruikt. Ziet er best leuk uit al komt het in de foto niet echt goed tot zijn recht.

Plaatjes.
photo 436299
photo 436300
photo 436298
photo 436301
Romp in elkaar
photo 436303
View in de cockpit
photo 436304
En de actuator.
photo 436305

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 feb, 2018 1:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Wederom mooi freubelwerk Klaas !!! :wink:
Gevoelsmatig zit het merendeel van de "verplichte" voorbereidingen er bijna op en kun je weldra starten met de bouw van de meer bekende vliegtuig-onderdelen (romp, vleugels, motoren, etc.)

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement